Äntligen, ny hoj! :-)

dennis_h

Ny medlem
Vill bara meddela forumet att det blev en ny hoj som jag inköpte hos Pedalogerna i lördags. Det blev en Kona Caldera. Först så hade jag tänkt köpa lillbrorsan Cinde Cone, men jag insåg att för 1600 så fick jag lite bättre växlar, bättre fälgar samt en lite bättre dämpare så var valet inte svårt.

Det som var svårast var att välja rätt storlek på ramen. Först så var jag inne på en 19" (jag är 183), men efter att ha provat både en 18" samt 19" så kändes 18" bra mycket trevligare, bättre balans samt att den passade mig bra.
Jag hann med några repor runt Fiskartorpet samt på Stora och Lilla Skuggan och det är så kul :-)

/Dennis

Ja visst är känslan härlig av att knalla in till sin favorit cykelhandlare och prova ut en ny gnistrande cykel och sedan rulla ut på första turen. Allt blänker och man är sådär noga med att inte få ett dammkorn på hojen.

Kul med en kona också, har åkt på Kona sedan senhösten -00 fram tills nu då Jag köpte en Santa cruz:)

Sedan så verkar ju killarna på Pedalogerna vara riktigt schysta. Det känns som att de inte jobbar med cykling för att det är "coolt", som på en annan större cykelbutik ;-)

Nu blir det hårdträning inför 08XC :-)

Tillbaka
Topp