Armstrongs Trek...

lindbacks

Ny medlem
Armstrongs Trek...

Bilagor

• lance-madone-side-hi.jpg
    lance-madone-side-hi.jpg
    63.7 KB · Besök: 17
Armstrongs Trek...
haha, sjukt retro med pumpen!
Cavendish verkar ha humor i alla fall, en av världens lättaste ramar och så klämmer han fast en gigantisk pump, lysande!

Armstrongs Trek...
De håller på att ladda ammunitionen och lägger upp sin gemensamma strategi...PM trafiken är hög just nu...

mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Var är alla som brukar klaga på spacers under
> styrstammen?

Armstrongs Trek...
Selar ju ingen roll på träningscykeln om det sitter lite extra vikt där. Vad gäller båda cyklarna så ser de ut att vara utrustade med träningshjul.

Armstrongs Trek...
Det bör nog tilläggas att Treken är Armstrongs 2008 och inte den nya Madonen som han kommer att använda sig av från TDU och framåt

Armstrongs Trek...
Rock skrev:
> Selar ju ingen roll på träningscykeln om det
> sitter lite extra vikt där.

Menar du spacerstapeln? Det lär bli lättare med en liten spacerstack än med en högre ram... Fast lättast lär ju en uppåtvinklad styrstam bli. ;-)

Armstrongs Trek...
Är det någon som vet när han kör sin första tävling i år? Jag börjar bli otålig. Ska bli rena festen att följa både tävlingarna och den cirkus som kommer att uppstå kring honom.

Armstrongs Trek...
mytomspunnen skrev:
> "tour down under" blir väl första?

När går den av stapeln?

Armstrongs Trek...
Googlat. Såg att startskottet går den 18 januari. Åh, vad kul!
Har inte han gjort ett kaxigt uttalande i stil med att han tycker att det gick lite för sakta i senaste TdF? Haha...

Armstrongs Trek...
Det var ingen vacker syn!
Spacers under styrstamen. X-ekrat framhjul. För långa ventiler. Pedalerna står fel inför fotograferingen. Dessutom har han kört på lilla fram - lilla bak. Orutinerat!

Edit: Fel vinkel på quick-releaserna också!

Senast redigerad av en moderator:
Armstrongs Trek...
Är det någon som har en aning om det kommer att gå att se någon stream eller liknande på nätet från TDU? För Eurosport har väl inte mycket att erbjuda?

Armstrongs Trek...
Håller med.

Har för mig att madone kommer i 2 olika utförande med lite olika geo. Skillnaden är endast längden på styrröret. Verkar som lance skulle behöva gubbvarianten men det kanske kändes lite fel :D

Armstrongs Trek...
Bang skrev:
> Någon som vet vad den där FSA-sadeln väger?
> Den ser mjuk-å-go ut.

Tror bestämt att det är en Bontrager "Race Lite" vikt har jag ingen aning om. Själv blir jag förvånad om den sadeln sitter där när det kommer till tävling, känslan säger mig att det kommer att sitta en San Marco där som det alltid gjort.

Armstrongs Trek...
Joakim Quensel skrev:
> Det var ingen vacker syn!
> Spacers under styrstamen.

Alltså, sitter man med raka armar behöver man inga spacers:
file=80642

men sitter man som man ska så behöver man spacers och kanske tom en uppåtvinklad styrstam
lancearmstrong1hr.jpg

Armstrongs Trek...
Alltså nu har jag funderat riktigt länge på bilden. Jag gillar själv varken långa styrtsamar elelr en massa distanser runt styrstamen men jag tycker faktiskt hojen är ganska snygg,..för att vara en racer kasnke skall tillägas.

Armstrongs Trek...
mytomspunnen skrev:
> Alltså, sitter man med raka armar behöver man
> inga spacers:
>
> men sitter man som man ska så behöver man
> spacers och kanske tom en uppåtvinklad styrstam

Äh den där bilden är ju tagen i en foto-studio. Så här sitter han när han är ute och hojar på riktigt:
Lance_Armstrong_7d.jpg ht=348

(och varför har han en så knöglig kropp jämfört med min släta fina?)

Armstrongs Trek...
Lance kan få köpa min sadel om han vill ha bättre färgmatchning!

file=63174

Lance: If you read this I just want you to know that my yellow saddle (se pic. above) is for sale (send me a PM). Special price only for you!

Tillbaka
Topp