Är ni också sjuka (inte i huvudet) nu ?

Min svärdotters pappa ligger nedsövd och inkuberad på IVA just nu...
Själv har jag efter sju sprutor lyckats klara mig undan. Ta i trä.
Om du tänker ta en ny spruta för varje variant som uppstår måste du nog snabba dig. (y)

SARS-CoV-2 variants of concern as of 30 August 2024​

Om du tänker ta en ny spruta för varje variant som uppstår måste du nog snabba dig. (y)

SARS-CoV-2 variants of concern as of 30 August 2024​

Den kommer att sitta som en yxa i ryggen i november. Tillsammans med flunsasprutan.

Så då var man förkyld igen. Sen att man tillbringade dagen i en krypgrund och bytte blindbottenskivor hjälpte väl inte direkt…

Amateurs...

Jag vet att jag har kasst immunförsvar, trots väldigt hälsosamt leverne p.g.a Typ 2 diabetes (nyttig mat, ingen alkohol, inga snacks etc). Nu har jag tydligen två virusinfektioner på rad. Sista gången jag kunde träna var söndag vecka 2, sedan dess är det kört. Läkarna gör som vanligt, tittar på mig och ger mig en klapp på axeln. " Vänta så går det nog över snart" har jag hört i fyra veckor.

Samtidigt hårdtränar sonen så Lida Loop som vi skall köra ihop kommer knäcka pappa-egot.

Amateurs...

Jag vet att jag har kasst immunförsvar, trots väldigt hälsosamt leverne p.g.a Typ 2 diabetes (nyttig mat, ingen alkohol, inga snacks etc). Nu har jag tydligen två virusinfektioner på rad. Sista gången jag kunde träna var söndag vecka 2, sedan dess är det kört. Läkarna gör som vanligt, tittar på mig och ger mig en klapp på axeln. " Vänta så går det nog över snart" har jag hört i fyra veckor.

Samtidigt hårdtränar sonen så Lida Loop som vi skall köra ihop kommer knäcka pappa-egot.
Jag tänker att det enda som funkar är att isolera sig i så hög grad ens sociala sammanhang tillåter.

Jag tänker att det enda som funkar är att isolera sig i så hög grad ens sociala sammanhang tillåter.
Kontorsjobb där alla går och hostar just nu gör inte saken bättre. Jag skall inte gnälla men... det är ganska tungt psykiskt när halva försäsongen redan är borta. Förra året möblerade jag om ett gäng revben på crossbanan, vilket avslutade säsongen i förtid. I år skulle det blir revansch, Murphys lag vill tydligen annorlunda.

Kontorsjobb där alla går och hostar just nu gör inte saken bättre. Jag skall inte gnälla men... det är ganska tungt psykiskt när halva försäsongen redan är borta. Förra året möblerade jag om ett gäng revben på crossbanan, vilket avslutade säsongen i förtid. I år skulle det blir revansch, Murphys lag vill tydligen annorlunda.

Gör som jag, min nuvarande "arbetsgivare" Pensionsmyndigheten är fantastiska (om än lite snåla).
Dom kräver ingenting längre, så börja hos dom :sneaky:

Naproxen, som en superstark alvedon fungerar fint för mig!
Var ute och sprang lördagen, hade så ont jag kunde inte ens sitta haha
Tog en Naproxen dagen efter, pang så var man uppe och körde 4 timmar zwift på vasaloppsdagen

Var ute och sprang lördagen, hade så ont jag kunde inte ens sitta haha
Tog en Naproxen dagen efter, pang så var man uppe och körde 4 timmar zwift på vasaloppsdagen
Intressant, det här platsar ju nästan i pillertråden, Naproxen dagen efter hårda träningspass för att kunna träna så snabbt som möjligt igen. 🙂 (y)

Intressant, det här platsar ju nästan i pillertråden, Naproxen dagen efter hårda träningspass för att kunna träna så snabbt som möjligt igen. 🙂 (y)
Oj låter inte som en tråd vi ska vara i ahaha 😁
Inte jättebra såklart, men fungerade fint nu senast och tidigare gjort vid mindre skada men ändå ville spela innebandy....

Så vid specifika tillfällen.
Prestationshöjande medel finns ju såklart också, blå powerade och vaniljmuffins

Är väl också välbelagt att antiinflammatoriska läkemedel motverkar effekten av träningen (har inte letat studier, men hört det i flera olika diskussioner).

Petnoga påpekande: Naproxen ingår i gruppen "icke-steroida antiinflammatoriska medel" vilket innebär att det inte liknar Alvedon utan snarare liknar acetylsalicylsyra, ibuprofen och diklofenak. Bör alltså inte användas om man av någon anledning inte ska använda sådana preparat...

Tydligen belagt om man tar max dos 8 veckor. Då bygger man hälften så mycket muskler jämfört med kontrollgruppen.
Om jag inte minns fel så är det väl så att stressen som kroppen upplever efter träning är en slags inflammation i muskler (en massa små muskelfibrer går sönder under belastningen) och att återhämtningen efteråt är det som bygger upp muskler till en högre/bättre nivå än innan träningen. Om man då använder antiinflammatoriska läkemedel så motverkar man träningsresponsen (lindrar träningsvärk/inflammation), vilket då gör att man inte får lika bra uppbyggnad/effekt av träningen.

Undrar om jag inte åkt på pesten. Skrovlig som fan i halsen och vätska och skit från luftrören. Ungefär en 0,1 promille av när det var nåt krut i skiten men i alla fall

För obehandlad böldpest är dödligheten ungefär 50 procent. För de som insjuknar i
lungpest är dödligheten nära 100 procent om inte behandling sätts in i tid [1].

Sjukdomen är allmänfarlig, anmälnings- och smittspårningspliktig enligt
smittskyddslagen. Inträffade fall anmäls till smittskyddsläkaren i regionen och till
Folkhälsomyndigheten.

Tillbaka
Topp