Mjaha.
Har nu provat styrväskan med en 7 milare i veckan som gick och på helgens 40-milare. Den största skillnaden mot de väskor jag tidigare brukat (Ortlieb Classic & VO Champagne bag) är det en annan typ av väska, mer avsedd för att transportera pryttlar på cykeln mellan platser än att erbjuda snabb tillgänglighet under färden iom att den saknar lock och istället har rullstängning a´la korvmodell i varje ände och därmed inte är särskilt lätt att öppnas/stängas när man rullar.
Väskan är dessutom lite onödigt stor/lång om man kör med bockstyre av rimlig smalhet, bedömer att man skulle kunna korta av den ca 10-12 cm i varje ände utan att minska packvolymen men å andra sidan är den liten och nätt, väger den inte särskilt mycket (209 gram), går mycket snabbt att montera på & av samt skymmer inte framlampan på min cykel iom att väskan inte blir särskilt djup. Gummisnoddarna på ovansidan funkar för att fästa en regnjacka, ett par vantar, en väst eller något annat man för tillfället inte vill trycka ner i ryggfickan.
I väskan hade jag packat en liten & tunn regnjacka (Endura FS260-Pro), ett par bibs (Gore), en långärmad tröja (Assos Intermediate Evo), en liten packpåse med förstärkningskläder (extra benvärmare, en buff, ett par strumpor, en tunn hjälmmössa) ee annan liten packpåse innehållandes ett par diskhandskar, två st slangar, en avbitare, en liten rulle eltejp och en ask ett par värktabletter, några resorb, en ekernyckel, ett lagningskit, ett kedjelås, en växelvajer. Packad vägde väskan in på 1293 gram vilket ska jämföras med närmare 600 gram för en tom Ortlieb Classic + R&K Klickfix fäste. Som komplement till styrväskan hade jag även en "fuel bag" på toppröret bakom styrhuvudet mest, för att ha lite smågodis & dyl lättåtkomligt utan att behöva rota igenom ryggfickorna men också för att förvara små prylar som USB-sladd, ett par buntband etc.
Till 600K om tre veckor blir det att prova av sadelväskan.