ARRGHH min VD tog bort min cykelparkering!!

Ställer min på lagret där Lager-Göran vaktar som en hök!
Har fö inte frågat någon om det går bra. Det går bra enligt mig.

Luthman Photography sa:
Henrik_E sa:
Luthman Photography sa:
Henrik_E sa:
Varför jobba på företag som inte respekterar dig?

Jag tror inte att "cykelförvaring i förråd" är ett standardkrav för en normal anställning. Måhända väljer VD'n att respektera alla andra som behöver komma in i förrådet?
Att svara att den anställde har för dyr cykel och får skylla sig själv är uppenbar avsaknad av respekt.

Var står det att VD'n sa det?
Ingenstans vad jag vet.

Nu har det ju löst sej, annars skulle jag frågat vad det är för jävla skitföretag.
Att det ska vara så svårt för företagen att begripa att cykelpendling är det bästa som finns och att det måste premieras. Självklart ska den som cykelpendlar premieras. Motion minskar risken för ett stort antal folksjukdomar vilket betyder vinst för företaget.

Tråkigt läge, även om det har löst sig för tillfället.

När jag bytte jobb i slutet av förra året var det första jag frågade om det fanns förvaringsplats för cykel inomhus, samt möjlighet att hänga upp/torka kläder och låsa in värdesaker. Inget av det var något problem. Då vi är cirka 30 anställda och jag är den enda träningsintresserade så är jag nöjd.

Senast ändrad:
Boken "Vi i villa" av Hans Koppel, en pseudonym, rymmer en rolig grej. På en tillställning tas en telefon ur en rockficka (det var före iPhone-eran) och ett sms till telefonägarens chef sänds med texten "Knulla?" för att sedan raderas. Jag minns när jag läste det på stranden i Lomma, barnen lekte och bilen var nybesiktigad. Testa något liknande!

Tillbaka
Topp