Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att det är ett rätt rejäl influensaomgång. Verkar inte vara lika dödlig som värsta åren, men många sjuka märker jag på jobbet.Känns som att det är ovanligt mkt förkylningar och influensa den här vintern såhär långt, ja.
Fast det är ju bara min subjektiva upplevelse. Vad säger vetenskapen?
Fy katten. Det går iofs fort över, men att spy är fan inte kul.På skolan här i närheten går dessutom andra omgången magsjuka som en bonus att se fram emot ?
(Tar i trä, offrar en katt osv)
Har just nu min första covidrunda. Väldigt konstiga symptom. Vaknade i lördags med feber och ont i ryggslutet samt att mina favoritfrukostbullar smakade annorlunda. Ringde vårdcentralen som misstänkte urinvägsinfektion men skulle avvakta. Samma under söndagen men aningens hostig. Tog ett test och jodå covid.
Beklagar slutet på streaken.Jag också antagligen, sjuk ordentligt för första gången på flera år i helgen och fick bryta min 640-nånting dagar långa runstreak. Feber, också ont i ryggen faktiskt (!) och trött som få, sov bort en hel dag och riktigt trött dag två också. Men hade bara feber en dag och ingen förhöjd vilopuls så jag tror det blir rätt lindrigt.
Ungarna har varit väldigt friska hela hösten förutom på slutet så jag ska inte klaga.
Det där låter som när jag hade covid i september. Kom väldigt snabbt en eftermiddag med frossa, ont i kroppen och trött. Likadant och sov mest dagen efter. Nästa dag bättre, men då blev det mer ont i halsen och andra förkylningssymptom. Tog ca en vecka att bli frisk igen.Samma här. Blir sällan sjuk men måndag kväll kände jag mig trött och öm i kroppen. Gick och la mig under dubbla täcken (jag är normalt varm och sover även på vintern med ett vanligt tunt sommartäcke). Hade den sämsta nattsömnen på länge, sjukade mig på tisdag och sov bort stora delar av dagen. Ingen märkbar feber.
I natt så sov jag lite bättre de första timmarna men sen uselt. Vaknade kring 04 med halsont och hade minst 1-1.5 grad förhöjd temperatur i morse. Har inget covidtest hemma men får ett senare idag. Får se vad det säger, eller så är det infuensan som tagit mig för första gången på länge. Skit är vad det är
Intressant är ju att Garminen i alla fall snappar upp något. En normal natt så har jag ingen uppmätt stressnivå alls, men natten mellan måndag och tisdag såg ut som det brukar göra efter att man druckit 3-4 glas för mycket innan läggdags. Vilopulsen är något förhöjd men inte mycket. 4 veckor bak så är den 47 i snitt, ingen dag över 49, igår var den 51. Men det kan mycket väl bero på att man bara sover dåligt och stökar runt.
Beklagar slutet på streaken.
Nu i natt blev sonen sjuk i feber. Det var den hälsa-på-släkten-65-mil-bort-resan, det.
I onsdags förra veckan kom frossan på kvällen, på natten var det fullt ös med feber och maginfluensa. Låg platt med enda förflyttningen mellan soffa och toalett i tre dagar. Började arta sig i början på veckan, då började sonen kräkas, frun hade hunnit bli förkyld däremellan. I tisdags drack jag min första kopp kaffe på nästan en vecka och firade den annalkande hälsan.....igår började snoret rinna igen. 39 C feber nu på morgonen.
6e november blev jag sjuk för första gången......sen dess oavbrutet med några enstaka dagar av "bättre hälsa" emellan. Det är fjärde långbänken i år.
Vad f-n händer????
Verkar vara i gott sällskap av den här tråden att döma i alla fall. ?
Om du vaknar och inte kan dricka kaffe är det för att du är död!I onsdags förra veckan kom frossan på kvällen, på natten var det fullt ös med feber och maginfluensa. Låg platt med enda förflyttningen mellan soffa och toalett i tre dagar. Började arta sig i början på veckan, då började sonen kräkas, frun hade hunnit bli förkyld däremellan. I tisdags drack jag min första kopp kaffe på nästan en vecka och firade den annalkande hälsan.....igår började snoret rinna igen. 39 C feber nu på morgonen.
6e november blev jag sjuk för första gången......sen dess oavbrutet med några enstaka dagar av "bättre hälsa" emellan. Det är fjärde långbänken i år.
Vad f-n händer????
Verkar vara i gott sällskap av den här tråden att döma i alla fall. ?
Oj, så jag är alltså en "living dead"!?Om du vaknar och inte kan dricka kaffe är det för att du är död!
Zombie skulle jag tro.Oj, så jag är alltså en "living dead"!?
Stämmer iaf överens på mig pre-kaffe.Zombie skulle jag tro.
OK, ni får väl akta er om våra vägar möts IRL någon gång.Stämmer iaf överens på mig pre-kaffe.
Jag var ett tag mästerlig på det med förkylningar. Hade en eller två per år och de kom typiskt på fredag kväll och hade dragit över till måndag morgon.Vilken tur ni har som blir sjuka inför långhelgerna, så ni inte missar arbetsdagar.
Covidtest negativt. Halsen värre. Dag 3 sjukad från jobbet. Jobbar IT och kan ofta jobba hemma när man är småkrasslig (på gott och ont) men inte denna gången. Vet inte ens när jag hade sjukdagar senast. Vaccinerar mig aldrig mot influensa och covidvaccinerades senast när det var "en grej" (tre doser tror jag) så nog irrelevant idag.Samma här. Blir sällan sjuk men måndag kväll kände jag mig trött och öm i kroppen. Gick och la mig under dubbla täcken (jag är normalt varm och sover även på vintern med ett vanligt tunt sommartäcke). Hade den sämsta nattsömnen på länge, sjukade mig på tisdag och sov bort stora delar av dagen. Ingen märkbar feber.
I natt så sov jag lite bättre de första timmarna men sen uselt. Vaknade kring 04 med halsont och hade minst 1-1.5 grad förhöjd temperatur i morse. Har inget covidtest hemma men får ett senare idag. Får se vad det säger, eller så är det infuensan som tagit mig för första gången på länge. Skit är vad det är
Intressant är ju att Garminen i alla fall snappar upp något. En normal natt så har jag ingen uppmätt stressnivå alls, men natten mellan måndag och tisdag såg ut som det brukar göra efter att man druckit 3-4 glas för mycket innan läggdags. Vilopulsen är något förhöjd men inte mycket. 4 veckor bak så är den 47 i snitt, ingen dag över 49, igår var den 51. Men det kan mycket väl bero på att man bara sover dåligt och stökar runt.
Är det så intressant? Vi har ju ingen allmän rekommendation för vaccinering mot covid19 så länge man inte är över 65 eller tillhör en riskgrupp.Det skulle vara intressant om alla som som är sjuka avslutar med om de är vaccinerade mot covid/vinterinfluensan eller inte.
Jag fick 7:e sprutan förra veckan. Det är inte covid som rider mig just nu!Det skulle vara intressant om alla som som är sjuka avslutar med om de är vaccinerade mot covid/vinterinfluensan eller inte.
Tog du inte säsongssprutan när du ändå var där.Jag fick 7:e sprutan förra veckan. Det är inte covid som rider mig just nu!
Jorå, så klart. Ett plåster till höger och ett till vänster.Tog du inte säsongssprutan när du ändå var där.
Jag tog båda men med min tur så blir det väl som med Eken08
Jag vill inte bli sjuk.?
Som en snörvlande och hostande kollega sade mitt under pandemin när jag frågade om han var sjuk, när vi satt mittemot varann under ett möte.Det är folket som går till kontoret fast dom är sjuka det är fel på.
Som en kollega sa till mig då jag påtalat att han lät väldigt sjuk och kanske borde gå hem " - Jag är inte sjuk, jag har bara ont i halsen".
Fiffigt.
Som en snörvlande och hostande kollega sade mitt under pandemin när jag frågade om han var sjuk, när vi satt mittemot varann under ett möte.
"Jag är inte sjuk, jag är bara förkyld".
...och veckan efter det testade jag positivt för covid.
Om det var kollegan som smittade mig eller någon går förstås inte att veta säkert.
En annan kollega var klart förkyld (också under pandemin), jag sade typ "då är det väl bäst vi andra håller oss undan". Han blev lite sur. Några dagar senare meddelade han att han hade covid. "Det hade jag aldrig trott, det kändes precis som min vanliga förkylning jag alltid får så här års"
Happ...
Ja alltså, dessa stannade ju inte hemma.Jag tror att det är en anledning varför det gick relativt bra i pandemin i Sverige trots milda åtgärder. I de flesta andra länder skulle ingen stanna hämma när de kände sig bara förkyld.
Ja alltså, dessa stannade ju inte hemma.
Jo det är ju förstås sant.Ja, men du (och jag) förväntade att dessa skulle stanna hemma. I många andra länder förväntas man att komma till jobbet när man är förkyld.
Mot vad?Inne på 5:e veckan, hostan ger sej inte så endast promenader typ. År vaccinerad
Du är inte skrockfull hoppas jag.Inne på 5:e veckan, hostan ger sej inte så endast promenader typ. År vaccinerad
Vaccinet skyddar mot svår sjukdom och död. Inte mot infektionen som sådan. Därför finns heller ingen allmän rekommendation om vaccination för dem som inte tillhör riskgrupp.Dax igen. Vaccinerad till max