Är styrlinda för 299:- 3 x så bra som en för 99:-?

Andres56

Ny medlem
Köpte en styrlinda i "cykelaffären" för 299:-, Specialized.
Såg senare en på cykelcity för knappt 100:-. Även Biltema har för under 100-lappen.
Är den dyra egentligen så mkt bättre?
Vad händer om man byter styre - är den flyttbar?

Tror knappast de billiga är sämre än de dyra. Har dock bara kört dyra dock. :-) De är icke flyttbara, om du inte är kirurg med himmelskt tålamod. Tips: prova de billiga först!

Det är väl som vanligt.
BT köper styrband av en tillverkare som även tillverkar till de "finare" märkena.
Jag kör på BT.
Märker ingen skillnad på det jämfört med det som satt original från LBS

Senast redigerad av en moderator:
Jag antar att Specialized-lindan var en sån där BG Bar Phat, med gelinlägg och andra finesser?
Isåfall är den väl bättre i den mening att den inkluderar vibrationsdämpande kuddar att montera under styrlindan, men om det gör den 3 ggr så bra som en 'vanlig' linda är väl en högst personlig bedömning.
Gelinläggen/-kuddarna borde du ju kunna återanvända/flytta till nytt styre, men begagnade styrlindor brukar då i alla fall jag betrakta som förbrukade.

Biltemas styrlinda är inget vidare bra!
körde med Cinelli på stadshojen tidigare och den höll ett par år i våras bytte jag till BT och den börjar redan se hängig ut tror knappt den håller över sommaren

Använder själv Dedas linda. Bra. Tror man får vad man betalar för.

Förresten: är det någon som vet var man får tag i styrlindor av läder? Har sett några bilder av snygga, sydda lindor av svart o brunt läder som var riktigt stilfulla. Det skulle vara något.

instämmer i att Feltemas styrlinda inte är någon höjdare.
Jag monterade sån på en skräphoj på landet, och det behövdes inte många mil innan den lindan började ge upp.

Jag kör just nu med styrlinda från Deda Elementi på racer och cross, BBB på pendlarhojen, Cinelli på tempohojen. Alla tre är helt OK och ganska likvärdiga, möjligen med ett litet plus för Deda-lindan.
Prismässigt ligger de väl runt hundringen allihopa.

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Har för mig jag såg styrlindor i läder på
> Gamla Stans Cykel, Stockholm.

=)
mk5.jpg

Tillbaka
Topp