silverman834
Ny medlem
Är du smartare än en myrstack? Om att myrsäkra cykelförvaring
Jag har ett problem. Då jag är på Gran Canaria så finns det myror på det hotellet där jag bor och de älskar verkligen sportdrycken som jag råkar spilla på cykeln. Sist så kom de fram på andra sidan rummet och bildade en spikrak myrstig rakt mot cykeln.
Min första försvarsstrategi var att ställa hjulen på vattenfyllda tallrikar så de inte kom upp den vägen. Men jag lutade då styret mot väggen så de använde den vägen. Sen då jag istället stötte bakhjulet mot ett skåp så gick de upp den vägen.
Det var hur fashinerande som hellst att se hur effektiva de var på att hitta vägar upp på cykeln!
I år så kanske jag skulle förbereda en försvarsmetod i förväg. Några förslag?
-Det ska vara smidigt att använda. Det var bökigt att hela tiden hålla på med de vattenfyllda tallrikarna.
-Städpersonalen ska slippa tänka WTF på dagarna då jag är ute.
-Sist iaf så var Point of Entry bakom ett skåp.
-Det vore så klart bäst att minimera antalet kontaktpunkter som cykeln har, men jag kunde inte komma på hur jag skulle kunna hänga upp den i sadeln i rummet.
-Jag byter inte hotell pga en sådan sak
-Gifter är inge kul (och känns dumt att föra med in i ett annat land)
-Jag försökte radera deras luktspår de hade lagt ut, men de hittade alltid tillbaka under natten
-Orka göra rent cykeln liksom.
Min första försvarsstrategi var att ställa hjulen på vattenfyllda tallrikar så de inte kom upp den vägen. Men jag lutade då styret mot väggen så de använde den vägen. Sen då jag istället stötte bakhjulet mot ett skåp så gick de upp den vägen.
Det var hur fashinerande som hellst att se hur effektiva de var på att hitta vägar upp på cykeln!
I år så kanske jag skulle förbereda en försvarsmetod i förväg. Några förslag?
-Det ska vara smidigt att använda. Det var bökigt att hela tiden hålla på med de vattenfyllda tallrikarna.
-Städpersonalen ska slippa tänka WTF på dagarna då jag är ute.
-Sist iaf så var Point of Entry bakom ett skåp.
-Det vore så klart bäst att minimera antalet kontaktpunkter som cykeln har, men jag kunde inte komma på hur jag skulle kunna hänga upp den i sadeln i rummet.
-Jag byter inte hotell pga en sådan sak
-Gifter är inge kul (och känns dumt att föra med in i ett annat land)
-Jag försökte radera deras luktspår de hade lagt ut, men de hittade alltid tillbaka under natten
-Orka göra rent cykeln liksom.
Bilagor
Senast ändrad: