Aramis Gravel bikes

Aramis Gravel bikes
Just att veta vad ramen kostar när du själv köper från Kina är väl inte helt enkelt (var åtminstone inte för några år sedan när jag köpte några ramar). En ram som kostade ca 4500 från tillverkaren landade på nästan 10 000 med frakt, moms, tull och "antidumpingsavgift", en annan på strax över 6000 (den bedömdes tydligen inte drabbas av antidumping) - ganska stor skillnad..

Detta var 2019 så det kan förstås vara annorlunda idag..
Bra poäng. De här ramarna brukar ligga runt 5000 spänn innan alla avgifter. Det pris jag sett på den där LCG-010D är 470 USD för ett frameset med ram, gaffel, sadelstolpe och axlar.

Jag har inte beställt sånt där själv så jag vet inte hur det blir med tull moms osv. Den här tråden har lite info om frakt och så, man kanske kan fråga där vad som gäller nu

Hursomhelst, bygga cyklar gör man för att det är kul, man brukar i slutänden inte spara pengar på det, snarare tvärtom. Jag tror inte det går bygga ihop en motsvarande Aramis-cykel särskilt mycket billigare än vad de säljer dem för. Köpa enstaka delar löst, kanske komplettera med verktyg man saknar, det drar snabbt ihop.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp