Ja det tycker jag väl. Men som sagt det finns ju inga maskinbyggda cyklar så det är lite konstigt att skryta om. Men visst, man kan väl hävda att man är lite noggrannare att dra skruvarna med lämplig momentnyckelinställning än om cykeln stressmonteras på svältackord i okänd fabrik i Kina.
En fråga är om de kan leverera, det verkar vara svårt för alla att få tag på cykelkomponenter idag, och de visar ju inte ens bild på den komponentuppsättning de säljer. Gissar att de inte har så stora lager.
Om det är bra pris har jag lite halvdålig koll på att bedöma, och man måste nog speca delarna lite bättre.
Lämpligt är att jämföra med andra märken som har känt bra pris/prestanda som Canyon eller Giant. Specialized, Trek, Cannondale m fl har förvisso bra cyklar men man får inte alls lika mycket för pengarna som exempelvis en Giant.
För drygt 40 kkr från man en Giant Revolt Advanced 1, kolfiber 2x12 elekotroniska växlar (SRAM Rival eTAP):
For those who like their gravel riding fast and free, this lightweight composite flyer lets you choose your objective: Pin on a number and go for the win, or chart a weekend adventure and discover how far you can go. Wi...
www.giant-bicycles.com
Antagligen har Aramis bättre hjulbyggen och lägre slutvikt, men annars tycker jag Giant ser ut att vara ett rätt bra budgetalternativ. Jag hade iofs inte valt en dropper post... men vad vet jag det kanske är kul.