Årets julklapp? DH Lego

Årets julklapp? DH Lego
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns ingen anledning att sluta bygga! :)
>
> http://www.swebrick.se

Det åtminstone jag menade var att Lego förut bestod av delar man kunde bygga olika saker med. Numera verkar man bara få med specialdelar som inte alls har lika många användningsområden.

Om man förut ville ha ett träd så fick man bygga det av gröna bitar, numera skickar de med ett färdigt träd. Typ så...

Jag ska banne mig köpa en kasse standardbitar till min grabb så får vi se hur länge det håller...

PS. Shit vad gammal jag känner mig :)

Årets julklapp? DH Lego
Ett tag var det riktigt illa och visst finns det set än idag som är stora färdiga bitar men det finns gott om set med "rikitigt" LEGO. :)

Årets julklapp? DH Lego
Att få ett jobb på LEGO är det enda i hela världen som skulle kunna få mig att flytta till Danmark. :P

Och jag håller med om att byggsatserna från slutet på 80 till mitten på 90 var bättre än dagens specialbyggen. Dock med undantag för de riktigt "seriösa" byggena som ovanstående skåpbil.

Årets julklapp? DH Lego
Sahlin skrev:
> Skönt och se att Lego valt rätt cykelmärke iaf
> :)

Plastcykel som plastcykel... ;)

Årets julklapp? DH Lego
earnstrom skrev:
> "Dagens" samt "det var bättre förr" är inte
> helt sant i Lego-diskussionen. De sista åren har
> de drastiskt minskat antalet specialbitar och
> återgått till mer standard-bitar och på så
> sätt fått upp lönsamheten rejält (plus att
> Star Wars Lego nog är ganska lukrativt).
>
> http://www.nyteknik.se/nyheter/automation/article2
> 65997.ece

Trevligt!
(förutom det där med Star Wars-skiten)

Årets julklapp? DH Lego
greblleM skrev:
> Att få ett jobb på LEGO är det enda i hela
> världen som skulle kunna få mig att flytta till
> Danmark. :P

Sjukt bra :)

Årets julklapp? DH Lego
Nope, det är rymdlego som gäller även detta år.

577252main_lego20110803-43_800-600.jpg

Det verkar vara ett spännande uppdrag. Störtskön besättning i a f :)
http://www.nasa.gov/mission_pages/juno/news/lego20110803.html

Årets julklapp? DH Lego
Lego är ju helt underbart kreativt! Jag och mina bröder hade en hel badbalja full med osorterat Lego. Vi byggde enorma stridsvagnar med massor av hjul och en legogubbe som var inbyggd så mycket som möjligt. Sen turades vi om att krascha dem mot varandra. Den som hade kvar hjul längst samt att gubben inte trillade ur vann. Grymt destruktivt och bildande. Tror fan jag till och med lärde mig en del om hållfasthet på kuppen. Sen får man ju inte glömma spänningen att försöka hitta en kvadratisk gul "etta" i badbaljan och när äntligen hittade en så satt den stenhårt ihop med en annan etta. Med tänderna som insats kämpade man för att dela dem. När det väl lyckades så monterade man den ena spottsöliga gula och slängde tillbaka den andra spottsöliga i baljan. Snacka om bakteriehärd :)

Tillbaka
Topp