Belse, jag har fått svar, de frågade vid vilken spänning jag mätt upp förbrukningen och de bad mig att mäta i spannet 7,2 till 7,8 Volt vilket jag gjort och meddelat dem, 7,2V/2,2A och 7,8V/1,95A. Därefter har jag inte hört något från dem om detta.
Jag skrev nu och påminde dem, och att jag gärna skulle vilja lämna tillbaka lampan och få den neutralvita/varmvita istället.
Förra veckan beställde jag ändå en till av den ljusstarkare varianten, 4700-5000K, och skrev att de skulle förvissa sig om att den drar minst 2,7A. Bara att hoppas att den är lika bra som den första, den lyser otroligt bra! Den vita, 6500K, som jag inte är nöjd med, lyser visserligen inte dåligt, men ändå betydligt sämre än den neutralvita/varmvita.
Första cykelturen med den lilla KD2-lampan råkade jag peta bort det blå plastskyddet över startknappen med knäet.
Det skrev jag till dem, och de skulle skicka med ett nytt med min senaste beställning. Det är bra service!
Jag behövde inte välja DHL vad jag kan minnas, och hittills har jag sluppit tull och moms när jag beställt cykellampor.
När jag beställde en mobiltelefon från Kina fick jag däremot betala avgifter, fast inte så mycket då säljaren hade skrivit ett lägre varuvärde än det verkliga.
Det ser ut att komma nya avgifter framöver:
http://www.ehandel.se/PostNords-tuffare-tag-Forst-moms-och-sen-levererat-paket,11779.html