[Artikel] Cykeltest Gravel: Open UP GRX Di2

Redaktionen

Medlem

Att grusvägscyklar fortfarande är hetare än svetsloppor i en gummistövel är det nog ingen som missat. Vi har testat tre gravelhojar som både representerar olika prisklasser och lite olika tolkningar av gravel. Andra cykeln vi testat är Open UP Shiman

Läs hela artikeln:

Bobbysynth

Medlem
Grail (Open, inte Canyon alltså). Och som det skrivs i artikeln, 2 hojar i en (nästan🙈). Får börja spara.

lundatok

Aktiv medlem
Tack, har beställt en Diverge med Di2, men var både nyfiken på omdömet från Happyride och lite förvånad över att man inte så ett ord om gruppen i testet. Man verkar bara butiksgolvstestat mekanisk GRX tidigare.

frankfurt

Aktiv medlem
Det ligger ett separat GRX-test i pipeline, lite därför. Jag har kört ganska mycket med GRX Di2 och ännu mer med Analog RX800. Di2 funkar klanderfritt, alltså som det alltid gjort som DA och Ultegra. Inga problem pga clutchen eller kedjelinjen.

rln

Aktiv medlem
Det ligger ett separat GRX-test i pipeline, lite därför. Jag har kört ganska mycket med GRX Di2 och ännu mer med Analog RX800. Di2 funkar klanderfritt, alltså som det alltid gjort som DA och Ultegra. Inga problem pga clutchen eller kedjelinjen.
Har ni möjlighet att testa hur RD-RX810 fungerar lite utanför specifikation, exempelvis med en 12 - 25 kassett?

Källarbacken

Ny medlem
Jag kan rekommendera profilen Rides of japan på Youtube, han har byggt på Open up. Wieghtweenie varning dock, men den kanalen balanserar resten av mitt cykeltittande på tuben.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer