Är ni också sjuka (inte i huvudet) nu ?

Jag håller fantamej på att bli galen av den här jävla influensan... Åkte på den rejält för drygt två veckor sen med hosta och hög feber. Hela familjen var nere för räkning. Var duktigt sjuk i en vecka men sen gav sig febern och jag trodde i min enfald att jag var helt frisk. Inte direkt. Har fortfarande hosta och orken är minimal. Åker jag och handlar är jag helt slut resten av dan. Dammsuger jag i 20 min likaså. Men inte "tillräckligt" sjuk för att bara ligga på sängen och äta praliner. Går mest omkring och vankar rastlöst som en pensionär med ADHD. Känner mig grinig som fan och nästintill deprimerad av det här...

Rekommenderar att verkligen vila. Ta två dagar i sängen hur rastlös du än blir. Det blev vändningen för mig.

Hur frisk som helst nu när jag får vara hemma under hela julledigheten, slippa alla snorande kollegor och undviker att slicka på alla lyktstolpar på stan.

Men ja, så fort man ska tillbaka nästa vecka så blir det väl sjukdom igen. Min kollega säger att hela hennes familj har Covid. Not surprised, de har sjukdom 1-2 veckor varje månad ÅRET runt.

1703758132748.png

Förmodligen covid före jul, hyfsat pigg i en vecka och igår började nästa omgång med något annat. Som tur är hann jag åka lite puder i Ramundberget innan ? Det blir nog sängen på nyårsafton, wiee!

friskt nytt år!

Hur frisk som helst nu när jag får vara hemma under hela julledigheten, slippa alla snorande kollegor och undviker att slicka på alla lyktstolpar på stan.

Men ja, så fort man ska tillbaka nästa vecka så blir det väl sjukdom igen. Min kollega säger att hela hennes familj har Covid. Not surprised, de har sjukdom 1-2 veckor varje månad ÅRET runt.
Ibland är jag glad över att vara lätt asocial....

Har varit seg sen efter julafton (då jag var ovanligt pigg i benen). Annandagen kände jag mig 40 år äldre. Har varit kraftlös utan att ha feber. Tog ett löppass igår (kände mig inte alls i form) och idag vaknade jag snorig/snuvig. Men piggare (!). Ingenting stämmer.

Har varit seg sen efter julafton (då jag var ovanligt pigg i benen). Annandagen kände jag mig 40 år äldre. Har varit kraftlös utan att ha feber. Tog ett löppass igår (kände mig inte alls i form) och idag vaknade jag snorig/snuvig. Men piggare (!). Ingenting stämmer.
Det var bättre förr!

Ingen feber eller förkylning så. Men har kännt av och varit betydligt sämre av astman dom senaste 2 månaderna ?
Astman?? Vem f... är Astman?
Hasse och Tage har jag hört talas om
men Astman???

Jag tvekade på om jag skulle skicka inlägget men det får väl gå ändå eftersom jag har så sjuk humor.

Astman?? Vem f... är Astman?
Hasse och Tage har jag hört talas om
men Astman???

Jag tvekade på om jag skulle skicka inlägget men det får väl gå ändå eftersom jag har så sjuk humor.
Det är nån kronisk luftvägsinflammation som jag haft I 40 år som är sämre nu av nån anledning.
Men det är ju inget negativt för hela Norska skidlandslaget har ju det och dom dominerar ju. Undra bara varför jag har så svårt att andas. Dom har säkert bätte läkare o läkemedel?

Senast ändrad:
Är det någon i denna kroniska skara som hittar lösningar? Jag har varit förkyld (och därmed inte tränat) sedan första veckan i september (!). Otaliga besök på vårdcentralen ger en Kafka-liknande upplevelse med svar som "förkyld är man ju i någon vecka så du har fel", till favoriten "Är du gift?". När jag svarade nej på det senare fick jag en antydan om att då kanske jag har mindre koll på kalendern och troligen inte visste hur länge jag varit sjuk. Undersökningarna är extremt sporadiska så ingen verkar intresserad av att hitta något, utan vill mest ha betalt per besök. Jag har dock fått hostmedicin, kortison, nässprej och lite annat men inget gör någon skillnad. Jullovet gick från fysladdning inför skidresa till långfilmshelg i soffan...

Har en person i min närhet som dragits med skiten i 3,5 år nu. Mitt andrahandsintryck är att det finns några personer inom sjukvården som är intresserade, men att många är inte speciellt intresserade. Ett problem är också att det inte är en enhetlig sjukdom med en tydlig behandling. Symptom varierar och det som hjälper för någon gör inte ett dyft för andra. Det tragiska är att många går i någon sorts kroniskt tillstånd med olika grader av nedsatt livskvalitet orsakade av skiten.

Har en person i min närhet som dragits med skiten i 3,5 år nu. Mitt andrahandsintryck är att det finns några personer inom sjukvården som är intresserade, men att många är inte speciellt intresserade. Ett problem är också att det inte är en enhetlig sjukdom med en tydlig behandling. Symptom varierar och det som hjälper för någon gör inte ett dyft för andra. Det tragiska är att många går i någon sorts kroniskt tillstånd med olika grader av nedsatt livskvalitet orsakade av skiten.

Svensk sjukvård är riktigt bra, om man lyckas ta sej förbi vårdcentralen

Är det någon i denna kroniska skara som hittar lösningar? Jag har varit förkyld (och därmed inte tränat) sedan första veckan i september (!). Otaliga besök på vårdcentralen ger en Kafka-liknande upplevelse med svar som "förkyld är man ju i någon vecka så du har fel", till favoriten "Är du gift?". När jag svarade nej på det senare fick jag en antydan om att då kanske jag har mindre koll på kalendern och troligen inte visste hur länge jag varit sjuk. Undersökningarna är extremt sporadiska så ingen verkar intresserad av att hitta något, utan vill mest ha betalt per besök. Jag har dock fått hostmedicin, kortison, nässprej och lite annat men inget gör någon skillnad. Jullovet gick från fysladdning inför skidresa till långfilmshelg i soffan...
Försök få ivermektin utskrivet.

Kollegor som varit hemma för covid är idag tillbaka.

Kul tänker jag, tråkigt om ja blir smittad nu när man aldrig mått bättre.

Är det mycket som är luftburet ? Vill helst inte ens va i samma rum som dessa

Kollegor som varit hemma för covid är idag tillbaka.

Kul tänker jag, tråkigt om ja blir smittad nu när man aldrig mått bättre.

Är det mycket som är luftburet ? Vill helst inte ens va i samma rum som dessa
Jag hör såhär, Mask, tvätta och sprita händerna, inte ta i den gemensamma godisskålen, handtag och knappar med armbågen, tar lunch 30min tidigare då lunchrummet är tomt och det svåraste av allt- inte ta sig i ansiktet.
Min kollega gjorde det omedvetet 130 gånger på en timme (jag räknade ?)

Då bör man klara sig rätt bra. Vi har även en co2 mätare på jobbet, för att lätt kunna hålla koll på luftkvalitet/bakterie mängd. När den går över 800ppm så blir det friskluft tills den är nere på behagligt 400ppm igen.

Ja, det lär väl bli en explosion nu när alla ska tillbaka till jobb och skola. Bävar för att sätta mig på tåget senare i veckan bland alla snörvlande och hostande typer. Funderar nästan på att ta bilen den dag jag måste in denna vecka…

Jag hör såhär, Mask, tvätta och sprita händerna, inte ta i den gemensamma godisskålen, handtag och knappar med armbågen, tar lunch 30min tidigare då lunchrummet är tomt och det svåraste av allt- inte ta sig i ansiktet.
Min kollega gjorde det omedvetet 130 gånger på en timme (jag räknade ?)

Då bör man klara sig rätt bra. Vi har även en co2 mätare på jobbet, för att lätt kunna hålla koll på luftkvalitet/bakterie mängd. När den går över 800ppm så blir det friskluft tills den är nere på behagligt 400ppm igen.
Spännande, Co2 mätare som mäter bakterier och luftkvalité ? Är den kopplad till ventilationen ?
Hur hanterar den, vad händer med bakterierna liksom

Återkoppling:

Jag har ju dragits med den här post-någonting-liknande evighetsförkylningen sedan i somras. Läkaren var ganska säker på att den skulle gå över efter 6 månader. I förrgår vaknade jag och kände mig frisk! Ork i benen, inte lika trött och ingen värk i bronkerna. Dr Sandberg är ett geni!

Tillbaka
Topp