Är jag dum i huvudet ...

Är jag dum i huvudet ...
Peth sa:
fasanen sa:
Först skriver du:

Peth sa:
... som allvarligt funderar på att skaffa mig en året runt-pendlare som kostar 35-40 kSEK?

Spanar på en gravelcykel i titan med hydraulisk 105-grupp, Gilles Berthoud-skärmar och hjul med Son deluxe-dynamo.

Sen kommer det här svaret:

Peth sa:
thomaslundstrom sa:
Har man sagt A etc...

Vilken ram kollar du på?

Ribble CGR Ti.

I nuläget kan man ju köpa en Planet X titangravel med Ultegra för 2000 EUR, men vem vill åka omkring på en PX?

Jag får inte ihop det riktigt med Berthoud och Son-deluxe.

Det kommer bli skitsnyggt, bara inte klassiskt snyggt. Frågan är om skärmarna ska vara svarta eller metallfärgade?

Ok, nu tvivlar jag inte på dig!

Jag är svag för de rostfria, men velar lite om vilken storlek jag ska gå på.

Till titanhojen tror jag på svarta!

Är jag dum i huvudet ...
Peth sa:
thomaslundstrom sa:
Har man sagt A etc...

Vilken ram kollar du på?

Ribble CGR Ti.

I nuläget kan man ju köpa en Planet X titangravel med Ultegra för 2000 EUR, men vem vill åka omkring på en PX?

Snygg! Hade den haft ögon för en pakethållare på gaffeln så hade jag kanske också slagit till på en sån.

Klart att du inte är dum i huvet. Köp. Cykeln kan du ha i bilen under ett gammalt lakan, så är det så få som möjligt som ser vad du har i skuffen.

Är jag dum i huvudet ...
Du kommer förmodligen att bli lyckligare om du köper, så slå till.

Å andra sidan kanske lyckokurvan går nedåt ganska snabbt efter nyhetens behag. För min del brukar den göra det när det gäller prylar, men det gäller nog inte alla. Kanske vardagslyxen ökar ditt välmående även på sikt?

Är jag dum i huvudet ...
passerar med ganska jämna mellanrum på väg till landet, senast i måndags, har bankat en 60 mildare när kylan och mörkret slog till uppe på gruvberget.
Så familjär med stan att jag vet vem hjälm mannen är/var, men tyvärr passerar jag oftare än jag stannar till, men skall försöka skärpa till mig.

Är jag dum i huvudet ...
När jag pendlade på min racer kostade det mig i runda slängar lika mycket som att bilpendla.
Men köp, om du tillbringar mycket tid på den. Lika viktigt som att man tillbringar mycket tid i en bra säng.

Är jag dum i huvudet ...
Fältprästen sa:
När jag pendlade på min racer kostade det mig i runda slängar lika mycket som att bilpendla.
Men köp, om du tillbringar mycket tid på den. Lika viktigt som att man tillbringar mycket tid i en bra säng.

Hur fasen kan cykelpendla kosta lika mycket som att bilpendla? Bytte du däck efter varje arbetsdag?

Tillbaka
Topp