[Artikel] Canyon lanserar det styrstabiliserande systemet K.I.S

Ha! Vad de hittar på.

Å andra sidan har jag varit skeptisk mot skivbroms, bakdämp, dropper, 29”, 27,5”, pizza-kassett och elväxlar också. Så troligen har jag nog ”styrdämp” på nästa hoj. Seriöst alltså.

Det räcker ju med en fjäder!

stiga-snowracer-iconic-graphite-gra-svart-4.jpg

Ha vilket hittepå. Sitter ju redan på flera barncyklar för att kidsen inte ska vika runt styret. Woom har ju t o m lyckets göra den enkel att "stänga av", bara lossa stroppen.

1666959628847.png
1666959635758.png

Kan inte alla (vi) Nacka/Täby/Bromma-pappor bara erkänna att cykelbyte inte går att undvika nu? Målgruppen är solklar imho! :giggle:

Sam Pilgrim testade detta i sin sista video han verkade gilla det, kan förstås ha att göra med att han är Canyon sponsad….men varför skulle han ta med det om han tyckte det var ”bluff”

Har Sam haft ett helvete att hålla sin canyon riktad framåt och nu är detta äntligen löst?

Alla som gör videor på Youtube som är sponsrade eller på ngt sätt får ersättning för sin video anser jag vara försäljare. Det betyder inte att KIS inte är bra men jag litar aldrig på någon som försöker sälja på mig ngt. Inte ens Sam.

Senast ändrad:
Alla som gör videor på Youtube som är sponsrade eller på ngt sätt får ersättning för sin video anser jag vara försäljare. Det betyder inte att KIS inte är bra men jag litar aldrig på någon som försöker sälja på mig ngt. Inte ens Sam.
Influencers får sitt levebröd, sovmorgon, semester, mat på bordet och hyran betald så det är klart man pratar positivt om den som betalar allt detta. Annat vore konstigt.

Sen kan produkten vara bra, absolut. Men jobbigt om den går sönder och behöver repareras, inte som att byta styrlinda liksom.

Sen kan produkten vara bra, absolut. Men jobbigt om den går sönder och behöver repareras, inte som att byta styrlinda liksom.
Det sägs att den ska hålla längre än cykelns livslängd men visst kan saker gå sönder.

Hade faktiskt varit kul att testa. Jag är inte helt emot idén. Förmodligen känns det bra men kommer det kännas så bra att man måste ha en, det är frågan.

Det här är ju knasigare än både shapeshifter och dubbeldäckarstyret på grushojen. ?

Det är inte en styrdämpare utan endast något som drar till baka styret till utgångspunkten med 2 fjädrar så att den skulle minska styrts benägenhet att minska när det blir slagit är rent humbug.Och borde kallas för Snakeoil.

Det sägs att den ska hålla längre än cykelns livslängd men visst kan saker gå sönder.

Hade faktiskt varit kul att testa. Jag är inte helt emot idén. Förmodligen känns det bra men kommer det kännas så bra att man måste ha en, det är frågan.
Som jag skrev i artikeln. Jag tycker absolut att KIS funkar i praktiken och gör cykelns framända lite mer stabil och mindre orolig i vissa lägen, och hade det funnits ett styrlager med "normala" mått som gör samma sak hade jag absolut kunnat tänka mig att skaffa det. Gör det så stor skillnad att jag springer benen av mig för att köpa en Canyon med det som standard? Absolut inte.

Som jag skrev i artikeln. Jag tycker absolut att KIS funkar i praktiken och gör cykelns framända lite mer stabil och mindre orolig i vissa lägen, och hade det funnits ett styrlager med "normala" mått som gör samma sak hade jag absolut kunnat tänka mig att skaffa det. Gör det så stor skillnad att jag springer benen av mig för att köpa en Canyon med det som standard? Absolut inte.
Japp, läste din artikel. Men man är ju nyfiken på att känna själv.

Tillbaka
Topp