Är detta okej?

Är detta okej?
Marran, jag rör mig i kvantumdimensionen!

Tyvärr är Def Leppard bra mycket bättre än mycket som spelas på radion idag.

Är detta okej?
Om man återgår till TS frågor så är det naturligtvis inte okej att köra i 138 km/h någonstans i detta land annat än på avstängda banor.
Däremot är det ingen stor sak, sånt har de flesta gjort någon gång i livet.
Visst är det underligt att lägga ut bilden på sin privata blogg, när det faktiskt handlar om en lagöverträdelse.
Om förtroendevalda hos SCF har större moraliska skyldigheter än oss andra kan jag knappast hålla med om, poliser som är tillsatta att upprätthålla lagen samt politiker som stiftar dem har möjligtvis större skyldigheter men knappast folk på cykelförbundet..

Är detta okej?
Jag orkar inte läsa tråden så med risk för upprepning: Att posta en bild på sin egen blogg på ett lagbrott räcker verkligen inte till att bevisa att det har begåtts ett brott.Det finns hundra sätt att fejka detta, utöver att det faktiskt inte framgår vem som kör. Om man skall vara petig, vilket man inte skall för det är sjukt töntigt, så är det väl TS som har begått något slags brott när han utan tillåtelse postar bilden här?

Men vem fan bryr sig? Bittrare och barnsligare än TS är ju svårfunnet. Hyr en gråterska och kom över att cykelförbundet inte vill ha dig som ordförande, till din tröst är det ju en skitorganisation i alla fall. (av det som jag har sett i trådar här, jag tillhör defenitivt de som aldrig skulle organisera min cykling på det sättet, det känns bara jobbigt.

Är detta okej?
Har aldrig fattat varför man måste köra för fort...tidsvinsterna är ju minimala medan konsekvenserna är desto större! Värst är nog folk som ska blåsa förbi en i 70-80 vid första bästa tillfälle på en 50 sträcka...som om 50 km/h inte var tillräckligt dödlig hastighet...

Men är man dum så är man och då klarar man kanske inte räkna ut ens tidsvinst och ställa det i förhållande till det man kan ställa till med. Visst, i de allra flesta fall händer nog inget när man kör för fort, men när det väl händer så går det jävligt mycket sämre!

Är detta okej?
Det är inte okej om SCF betalar eventuella fortkörningsböter. Men annars är det väl upp till det personliga ansvaret.

Är detta okej?
Jag har inte lusläst alla inlägg, så någon kanske redan har upplyst er om detta:

Bilden visar att farthållaren är inställd på 138. Inte att det går i 138. Man kan ställa in farthållaren på en hastighet utan att trycka igång den.

Är detta okej?
eiskall skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har inte lusläst alla inlägg, så någon
> kanske redan har upplyst er om detta:
>
> Bilden visar att farthållaren är inställd på
> 138. Inte att det går i 138. Man kan ställa in
> farthållaren på en hastighet utan att trycka
> igång den.

Och DÄR gick luften ur hela tråden..

Är detta okej?
He he. Framgr ju att 6 vxl e i (D6) varv drygt 2 tusen väl. Vi har ju reg nr. Gör verkligen den bilen 138 på såpass lågt varv? Jo kanske min sura dajsel v70 varvar 1500 i typ 85 tror jag (2,4d). Å herr P lär väl ha mer pulver än 420 nm så de e mkt möjligt.
så jag säger;

bränn bränn bränn

Är detta okej?
Eller så kan det bli en ny vinkel av det här. Jag menar vem fan är så vårdslös att de sätter farthållaren på 138? HERREGUUUUUUD så totalt befriat från moral, etik och ansvar.

Bränn bränn bränn som sagt

Är detta okej?
Garry gillar inte Jahn Ekman som ordförande (Det skrev Garry i en annan tråd) och nu hänger han ut Pölder. Är det så att Garry vill bli ordförande i SCF...?

Är detta okej?
grump skrev:
> eiskall skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har inte lusläst alla inlägg, så någon
> > kanske redan har upplyst er om detta:
> >
> > Bilden visar att farthållaren är inställd
> på
> > 138. Inte att det går i 138. Man kan ställa
> in
> > farthållaren på en hastighet utan att trycka
> > igång den.
>
>
> Och DÄR gick luften ur hela tråden..

Precis, undrar vem som begått ett brott nu, TP får lägga upp en tråd och fråga om det är okej med förtal?

[Edit] autocorrect%$£##<<{|###@&€!

Senast ändrad:
Är detta okej?
Jag antar att GarryJones menar detta som en blinkning till vad som hände med rocknenrollsimon. Fyndigt i så fall, om nu fortköraren ingår i den instans som gav böter och avstängning för tjyvkörningen i Roslagshösten. Straffet för fortkörningen skulle antagligen bli liknande, några tusen i böter och tre månaders avstängning från bilkörning.

Är detta okej?
Jenny W skrev:
> Men om han låg på autobaan då?

Men med VEM, är den stora frågan!

Är detta okej?
grump skrev:
> Jenny W skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men om han låg på autobaan då?
>
>
> Men med VEM, är den stora frågan!

Säkert en gubbe.

Är detta okej?
Snart ska vi i Dalarna ta ställning till vem vi ska rösta på vid årsmöte. Som ordförande i Dalarnas CF är det min skyldighet att ta reda på kandidaternas lämplighet. Jag vet inte hur de andra i Dalarnas styrelsen tänker men innan vi tar diskussionen ville jag först veta om det finns vägar i Sverige där man får köra 138km/h. Jag har inte ens körkort själv så jag visste inte. Det var därför jag ställde frågan. OBS att jag har inte nämnt någon. Jag ville bara veta. Jag fick några bra svar i alla fall (och en massa Happy trams).

Som styrelseledamot lyder man under följande regel:
1.2.079 Alla licensinnehavare och andra officiella ledare inom SCF skall vid alla tillfällen vara anständigt klädda och uppföra sig korrekt vid alla tillfällen, även utanför tävlingsbanan och under annan tid än vid tävlingstillfälle.

For the record 1
Rocknenrollsimon VANN mot SCF i RIN. (Riksidrottsnämnnden) - Bland annat hade SCF Disciplinnämnden inte gett honom chansen av att yttra sig innan domen. (Ett krav från RF). Samma sak gäller även cyklisterna i Malmö Velo Classics men ingen överklagade till RIN som har nu med en predikat visat hur man ser man SCF Disciplinnämndens agerande.

For the record 2
Efter dryga fyra år med ansvar för motionskommittén (2005-2009) valde SCF valberedningen att inte föreslår mig inför SCF valet 2009 trots ett hög antal nomineringar. Anledningen: Valberedningen tyckte inte att motionscykling skulle vara representerade vid SCF Styrelsebordet. Jag valde då att ger mitt svar till valberedningen vid årsmöte och avgick från styrelsen och drog tillbaka min kandidatur. Sedan dess har jag INTE varit intresserade av att ingå i SCF styrelsen.

Är detta okej?
GarryJones skrev:
> .. OBS att jag har inte nämnt någon. ...

Du nämner att personen kandiderar till omval i SCF och att han bloggat om det. Du kunde lika gärna skrivit ut hans personnummer.

Är detta okej?
GarryJones skrev:
> ... innan vi tar diskussionen ville jag först veta om det
> finns vägar i Sverige där man får köra
> 138km/h. Jag har inte ens körkort själv så jag
> visste inte. Det var därför jag ställde
> frågan. OBS att jag har inte nämnt någon. Jag
> ville bara veta....

En allmän fråga bara alltså. Allt är ett oskyldigt missförstånd. Tur att vi har Garry till att reda ut detta och ställa de relevanta frågorna till SCF och svensk cykelsport.

Är detta okej?
Vet man om han körde i 138 km/t eller om det är farthållaren som är inställd på 138 km/t.
Att ha farthållaren inställd på en hög hastighet med dagens radarteknik som finns i bilarna har ingen direkt inverkan på hur fort man kör om man ligger bakom ett annat fordon, som du ställt in avståndet till.

Är detta okej?
GarryJones skrev:
> Som styrelseledamot lyder man under följande
> regel:
> 1.2.079 Alla licensinnehavare och andra officiella
> ledare inom SCF skall vid alla tillfällen vara
> anständigt klädda och uppföra sig korrekt vid
> alla tillfällen, även utanför tävlingsbanan
> och under annan tid än vid tävlingstillfälle.

Ja denna paragraf verkar sjukt viktig att ta hänsyn till vid omval. Skit samma om en person är bra på det den gör, anständig klädsel och uppförande är ju avgörande. Skärp dig för fan.

Är detta okej?
Man kan ju alltid fundera över lämpligheten i att ordförande i Dalarnas CF saknar körkort och inte ens har grundläggande kunskaper om trafikregler och förordningar. Utöver det så arrangeras det motionslopp med mera där man som arrangör har ett visst ansvar över deltagarna och att gällande trafikregler och förordningar efterlevs, känns som en trixig ekvation att få ihop.

Är detta okej?
fredrikw skrev:
> Skärp dig för fan.

+1

Du har tyvärr tappat mina sympatier för det känns numera som att du är lika rutten som de du försöker bekämpa inom scf.

Är detta okej?
SCF är en tävlingsgren inom frisbeesporten. Den är en sammanräkning av de två delmomenten MTA och TRC. Man tar helt enkelt en spelares MTA-resultat mätt i sekunder, multiplicerar detta med faktorn 5,5 och lägger sedan till TRC-resultatet mätt i meter.

Jag tror, utan att i övrigt vilja ge mig in i denna tråd, att det Gary försöker göra en poäng av, är att SCFs disciplinnämnd flitigt använt sig av generalklausulen och gummiparagrafen i tävlingsreglerna, för den om har licens, som lyder ngt likt "...att skada cykelsporten", i ärenden som MVC, Galle och bil-mooning, för att komma åt de som man av ngn anledning vill straffa. Gary kanske försöker visa att liknande kafka-maktmedel borde kunna användas även åt andra hållet, i syfte att visa hur absurdt regelverket är i första hand. Att åka hem från SCF styrelsemöte, alldeleles för snabbt, och sedan skryta om det, är ju minst lika skadligt för cykelsporten som att ett gäng cyklister moonar från en bil efter en tävling, eller att Galle plankar på ett motionslopp, d v s ngt som inte direkt sker i närheten av det tävlingsreglemente som därefter används som medel för målet att komma år personer efter behag eller annan dunkel anledning att straffa.

Jag förbannar mig själv för att boosta denna skittråd dock. Jag medger att jag inte är bättre än ngn annan. Varsågod att smasha tillbaka.

Tillbaka
Topp