Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Minns jag rätt så kommer den sticka ut då den inte går helt i gaffel röret. Du får säkert 75-80% av räckvidden.Någon som testat hur mycket sämre räckvidd en airtag får om man stoppar upp en i gaffelröret?
Jomen det tror jag, vi snackar alltså mtb här och underifrån... Men det är väl bara att köpa en å testa på ögonstenen då.Minns jag rätt så kommer den sticka ut då den inte går helt i gaffel röret. Du får säkert 75-80% av räckvidden.
Spana in Knog Scout. Inte så mycket dyrare och ganska mycket bättre.Jomen det tror jag, vi snackar alltså mtb här och underifrån... Men det är väl bara att köpa en å testa på ögonstenen då.
För mig jag testade på min lyrik och fox 38. Hållarna man köper sticker ut lite iallafall.Jomen det tror jag, vi snackar alltså mtb här och underifrån... Men det är väl bara att köpa en å testa på ögonstenen då.
Jag har en sedan ett tag och känner mig nöjd, enda nackdelen är när det är tight med plats vid flaskhållaren.Spana in Knog Scout. Inte så mycket dyrare och ganska mycket bättre.
Ah, jag hade i så fall tänkt att lite smältlim får duga?För mig jag testade på min lyrik och fox 38. Hållarna man köper sticker ut lite iallafall.
Är väl mer frågan om vad "over time" betyder.Gissar att detta är slutet för Airtags som stöldskydd: Apple and Google deliver support for unwanted tracking alerts in iOS and Android
En bil eller båt måste ju ändå vara ganska effektiv att gömma en airtag i som stöldskydd. Inte helt lätt att hitta.
Problemet är batteritiden med vanliga GPS puckar. Airtag håller över ett år.Tjena!
GPS-puckar idag är ju inte speciellt stora. Har installerat ett otal på elcyklar och dom får man inte bort utan att börja riva bort motorkåpor med mera.
Att gömma en sån i en bil eller en båt är ju sjukt enkelt och dom är inte speciellt dyra samt upptäcks inte av någons telefon.
Problemet är batteritiden med vanliga GPS puckar. Airtag håller över ett år.
Jag vet inte om det är samma precision på att hitta någon annans Airtag som sin egen, men på sin egen man får ju avståndet ner på decimeternivå så det är hyfsat lätt att veta var man ska leta...En bil eller båt måste ju ändå vara ganska effektiv att gömma en airtag i som stöldskydd. Inte helt lätt att hitta.
Tjena!
GPS-puckar idag är ju inte speciellt stora. Har installerat ett otal på elcyklar och dom får man inte bort utan att börja riva bort motorkåpor med mera.
Att gömma en sån i en bil eller en båt är ju sjukt enkelt och dom är inte speciellt dyra samt upptäcks inte av någons telefon.
Med en batteritid på ett år, är det ngt som hindrar att man lägger den på ett väldigt bökigt ställe? Typ inne i ramen nära vevparti?Gissar att detta är slutet för Airtags som stöldskydd: Apple and Google deliver support for unwanted tracking alerts in iOS and Android
Ramen är väl ofta rätt tät för radiovågorna?Med en batteritid på ett år, är det ngt som hindrar att man lägger den på ett väldigt bökigt ställe? Typ inne i ramen nära vevparti?
Även om du bara får 20% av räckvidden så är chansen stor att en Iphone passerar ”nära nog” under ett dygn. Är 30-40m vid fri sikt.Ramen är väl ofta rätt tät för radiovågorna?
Både kol, stål och alu borde bromsa bra.
Plockar upp denna tråd; är det någon testat varinaten som @implor nämner där man har Airtagen i däcket? Funkar det bra, blir det obalans? Spontant låter det ju smart och jag är sugen på att sätta i min och sonens cyklar.Även om du bara får 20% av räckvidden så är chansen stor att en Iphone passerar ”nära nog” under ett dygn. Är 30-40m vid fri sikt.
Finns flera som testat på YT.
Mucoff har en variant där airtag sitter på ventilen i däcket. Den lär inte en käft hitta.
Borde funka bra men känns ju jäkla segt när man får det där ”batteriet på din AirTag måste snart bytas”-meddelandetPlockar upp denna tråd; är det någon testat varinaten som @implor nämner där man har Airtagen i däcket? Funkar det bra, blir det obalans? Spontant låter det ju smart och jag är sugen på att sätta i min och sonens cyklar.
Ja sant, blir en kladdig historia att byta... På min cykel skulle jag kunna gömma en i ramen men på sonens finns det ingen lucka dessvärre, tänkte att detta kunde vara en lösning...Borde funka bra men känns ju jäkla segt när man får det där ”batteriet på din AirTag måste snart bytas”-meddelandet![]()
Knog scout är en bra lösning om han har hål för vattenflaska.Ja sant, blir en kladdig historia att byta... På min cykel skulle jag kunna gömma en i ramen men på sonens finns det ingen lucka dessvärre, tänkte att detta kunde vara en lösning...
Aha tack, såg ju bra ut. Kanske inte kan stängas av lika lätt som Airtags. Såg annars en vattenflaskhållare med integrerat Airtagsfäste, där man inte såg airtagen. En duktig tjuv kommer väl ha koll på allt detta men tänker att man kanske kan hitta cykeln lättare med något av detta om det är en enklare version av tjuv.Knog scout är en bra lösning om han har hål för vattenflaska.
Jag skulle byta batteriet när man endå gör årliga service. Ca 12-18 månader har mina airtags batteriet räckt.Ja sant, blir en kladdig historia att byta... På min cykel skulle jag kunna gömma en i ramen men på sonens finns det ingen lucka dessvärre, tänkte att detta kunde vara en lösning...
Ja det är sannerligen relevant, sonens cykel är redan rätt tight kring vattenflaskan och bygga ut flaskhållaren ytterligare kommer inte att gynna förmågan att ta ur/sätta i flaskan.Ang knog, kolla bara att du har gott om plats runt flaskan i dagsläget. Blev rejält tight för mig.
Jag har tänkt att den är för stor att rymmas men kanske ska återbesöka den idén. Kanske i stystammen kan funka också?!Går det inte att gömma den i styrhuvudet?
Droppar ur gaffeln och tryck fast airtagen på insidan med tuggummi (eller motsvarande).
Styrstammen blir nog svårt om man inte har en väldigt överdimensionerad. Ett annat alternativ är väl vevhuset, men då måste man ta ur vevparti och vevlager för att komma åt.Jag har tänkt att den är för stor att rymmas men kanske ska återbesöka den idén. Kanske i stystammen kan funka också?!
Smart - bra alternativ! När jag nu snöat in på Airtags är jag sugen på att sätta en på pendlarhojen, men det är en riktigt gammal herrcykel, dvs inga rör är tillräckligt tjocka för att pilla in taggen i, får väl då bli under sadeln eller gömd i ringklocka/lampa eller liknande.Jag kör med en fork cork (dvs gömmer airtagen i steerer tube:n, styrröret?). Går ju lätt att hitta/plocka bort om man känner till det, men men..
![]()
Fork Cork - Miles Wide
Every suspension fork has a hole on the bottom that's exposed to dirt and debris. In 2015 I introduced the Fork Cork, a removable plug that not only keeps out unwanted muck, it acts as a secret stash spot. It takes seconds to remove/install, is extremely stealth and keeps your steerer tube...miles-wide.com
Visa bilaga 749104
Ja precis, en sån får det bli - tack!Finns otaliga hållare för airtags på Amazon, har denna själv
Min pendlarhoj är ingen kolfiberraket direkt utan en Crescent ifrån 1937, finns inga integrerade flaskhållare där tyvärr...:) Cykeln har inte så högt värde monetärt men desto högre affektionsvärde och väldigt praktiskt så vill inte bli av med den.
Funkar finfint!Knog scout är en bra lösning om han har hål för vattenflaska.
Intressant. Kan vara nått för oss utan äppelskruttJag har ingen sån fruktlur så jag beställde en Galaxy Smarttag2 från Conrad istället.
Hittade ingen tråd om en sån så jag hoppade kvickt in här för att höra om någon annan har eller haft?
Samsung Galaxy SmartTag2 Bluetooth-tracker Svart | Conrad Electronic
Köp Samsung Galaxy SmartTag2 Bluetooth-tracker Svart på Conrad Electronicwww.conrad.se
Hur funkar en sån där galaxy-pryl? Är det så att den uppdaterar position när någon med android passerar? Man vill ju helst inte behöva hoppas på att någon med en samsung med en specifik app eller liknande vandrar förbi.Intressant. Kan vara nått för oss utan äppelskrutt![]()
Dessvärre verkar det vara Samsung som gäller. Jag ska testa att lägga ut den på lite olika platser (utan telefon) för att se hur/om den fungerar.Hur funkar en sån där galaxy-pryl? Är det så att den uppdaterar position när någon med android passerar? Man vill ju helst inte behöva hoppas på att någon med en samsung med en specifik app eller liknande vandrar förbi.
Hur funkar en sån där galaxy-pryl? Är det så att den uppdaterar position när någon med android passerar? Man vill ju helst inte behöva hoppas på att någon med en samsung med en specifik app eller liknande vandrar förbi.
Finns det dekaler att sätta på hojen för att avskräcka tjuven?