Psyclist
Aktiv medlem
Är det dödsmegafarligt för barn att cykla 30km?
Precis så?Aha, så om man betalar klubbavgift blir det ofarligt? Ett avlatsbrev typ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis så?Aha, så om man betalar klubbavgift blir det ofarligt? Ett avlatsbrev typ?
under 15 är väl fortfarande bannade från gym. vetenskapen bakom detta synes oklar.Nu har du ju redan fått en uppsjö av relevanta och inte minst sakliga svar på dina frågor. Sant en och annan anekdot.
Om jag får skjuta in ett, i sammanhanget, närmast övertydligt irrelevant svar så får det bli detta: under de åren då jag ägnade en övervägande del av min tid åt styrketräning samt att skaffa mig kunskap om styrketräning samt angränsande ämnen var just barns tränande en ständigt aktuell och återkommande fråga. Skelettskador, att de skulle stanna i växten och diverse andra reproducerade "sanningar" återkom gång på gång.
Konsensus utifrån den forskning som fanns på området då var att barn mår bra av att träna, precis som vuxna. Och att varje individ bör anpassa din träning utifrån sina förutsättningar.
Hoppas att du och grabben för många långa cykelturer tillsammans. ??
Min, högst subjektiva, uppfattning är att åldersgränsen snarast är ett sätt för gymmen att upprätthålla en viss ordning på sina anläggningar. Åtminstone numera är det nog den främsta anledningen om jag får dra till med en gissning.under 15 är väl fortfarande bannade från gym. vetenskapen bakom detta synes oklar.
det man sett är väl att elitsatsande gymnasttjejer dels faktiskt får skador i rörelseapparaten av sin osunda träning, dels inte kommer in i puberteten i förväntad tid.
30 spanska kilometer låter som på säkra sidan:) eller ska vi kanske banna barn från liftkort i skidanläggningar, ger betydligt längre tids aktivitet?
Jo tack, och den lilla katalanska separatisten tjatar hål i huvvet på mig om en egen garmin så han kan ha eget strava konto. Sedan skall vi inte en prata om antalet handskar som han redan vuxit ur.Jo där finns stora risker med det. Med erfarenhet så kommer du som pappa få problem med din plånbok och risken att få stå med i Lyxfällan ökar.
Ju mer barn cyklar ju högre krav kommer de att ställa på utrustning.
Så han varnade DIG
Förras sommaren när vi Bikepackade så hade farsan lite otur när han tänkte, så de 30km nerför blev att jag fick bära ner cyklarna i en torr flodfåra, vi fick slut på vattnet och jag väldigt nära att ringa bergsräddningen. Efter det hade han fri glass resten av resan.H-vete, nu klarnar det!
Morsan tog mig med på en tur, lätt över 30km, när jag var liten och utan växlar.
Det förklarar varför det gick som det gick.
Skönt, att nu kunna få rulla vidare i livet....
...sen har jag märkt att med glass och gott humör kan man komma långt med barnen...
Så om jag löser mellan raderna så skall jag fixa en Garmin till sonen, leta upp gubben på Strava och sedan lägga till honom samt se till at sonen konstant loggar mer än 21km?Klart barnen ska ha strava.
Man måste vara 13 va?
Har gjort MÅNGA sådana äventyr i Spanien. Man kan hamna ta mig f-n precis var som helst.Förras sommaren när vi Bikepackade så hade farsan lite otur när han tänkte, så de 30km nerför blev att jag fick bära ner cyklarna i en torr flodfåra, vi fick slut på vattnet och jag väldigt nära att ringa bergsräddningen.
Om grabben är över 13 borde han väl räknas som vuxen rakt av?Så om jag löser mellan raderna så skall jag fixa en Garmin till sonen, leta upp gubben på Strava och sedan lägga till honom samt se till at sonen konstant loggar mer än 21km?
under 15 är väl fortfarande bannade från gym. vetenskapen bakom detta synes oklar.
An av de första sakerna jag lärde mig var: Fråga aldrig en äldre herre om vägen, de kommer klia sig i huvet och sedan tvärsäkert peka ut en väg. De föredrar att varm öl innan de erkänner att de inte vet.Tycker de flesta spanjorer är trevliga men sedan finns det avarter som verkar komma från en helt annan planet och som är fullständigt bombsäkra på sin alternativa åsikt av ngn outgrundlig anledning. Tinto Verano är för övrigt en bra barndryck efter en runda (rödvin o sockerdricka)!
Alla har väl sin egen bästa kaden, 85 rpm är min. Under 80 så blir det mer benträning och mindre konditionsträning för min del. Men det beror väl på vad syftet är med träningen är oxå.Det är väl samma typ av gubbstrutsar som predikar att man absolut INTE får trampa med mindre än 80 rpm i kadens.
Har gjort MÅNGA sådana äventyr i Spanien. Man kan hamna ta mig f-n precis var som helst.
Carajillo är nog det värsta jag vet (den med brandy i va?)! ?An av de första sakerna jag lärde mig var: Fråga aldrig en äldre herre om vägen, de kommer klia sig i huvet och sedan tvärsäkert peka ut en väg. De föredrar att varm öl innan de erkänner att de inte vet.
Vi är mycket mer punk så vi dricker bara calimocho (Rödvin och cola) Efter maten blir det en Carajillo, Kaffe med sprit i. Originalet var Kaffe, eter och kokain, men det får man ju inte dricka i det här PK landet längre ;)
Jag förlorade en nära vän pga Carajillo, han tog min 12åriga single malt och hällde i kaffet, det var sista gången han kom hem till mig.Carajillo är nog det värsta jag vet (den med brandy i va?)! ?
??Förras sommaren när vi Bikepackade så hade farsan lite otur när han tänkte, så de 30km nerför blev att jag fick bära ner cyklarna i en torr flodfåra, vi fick slut på vattnet och jag väldigt nära att ringa bergsräddningen. Efter det hade han fri glass resten av resan.
Vi har spenderat många timmar att planera nästa Bikepacking tur, vi skulle igentligen kommit tillbaka idag men var för otydligt men karantänen