Äntligen ny ram Banshee Legend Mk2!!

Fässberg

Aktiv medlem
Får väl berätta historien här med :)

Då det drog ut på tiden med min ram av olika anledningar så tyckte Rasmus på http://www.rotationmtb.se att jag inte skulle behöva vara utan hoj tills min ram dyker upp utan skickade helt enkelt upp sin egna ram till mig att åka på så länge.

Många tack för lånet Rasmus, lovar att hantera henne varsamt fast tyvärr så kan jag inte hålla mig från att ta hennes oskuld

Redo för montering..
Banshee-002.jpg ht=449

Senast redigerad av en moderator:
Tänk nu på att ta det varsamt...man vill ogärna skicka tillbaka den i olika paket....hört talas om Murphys lag ? Huhh....

rekrej skrev:
-------------------------------------------------------
> Våldsamt snygg eloxering, det är något
> speciellt med rött mot blank metall.
>
> /Jerka

+1

Då var första åken avklarade och jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd :D
Banshee004.jpg ht=542

Den första skillnaden jag märkte från min gamla Blindside var hur trampeffektiv Legend:en är.. Nu försvinner inte första tramptaget ner i dämparen utan rakt ut i bakhjulet istället.

Vidare så är den både lägre och flackare än Blindside samt har en lägre tyngdpunkt så klart med sin lågt monterade dämpare vilket gör underverk i bermsen, hade läst några recensioner på ramen och där tog dom upp just hur trevlig kurvtagningen var men att den skulle vara så här kunde jag inte gissa.

Trots sina flacka vinklar och låga vevparti så var det inga problem att få lite luft under hjulen när man ville det, och jag är då ingen hoppjerka så att säga..

Nu ska jag inte jämför allt för mkt med Blindsiden då det är en hoj lite mera åt freeridë hållet, en mer rättvis jämförelse vore nog mot Transitions TR450 fast en sådan har jag ju inte testat ;)

Blev som sagt en dag i Alebacken som visade sig vara kruttorr så dagens däckval gynnade mig inte på berghällarna direkt..
Körde både gaffel och dämparen på "neutrala" inställningar för hög och lågfarts kompression. Funkade förvånansvärt bra, men lite finjustering får det allt bli framöver.

Så kortfattat efter första dagen, stabil, rapp och lättmanövrerad :)

Bra skit det där du! Ser rätt brutal ut tycker jag, svinschyst.

Bra att du gör lite reklam för firman också!

//C

Den vart riktigt snygg den där, ännu snyggare i verkligheten än på bild faktiskt!

Men...

Fässberg skrev:
> ...och jag är då ingen
> hoppjerka så att säga..
??

file=13772

(Notera svettohjälmen!)

Den där ramen såg faktiskt riktigt trevligt potent ut. Lite som nya transition gör. Låg tyngdpunkt har de verkligen lyckats med. Hur funkar det med reserv dropouts? Är det lika exotiskt som till intense att det är 1500 kr och 3 års väntetid? :-)

Grymt fin ramme de lyckats med!

flog: japp tyst å fin, ska dock på liite mera kardborre ;)

Jilster: reservdroput=växelöra eller fattar jag trögt?? Extra växelöra levereras med ramen :)

Är det dom här, växelöra?

Bilagor

• Mk2 Mech hangers.JPG
    Mk2 Mech hangers.JPG
    48 KB · Besök: 21
Senast redigerad av en moderator:
Oja mycket nöjd så här långt, nu återstår bara lite finjusteringar så som bromsslangar, kassett, fjäder, kardborre etc.. den måste ju bli minst lika tyst som Blindsiden var ;)

Ett bra drag av Rasmus det där han visste nog att du skulle bli kär i denna ramen och löste glatt det restade problemet med den ramen du skulle ha ..

Men ffs va snyggo den är ...

//svein

zero2000 skrev:
> guud vad sugen man blir på att spendera lite
> slantar!

Do it! ;)

Den ser brutal ut!
Förstår att det känns skönt, det måste ju varit flera månader sen du fick en ny ram sist?
Är det Banshee som gäller 2010 alltså? jag blir sugen på en Schyte efter ha läst detta

"The Banshee Scythe captures the spirit of toughness. It was made to be the tool of the trade for the no nonsense rider who's concerned more about stomping that tech section of trail then about what his "girlfriends" at the coffee shop, talkin tech-wheenie speak, think."

:)

Tillbaka
Topp