Arbetscykel !?

matz

Ny medlem
Arbetscykel !?
Jag började på ett nytt jobb i Måndags. Servicetekniker på Söder.
Företaget vill att det ska vara ett "grönt" område, så ingen bil får användas.
Så mitt fordon kommer att bli cykel ! Året om !! Ja...jag vet ...det är som en dröm !! :)
Men min fråga är, vad finns det för smidiga starka cyklar som fixar verktygsväska och
lite tyngre saker. Gärna med packhållare där fram.

Arbetscykel !?
Beror ju på hur mycket skit du skall ha med dig. Danskarna har ju dom där long john:
longjohn-660.jpg

Arbetscykel !?
Företaget är väl intresserat av smugness-värdet i att dess servicetekniker inte kör bil. Då är det väl bättre med en mer "udda" cykel, inte något som ser ut som en vanlig cykel med extra pakethållare?

Arbetscykel !?
Jäklars vilka fina hojar !! Har mejlat över alla förslag till nya chefen !
Men visst kan jag tänka mig att dom vill synas, så en lite udda hoj är nog helt rätt !
Man kommer ju att vara en levande reklampelare. Men det har jag inget emot !
En Bullit eller Long john skulle ju vara kul !
Men lite krångliga att släpa in och ut ur portar på Söder och i Gamla stan...en del av
fastigheterna jag ska sköta ligger i mycket trånga gränder... :)
Ska nog fixa till mig en Urban med en extra packhållare där bak.
Måste berätta en lite rolig sak.. en arb ledare sa till mig igår att matz...det är en sak
jag måste säga till dig som ingen vågat säga till dig .."konstpaus"...jag blev halv nervös...
sen säger hon...har du cykelhjälm ? Företaget kräver nämligen det...och om inte så får du
köpa en och vi betalar. :)
Lova att vinka när ni ser mig vingla omkring med 15 kg verktyg där fram på Söder och i Gamla stan.
Som sagt ...ett drömjobb !!!

Arbetscykel !?
Härligt!
Kom ihåg hur sjuukt bekvämt och underbart det är med feta däck på dåliga gator.. Typ 65mm Big apple, heeelt underbart!
Edit: Så det kan ju vara bra att se till att dom får plats om man tänker byta till dom.. ^^

Senast ändrad:
Arbetscykel !?
Kommer att se till att få feta däck ! Mest gatstensvägar jag kommer att färdas på...
Men ser sjukt mycket fram mot det ! Tänk er själva att få arb order på htcn, ringa och boka tid,
fixa och dona lite ...Data jobben kommer jag att sköta hemifrån, i Enskede...dvs nästgårds..
En arb ledare sa att det är ju bra om du tittat in på huvudkontoret åtmidstånde 1 gg i veckan !!!
Just nu är jag nog den lyckligaste mannen i världen !!!

Vad beträffar cykelhjälm så hade jag inte setat här i dag...hade spräckt skallen 3 ggr ifall
jag inte burit den..har fina ärr i bakhuvedet som minne.....................

Arbetscykel !?
Hjälmar ska ha glatt yta så att huvudet kan glida mot underlaget. Yakkay-hjälmarna ser ut att vara klädda med tyg. Det ger hög friktion och riskerar att skada nacken. Undvik Yakkay.

Arbetscykel !?
matz skrev:
-------------------------------------------------------
> Men ser sjukt mycket fram mot det ! Tänk er
> själva att få arb order på htcn, ringa och boka
> tid,
> fixa och dona lite ...Data jobben kommer jag att
> sköta hemifrån, i Enskede...dvs nästgårds..
> En arb ledare sa att det är ju bra om du tittat
> in på huvudkontoret åtmidstånde 1 gg i veckan
> !!!
> Just nu är jag nog den lyckligaste mannen i
> världen !!!
>

Troll?

Arbetscykel !?
Batavus såg ju rätt lagom ut ! Lte fetare däck på den så är den perfekt !
Hade ju hemskt gärna haft en long john, men fan vet om den ens går in genom porten
på vissa adresser jag har !

Och visst kommer det att bli jobbigt i vinter. Men jag hade ett liknande jobb för ca
6 år sen. Ibland hade man 2 dm snölager på hjälmen. Men gissa om man blev stark !
Men ser ändå fram mot det. De senaste 3 åren har jag gått upp i vikt och blivit lat.
Setat vid en dator och tjafsat med tokiga människor i telen hela dagarna.
Tappade intresset för cykling, för att jag inte orkade helt enkelt. Var på gränsen till
utbränd både fysiskt o psykiskt.
Så jag ser det här som en vändning i livet. Skit samma om man blir blöt och kall !
Det kan jag ta ! Helldre det än att sitta och vara trevlig mot folk som skriker åt en
att "jag vet var du bor och jag ska ha ihjäl dig din jävel" Bara för att dom inte får
nya tapeter var 3 år....
Jag kommer att njuta av varje dag !!

Arbetscykel !?
matz skrev:
-------------------------------------------------------
> Batavus såg ju rätt lagom ut ! Lte fetare däck
> på den så är den perfekt !
> Hade ju hemskt gärna haft en long john, men fan
> vet om den ens går in genom porten
> på vissa adresser jag har !

Vad blev det för nån hoj?

Arbetscykel !?
Det blev faktiskt 2 cyklar. En så kallad arb cykel från Monark..en illgul sak typ postcykel.
Och en long john. Vackert svart.. : )
Trivs utmärkt med båda ! Långcykeln är perfekt när man ska transportera tyngre saker, som låne-
kylar till hyresgäster etc.
Liiite tungtrampad uppför gränderna i Gamla Stan, men det funkar !
Den andra cykeln tar jag vid snabba service jobb. Typ ompackningar av toastolar etc.
Måste tillägga att mina arb kamrater ser mig som ett hot då flera skulle kunna jobba likadant.
Men dom bor i sina bilar.
Jag blir ständigt pikad om "hur gör du när du ska handla grejer då ??? "
Jag svarar att jag beställer via Ahlsell med en kopp kaffe och en fin macka hemifrån.
Dagen därpå levereras sakerna till valda fastigheter...hur svårt kan det bli ???
Det här är det bästa jobb jag haft i hela mitt liv !!! : )

Arbetscykel !?
@ Matz.

Grattis till jobbet!

Glöm inte att du borde (?) kunna dra av alla cykelkläder på nästa deklaration nu, spara kvittona om du inte fått ett firmakonto för cykelkläder.

Lycka till.

Tillbaka
Topp