En enkel lösning på problemet (om det nu behövs en lösning, och om det är ett problem) är att låta en startgrupp ( i det här fallet 25st) utgöra en "elitgrupp" där de startar i nummerordning efter hur de ligger i serien eller om det är första tävlingen, hur de placerade sig förra året i serien.
Har man inte varit med förra året, eller ligger dåligt i serien så hamnar man i en annan grupp och får jobba sig upp till "elit". Har du vurpat bort dig eller ANNAT och inte fått bra resultat i första tävlingen, även om du är supersnabb, så hamnar du ändå inte i den startgruppen.
Övriga kan åka runt i olika grupper som i helgen. Det var kanon tycker jag. Hade inga problem att lämna lite mer lucka, dels då det inte var någon kö alls, och sträckorna är relativt korta i förhållande till mellanrum mellan åkare.
Ang trampa, så gör det inte mig så mkt. Blev mest mer taggad på att bli bättre på det. Bli bättre på allt. Som jag ser det så var det ändå inga överaskningar i toppen. Alla som var där hörde hemma där.
Jäkligt bra arrangemang, alla inblandade. Kände mig elak när jag åkte hem, regnet började falla, och jag såg alla plastband som var kvar i skogen.
Vill ni ha hjälp med ev banarbete till nästa år, så skrik till. Är säker på att många utanför CFBC gärna kommer och hugger i ett par dagar. Det här är så jäkla kul!