Är detta okej nybörjar cykel delar.

RafaMizouri

Ny medlem
SHIMANO FD-TZ30 framväxel
SHIMANO RD-TX35 bakväxel
SHIMANO ST-EF51 växelväljare
SHIMANO FC-M131 kedjehjul fram
SHIMANO BR-M375 + SM-RT56S frambroms (skivbroms)
SHIMANO BR-M375 + SM-RT56S frambroms (skivbroms)
SHIMANO ST-EF51 bromshandtag.
SHIMANO MF-TZ21 vevparti.
PROMAX DB600F framnav
PROMAX DB500R baknav
Dubbelbottnad fälg i aluminium.
KENDA K922 däck.

funkar detta för en nybörjare ? :) mvh !

Hej! Välkommen till HappyMTB!

Du börjar kanske i fel ände? Till vilken cykel skall det vara & hur har du tänkt att använda den?

Alla Shimanogrejorna är ju bra prylar om de passar ihop och passar till tänkt användningsområde, vill säga.

ProMax är okänt för mig.
Kenda undviker jag helst, efter lite blandade erfarenheter, men det är säkert bra grejor det med. Det är ju ett populärt märke.

Frid!

Senast ändrad:
TZ pch TX är Tourney. Det är inte dugligt för skogscykling, undantaget kanske för barn.

Bromsarna är bra.

Cykeln med den specen borde kosta under 3000kr

Köpte en white xc 275 lite på XXL idag sjukt prisvärd cykel då den just nu är nersatt från 10k till 5k. Provcyklade en runda ikväll och den kändes riktigt bra, är ju dock nybörjare men ändå :) Fick många rekomendationer på den av folk här så kanske värt att kolla upp :)

Är det denna?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    48.4 KB · Besök: 36
Jag letade helt andra saker än cyklar och hamnade på www-outl1.se. Vad jag kan se är det skräp till löjligt dyra priser där i jämförelse med andra ställen.

Felvänd setback-stolpe, ventiler ej synkade med däckloggor, felaktig position av snabbkopplingen vid sadelröret, fotad från fel sida, ventilerna står ej klockan 6, gubbvinkel på styrstammen, vevaramarna är ej vågräta, kedjan ej på stora klingan, hemsk sadelvinkel = Usch

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp