Apple Watch 5 + Strava

teddo

Aktiv medlem
Apple Watch 5 + Strava
Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av när det gäller att använda Apple Watch 5 tillsammans med Strava? Jag är lite missnöjd med min Garmin och vill gärna ha in min pulsdata när jag loggar.

Apple Watch 5 + Strava
Yes. Stravaappen i AW loggar rundan och puls utan att du behöver släpa med telefonen. Kör du cellular så kan du streama musik i AM också utan iPhone i fickan.

Apple Watch 5 + Strava
OK, måste man synka med telefonen efter, eller klarar klockan det själv?
Såg i en review att tredjepartsappar inte stöder att skärmen alltid är på, stämmer det eller har det kommit stöd?

Apple Watch 5 + Strava
Jag kör med en aw 4. Tyckte inte att stravas app var så bra så kör med apples träningsapp och sen synkar appen healthfit med dom tjänster jag vill.

Apple Watch 5 + Strava
Always on funktionen är lite lurig. Så vitt jag vet är det fortfarande låst att bara apple själva använder den. Drar ner uppdateringsfrekvensen till 1hz osv för att spara ström.
Ifall man inte kör always on skärmen så tänds den ju direkt man vinklar upp handleden för att kolla, direkt till stravaskärmen. Vet faktiskt inte hur det fungerar med always on däremot

pulsmätningen fungerar fint, sportloopen är lite elastisk och sitter tighare/bekvämare vid träning än sportbandet i silikon om man funderar på armband.
Vill man så kan man köra valfritt bluetooth-pulsband över bröstet för att få ännu mer exakt.

apple music låter dig både strömma och spara offline-listor, personligenkör jag på cellularmodellen för att slippa ha med mig telefonen

Tillbaka
Topp