Är Crescent en bra cykel?

• Trådstartare Trådstartare Banarne
  • Start datum Start datum
Ah, härligt att höra. har just införskaffat en gammal Oden att ha som pendlarhoj och än så länge tycker jag den verkar helt ok. STX RC växlarna kände jag inte till innan, men de verkar göra sitt jobb utan gnet. :) Tyvärr verkar styrlagret kaputt för hur jag än justerar blir det antingen glappt eller för trögt. Nå'n som vet vad som passar och var jag kan köpa det?

http://www.fisherbikes.com/bike/model/marlin-disc
Jag har idag varit och provkört denna cykel. En Gary Fisher Marlin, det är inte en hybrid utan en mtb. Jag tänkte att man kan göra om den lite. Sätta på skärmar, lampa etc. Är det någon här som har en?
Den kändes ganska bra och jag känner att det kanske inte är tid för en gubbcykel ännu.
Vad säger ni "proffs"? Ni som varit med ett tag.

mvh Banarne

Logic 387 var tung, du kan få lättare roligare hoj för de pengarna. Kona dr dew eller nishikis hybrider t.ex, det finns flera. Tänk igenom vad du ska ha hojen till. Ska du köra terräng mtb utmärkt, men på asfalt är det roligare med 28" hjul. Tänk till nu, det har du igen efter köpet.

Ja, då var cykeln inköpt. Det blev en Merida mountainbike. Den kändes väldigt rätt.
http://www.grahns.se/MainVisaSokbild200a.asp?pid2=5564
Hojen har det mesta man behöver såsom hydraliska skivbromsar, shimano diore XT växlar, dämpad framgaffel som via spak på styret kan låsas, 20" ram mm, mm
Hojjen levereras på måndag justerad och klar. Första servicen ingår. Priset jag fick betala var 7995kr, ord.pris är 9995kr.

Tack för era kommentarer här på forumet. Nu återstår den eviga väntan till måndagen.

mvh Jon/banarne

Grattis, Merida är ett välkännt märke som inte är förknippat med dålig kvalite på något vis. Ni kommer nog få roligt i många år framöver, bara måndag vill infalla någon gång!

Crescent har försökt få en mindre uppsving (utan att för den skull fläska på som under tidiga 2000) och har i mitt tycke lyckats hyggligt. Genomtänkt, men kanske lite mycket pengar bara i själva märket.
Och om en handlare propagerar för ett annat märke så vågar jag satsa en slant på att det är med anledning av den dåliga marginalen.

Kalkhoff är enligt vad jag har hört ett gigantiskt märke i Tüskland, och har ju en del modeller som är riktigt påkostade - inte helt olikt Focus - till ett vettigt pris. Det enda som känns oseriöst är hur de ska slänga dämpgaffel på det mesta i standardsegmentet, och lätt verkar nöja sig med enkla elastomerditon. Det är dock någonting som märks på prislappen i de fallen de gör så.

Tillbaka
Topp