En på hjälmen och en på styret är nästan ett måste för teknisk stig. Två helt separata system, ifall ena slocknar. Det blir jobbiga skuggor med bara en lampa, särskilt med bara en styrlampa.
Jag har två ms-606, ena med fjärr som styr båda lampor. Funkar bra för trail. Väldigt smidiga lampor. Köpt på rea för totalt 1200 kr. Verkar inte finnas några 606 just nu. Bäst köpa lampor på hösten ;-)
Batterierna på XXL verkar ha tveksam kvalitet, så kanske bättre beställa från magicshinelights.de, där finns ett paket med en mj900(=ms602) och en mj902(=ms606) för 155€. Det tror jag blir OK om du har starkaste på hjälmen.
Fjärren är inte nödvändig, jag kör oftast utan den. Funkar inte alltid, kan bli att ena lampan missar ett läge så ett tryck på fjärren släcker ena och tänder andra lampan, men det funkar för det mesta. Går att hålla inne fjärrknappen för reset, om jag minns rätt.
Det som är negativt med mj900(=ms602) jämfört med 902(=ms606) är mindre batteripack och sämre ljusspridning. De tyska har batterier med lite högre Ah, så kan funka.
Edit: Risk att mj900(=ms602) saknar stöd för fjärr. Vill bara varna för det eftersom jag tipsade om paketet med mj902+mj900.