Äntligen klar!

erol/frost

Medlem
Äntligen klar!
Min gamla stål-LeMond sprack i ena kedjestaget och då fick jag denna ram som utbyte. Har stått still i mer än ett halvår men till slut så beställde jag en Ultegra-grupp från Düsklandt och fick äntligen ihop min nya racer. Cyklade en runda på Ekerö på den idag och den är väldigt annorlunda mot mina tidigare rättser-cyklar. Styv, rapp och responsiv och svarar instant på tramp samtidigt som den är oerhört bekväm och dämpar mjukt vägens ripplar. Mycket underligt.
De första kilometrarna kändes lite osäkra efter konsiderabel tid på en stål-SS. En rejäl omkalibrering av hur mycket input som behövs för respons från cykeln var nödig. Nåväl. Lätt, styv och bekväm. Oxymoron var ordet som föll mig in när jag, assisterad av medvind närmade mig 50 km/h på väg ut mot Färingsö. Vägen tillbaka skall vi inte prata om... =)

LeMond Alpe d`Huez
Ultegra 6600
WH-6500
Thomson
Ritchey
Fi:zi`k
ITM
King
Deda

lemond.jpg

Äntligen klar!
Tackar!

Efter att ha cyklat hela året på den kromade SS:en i bakgrunden så känns det nästan lite fånigt att harva runt bland 20 potentiella utväxlingar. Lite... stressande till och med. Med SimpleSpeeden var det bara att sätta sig till rätta och trampa. En cykel, en väg, en växel.

Omkalibrering av sinne och kropp som sagt... =)

Ber om ursäkt för den monumentala hojhögen men det är silly-season i ram, gaffel och komponent-rollodexen, eller Vem-Tar-Vem?. =)

Äntligen klar!
Hur gör man för att få tag på en Le Mond i Sverige? Tvingar man den onda Trek-distributören och får hem en hoj i säcken eller hur går det till?

Äntligen klar!
En av de snyggaste racers jag sett på länge. Inget kolfibertramsblingbling utan bara stilrent. Rött + Silver = Retro. En vit sadel kanske?

Äntligen klar!
ParkaPre: Mmm, det är huller-om-buller nu... Jag har lovat Chefen att städa upp nån dag, vecka eller år. =) Har ännu mer hårdvara på vinden.

Crossmax: Ingen aning faktiskt. Men den kändes väsentligt lättare än den kromade Bottecchian.

rejser: Mmm, det är en Tioga MultiControl DH-sadel som sitter på Chameleon just nu. Lång, bred och fet. Ville prova om en större sadel ger en mer bekväma tramp-positioner. Hittills så är det jämnt skägg mellan tiogan och Titec Berserkr DH.

Markus F: Jag köpte min ursprungliga Reynolds 853-rörade LeMond på Cykelstallet när de låg på St:Eriksgatan. När den självdestruerade så fick jag denna på garantin. De tar hem dem på specialbeställning.

Mathias: Mmm, jag tycker detsamma. Enkel och stilren, silver/röd och en diskret kolfiber-gaffel. Bellissima!

Och idag så regnar det hundar och kattor från himmelen... =(

Tillbaka
Topp