[Artikel] Inför Vätternrundan

Westman

Aktiv medlem
subxx-448x336.jpg

Nu i helgen smäller det, årets kanske största motionslopp går av stapeln. HappyMTB har tagit pulsen på några Sub-grupper och kollat hur snacket går inför de dryga 30 milen runt sjön. Och så snackas det rekordförsök – både bland killar och tjejer..

Läs mer: http://happymtb.org/2012/06/15/infor-vatternrundan/

Senast ändrad:
Blev en hemsk kall tillställning på knappt 12 timmar för mig. Jag guidade en polare runt så vi stannade och tittade på sevärdeheterna tex alla depåer. Samt 5-6 extra kissestopp!

Började otroligt bra med perfekt väder och bra vind. Nattcyklingen var inte heller ett problem, tvärtom var det jättemysigt. Jag åkte runt och undrade varför jag alltid är så anti-vättern och inte hade tänkt åka några fler, för det här var ju toppenroligt!

Sen vände det... I Karlsborg övergick det svalkande regnstänket till tunga droppar, och sen höll det på in i mål. Självklart var jag inte klädd för regn och KALLT väder. Så jag frös så jag skakade, på riktigt. I Hammarsundet satt vi i sjukstugan och var ganska omtöcknade. Men det höll in i mål.

Tack Macke för trevligt sällskap, och du VR vi ses nog inte igen! Du är ju inte ens en riktig tävling! ;-)

Tillbaka
Topp