SCF är en tävlingsgren inom frisbeesporten. Den är en sammanräkning av de två delmomenten MTA och TRC. Man tar helt enkelt en spelares MTA-resultat mätt i sekunder, multiplicerar detta med faktorn 5,5 och lägger sedan till TRC-resultatet mätt i meter.
Jag tror, utan att i övrigt vilja ge mig in i denna tråd, att det Gary försöker göra en poäng av, är att SCFs disciplinnämnd flitigt använt sig av generalklausulen och gummiparagrafen i tävlingsreglerna, för den om har licens, som lyder ngt likt "...att skada cykelsporten", i ärenden som MVC, Galle och bil-mooning, för att komma åt de som man av ngn anledning vill straffa. Gary kanske försöker visa att liknande kafka-maktmedel borde kunna användas även åt andra hållet, i syfte att visa hur absurdt regelverket är i första hand. Att åka hem från SCF styrelsemöte, alldeleles för snabbt, och sedan skryta om det, är ju minst lika skadligt för cykelsporten som att ett gäng cyklister moonar från en bil efter en tävling, eller att Galle plankar på ett motionslopp, d v s ngt som inte direkt sker i närheten av det tävlingsreglemente som därefter används som medel för målet att komma år personer efter behag eller annan dunkel anledning att straffa.
Jag förbannar mig själv för att boosta denna skittråd dock. Jag medger att jag inte är bättre än ngn annan. Varsågod att smasha tillbaka.