Är ni också sjuka (inte i huvudet) nu ?

Känns som att det är ovanligt mkt förkylningar och influensa den här vintern såhär långt, ja.
Fast det är ju bara min subjektiva upplevelse. Vad säger vetenskapen?

Känns som att det är ovanligt mkt förkylningar och influensa den här vintern såhär långt, ja.
Fast det är ju bara min subjektiva upplevelse. Vad säger vetenskapen?
Att det är ett rätt rejäl influensaomgång. Verkar inte vara lika dödlig som värsta åren, men många sjuka märker jag på jobbet.

På skolan här i närheten går dessutom andra omgången magsjuka som en bonus att se fram emot ?
(Tar i trä, offrar en katt osv)

Har just nu min första covidrunda. Väldigt konstiga symptom. Vaknade i lördags med feber och ont i ryggslutet samt att mina favoritfrukostbullar smakade annorlunda. Ringde vårdcentralen som misstänkte urinvägsinfektion men skulle avvakta. Samma under söndagen men aningens hostig. Tog ett test och jodå covid.

Jag också antagligen, sjuk ordentligt för första gången på flera år i helgen och fick bryta min 640-nånting dagar långa runstreak. Feber, också ont i ryggen faktiskt (!) och trött som få, sov bort en hel dag och riktigt trött dag två också. Men hade bara feber en dag och ingen förhöjd vilopuls så jag tror det blir rätt lindrigt.

Ungarna har varit väldigt friska hela hösten förutom på slutet så jag ska inte klaga.

Senast ändrad:
Jag också antagligen, sjuk ordentligt för första gången på flera år i helgen och fick bryta min 640-nånting dagar långa runstreak. Feber, också ont i ryggen faktiskt (!) och trött som få, sov bort en hel dag och riktigt trött dag två också. Men hade bara feber en dag och ingen förhöjd vilopuls så jag tror det blir rätt lindrigt.

Ungarna har varit väldigt friska hela hösten förutom på slutet så jag ska inte klaga.
Beklagar slutet på streaken.

Samma här. Blir sällan sjuk men måndag kväll kände jag mig trött och öm i kroppen. Gick och la mig under dubbla täcken (jag är normalt varm och sover även på vintern med ett vanligt tunt sommartäcke). Hade den sämsta nattsömnen på länge, sjukade mig på tisdag och sov bort stora delar av dagen. Ingen märkbar feber.

I natt så sov jag lite bättre de första timmarna men sen uselt. Vaknade kring 04 med halsont och hade minst 1-1.5 grad förhöjd temperatur i morse. Har inget covidtest hemma men får ett senare idag. Får se vad det säger, eller så är det infuensan som tagit mig för första gången på länge. Skit är vad det är

Intressant är ju att Garminen i alla fall snappar upp något. En normal natt så har jag ingen uppmätt stressnivå alls, men natten mellan måndag och tisdag såg ut som det brukar göra efter att man druckit 3-4 glas för mycket innan läggdags. Vilopulsen är något förhöjd men inte mycket. 4 veckor bak så är den 47 i snitt, ingen dag över 49, igår var den 51. Men det kan mycket väl bero på att man bara sover dåligt och stökar runt.

Ja nu har man varit hemma 1vecka från jobbet. Med minnesluckor, förkylning, febrig och allmänt trött o seg i kroppen. Idag känns det bättre men fy fan antecknat påbörjan "förkylning" 15/sep!!

Samma här. Blir sällan sjuk men måndag kväll kände jag mig trött och öm i kroppen. Gick och la mig under dubbla täcken (jag är normalt varm och sover även på vintern med ett vanligt tunt sommartäcke). Hade den sämsta nattsömnen på länge, sjukade mig på tisdag och sov bort stora delar av dagen. Ingen märkbar feber.

I natt så sov jag lite bättre de första timmarna men sen uselt. Vaknade kring 04 med halsont och hade minst 1-1.5 grad förhöjd temperatur i morse. Har inget covidtest hemma men får ett senare idag. Får se vad det säger, eller så är det infuensan som tagit mig för första gången på länge. Skit är vad det är

Intressant är ju att Garminen i alla fall snappar upp något. En normal natt så har jag ingen uppmätt stressnivå alls, men natten mellan måndag och tisdag såg ut som det brukar göra efter att man druckit 3-4 glas för mycket innan läggdags. Vilopulsen är något förhöjd men inte mycket. 4 veckor bak så är den 47 i snitt, ingen dag över 49, igår var den 51. Men det kan mycket väl bero på att man bara sover dåligt och stökar runt.
Det där låter som när jag hade covid i september. Kom väldigt snabbt en eftermiddag med frossa, ont i kroppen och trött. Likadant och sov mest dagen efter. Nästa dag bättre, men då blev det mer ont i halsen och andra förkylningssymptom. Tog ca en vecka att bli frisk igen.

I onsdags förra veckan kom frossan på kvällen, på natten var det fullt ös med feber och maginfluensa. Låg platt med enda förflyttningen mellan soffa och toalett i tre dagar. Började arta sig i början på veckan, då började sonen kräkas, frun hade hunnit bli förkyld däremellan. I tisdags drack jag min första kopp kaffe på nästan en vecka och firade den annalkande hälsan.....igår började snoret rinna igen. 39 C feber nu på morgonen.

6e november blev jag sjuk för första gången......sen dess oavbrutet med några enstaka dagar av "bättre hälsa" emellan. Det är fjärde långbänken i år.
Vad f-n händer????

Verkar vara i gott sällskap av den här tråden att döma i alla fall. ?

I onsdags förra veckan kom frossan på kvällen, på natten var det fullt ös med feber och maginfluensa. Låg platt med enda förflyttningen mellan soffa och toalett i tre dagar. Började arta sig i början på veckan, då började sonen kräkas, frun hade hunnit bli förkyld däremellan. I tisdags drack jag min första kopp kaffe på nästan en vecka och firade den annalkande hälsan.....igår började snoret rinna igen. 39 C feber nu på morgonen.

6e november blev jag sjuk för första gången......sen dess oavbrutet med några enstaka dagar av "bättre hälsa" emellan. Det är fjärde långbänken i år.
Vad f-n händer????

Jag tänker att vi alla är så jävla övertränade att det är därför vi blir sjuka ?

Vad f-n händer????

Om du vaknar och inte kan dricka kaffe är det för att du är död!

Jag har också blivit sjuk för första ggn på evigheter, inte fan släpper det heller, över en vecka har du suttit i nu, ska sälja mina bihålor på svarta marknaden, vill inte ha dem längre.....

Tro mig, det kändes så. Hade faktiskt räknat med mer abstinensbesvär, den biten var förhånansvärt lugn.

Fick en tid på vårdcentralen nu på morgonen och har nu fått ett knippe med prover som ska tas i morgon så får vi se om det går att utröna något.

Covidtest negativt. Halsen värre. Dag 3 sjukad från jobbet. Jobbar IT och kan ofta jobba hemma när man är småkrasslig (på gott och ont) men inte denna gången. Vet inte ens när jag hade sjukdagar senast. Vaccinerar mig aldrig mot influensa och covidvaccinerades senast när det var "en grej" (tre doser tror jag) så nog irrelevant idag.

Senast ändrad:
Det skulle vara intressant om alla som som är sjuka avslutar med om de är vaccinerade mot covid/vinterinfluensan eller inte.
Är det så intressant? Vi har ju ingen allmän rekommendation för vaccinering mot covid19 så länge man inte är över 65 eller tillhör en riskgrupp.

Om man som jag tagit dom 3 rekommenderade doserna har man inget skydd mot att bli sjuk. Dels för att det var längesen och dels för att det var baserat på varianter som inte längre cirkulerar.

Fem-sex sprutor mot covid, i år även en mot säsongsinfluensan. Hjälpte föga mot att mota virus i grind. Hade ärenden i city igår, cyklade in i lågtrafik i gånghastighet, kändes som jag lajvade pendling.

Såg polisbilar och folk kring en påkörd cykel vid överfart där, utan att veta vad som hänt, bilister som inte vrider på huvudet utgör fara.

Senast ändrad:
Det är folket som går till kontoret fast dom är sjuka det är fel på.

Som en kollega sa till mig då jag påtalat att han lät väldigt sjuk och kanske borde gå hem " - Jag är inte sjuk, jag har bara ont i halsen".

Fiffigt.
Som en snörvlande och hostande kollega sade mitt under pandemin när jag frågade om han var sjuk, när vi satt mittemot varann under ett möte.
"Jag är inte sjuk, jag är bara förkyld".
...och veckan efter det testade jag positivt för covid.
Om det var kollegan som smittade mig eller någon går förstås inte att veta säkert.

En annan kollega var klart förkyld (också under pandemin), jag sade typ "då är det väl bäst vi andra håller oss undan". Han blev lite sur. Några dagar senare meddelade han att han hade covid. "Det hade jag aldrig trott, det kändes precis som min vanliga förkylning jag alltid får så här års"

Happ...

Som en snörvlande och hostande kollega sade mitt under pandemin när jag frågade om han var sjuk, när vi satt mittemot varann under ett möte.
"Jag är inte sjuk, jag är bara förkyld".
...och veckan efter det testade jag positivt för covid.
Om det var kollegan som smittade mig eller någon går förstås inte att veta säkert.

En annan kollega var klart förkyld (också under pandemin), jag sade typ "då är det väl bäst vi andra håller oss undan". Han blev lite sur. Några dagar senare meddelade han att han hade covid. "Det hade jag aldrig trott, det kändes precis som min vanliga förkylning jag alltid får så här års"

Happ...

Jag tror att det är en anledning varför det gick relativt bra i pandemin i Sverige trots milda åtgärder. I de flesta andra länder skulle ingen stanna hämma när de kände sig bara förkyld.

Ja, men du (och jag) förväntade att dessa skulle stanna hemma. I många andra länder förväntas man att komma till jobbet när man är förkyld.
Jo det är ju förstås sant.
Men det var inte så länge sedan man inte kunde säga att man var förkyld när man ringde in utan man var tvungen att bre på lite för att det skulle vara acceptabelt så att säga. Nu har man ju förmånen att kunna jobba hemifrån om man är förkyld men inte utslagen, för att slippa smitta ner alla.

Jobbade på mcdonalds en gång i tiden och då ringde jag in sjuk och de bara fnös och sa åt mig att ta en alvedon och komma in. Idioter.. Insisterade på att jag var sjuk och stannade hemma.

Dax igen. Vaccinerad till max

Bilagor

• IMG_6062.jpeg
    IMG_6062.jpeg
    464.9 KB · Besök: 90
Senast ändrad:
Spenderat natten /morgonen på muggen.?
Åkt på vinterkräksjukan eller magsjuka skulle jag tro.
Många år sedan sist, men kanske inte så konstigt när man jobbar i en stor butik där man har en massa kunder runt sig mesta delen av tiden.
Men vafan, det blir ju mycket happysurf nu iallafall ?

Jag håller fantamej på att bli galen av den här jävla influensan... Åkte på den rejält för drygt två veckor sen med hosta och hög feber. Hela familjen var nere för räkning. Var duktigt sjuk i en vecka men sen gav sig febern och jag trodde i min enfald att jag var helt frisk. Inte direkt. Har fortfarande hosta och orken är minimal. Åker jag och handlar är jag helt slut resten av dan. Dammsuger jag i 20 min likaså. Men inte "tillräckligt" sjuk för att bara ligga på sängen och äta praliner. Går mest omkring och vankar rastlöst som en pensionär med ADHD. Känner mig grinig som fan och nästintill deprimerad av det här...

Tillbaka
Topp