erol/frost
Medlem
Äntligen klar!
Min gamla stål-LeMond sprack i ena kedjestaget och då fick jag denna ram som utbyte. Har stått still i mer än ett halvår men till slut så beställde jag en Ultegra-grupp från Düsklandt och fick äntligen ihop min nya racer. Cyklade en runda på Ekerö på den idag och den är väldigt annorlunda mot mina tidigare rättser-cyklar. Styv, rapp och responsiv och svarar instant på tramp samtidigt som den är oerhört bekväm och dämpar mjukt vägens ripplar. Mycket underligt.
De första kilometrarna kändes lite osäkra efter konsiderabel tid på en stål-SS. En rejäl omkalibrering av hur mycket input som behövs för respons från cykeln var nödig. Nåväl. Lätt, styv och bekväm. Oxymoron var ordet som föll mig in när jag, assisterad av medvind närmade mig 50 km/h på väg ut mot Färingsö. Vägen tillbaka skall vi inte prata om... =)
LeMond Alpe d`Huez
Ultegra 6600
WH-6500
Thomson
Ritchey
Fi:zi`k
ITM
King
Deda
De första kilometrarna kändes lite osäkra efter konsiderabel tid på en stål-SS. En rejäl omkalibrering av hur mycket input som behövs för respons från cykeln var nödig. Nåväl. Lätt, styv och bekväm. Oxymoron var ordet som föll mig in när jag, assisterad av medvind närmade mig 50 km/h på väg ut mot Färingsö. Vägen tillbaka skall vi inte prata om... =)
LeMond Alpe d`Huez
Ultegra 6600
WH-6500
Thomson
Ritchey
Fi:zi`k
ITM
King
Deda