Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?

JojjeM

Aktiv medlem
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
Ni som haft flera Shimanoskor, har ni kört samma storlek?

Mina älskade MT-38 börjar ha sett sina bästa dagar och jag funderar på ersättare. Kanske ett par MT-50 eller nya AM-50. Lite mer civila än XC-rejsiga alltså.

Frågan är då om man kan utgå från att man drar samma storlek på alla modeller eller om det är säkrast att prova. Mina nuvarande gick jag upp ett nummer jämfört med min standardstorlek.

MT-50
SHMT50-36_1.jpg


AM-50
SHAM50-36.jpg



/Johan
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------

> Frågan är då om man kan utgå från att man drar samma storlek
> på alla modeller eller om det är säkrast att prova.


Shimano är bra på mycket men storlekar är dem värdelösa på, även mellan modeller. Prova först!
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
det är nog säkrast att testa, men när jag låter kunder testa skor så börjar jag alltid med att låta dom prova en storlek större än vad dom har i vanliga skor.
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
Jag har tre par Shimanoskor, ett par MTB och två par racer, jag har samma storlek i alla paren och det funkar kanon.

/CE
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
Jag har ett par racerskor i strl. 40, som gjutet. Strl 42 på ett par mtbskor jag köpte billigt var för stort till slut.
Shimano brukar vara jämna i storlek, från modell till modell vad jag har förstått.
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
Jag har ett par mtbskor och ett par lvgskor, båda är strl 46, har 45 till vardags. Har då och då provat men inte köpt andra Shimanoskor också, och även då har 46 varit bäst.
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
De skorna som bygger på samma sula är oftast lika stora oberoende av modell. Så MT50 bör vara lika stor som din gamla sko medan AM skon kan vara något mindre. Sen så är det ju skor så en 42 är inte alltid exakt lika stor som en annan 42a från samma serie men storleken då diffar väldigt lite.
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
Jo tack, de har jämna storlekar, dvs höger o vänster :)


MT50 är OK men tunga. Bra att klafsa runt i. Tro inte att de är bra på plattisar
 
Är Shimanos SPD-pjuck jämna i storlek?
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo tack, de har jämna storlekar, dvs höger o
> vänster :)

Synd, jag hade gärna tagit en något större vänster :)

>
> MT50 är OK men tunga. Bra att klafsa runt i.

Hmm, man är ju ingen gramjägare så det låter bra.

> Tro inte att de är bra på plattisar

Plattisar... Över min döda kropp!


/Johan
 
Tillbaka
Topp