Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> De vill säkert tjäna pengar och inte enbart vara en "klämma och känna"inrättning samt svara på
> frågor, utan försäljning. Det ger inte så mycket i inkomst
Men, är det inte bra om man släpper in folk på fackmässor då så får man klämma, känna och fråga av folk som VILL visa upp, har tid och kan svara på frågor? Måste väl vara bättre att EN importör kan visa upp hela modellserien än att varje handlare också tar hem samtliga modeller och också gör det.
Personligen köper jag gärna i butik om jag får klämma och känna, men kan man inte det kan jag ju lika gärna beställa på postorder. Sedan kan man ju fråga sig vad marginalerna är. Givetvis skall folk kunna tjäna pengar, men om t.ex. en XTR-kedja kostar över 450 kr i Sverige och 150 kr från Tyskland är det något som är lite ruttet. LBS i all ära, men 300 kr skillnad är lite för mycket.
Var i Norge förra helgen på Utflukt, och där fanns det ett halvdussin importörer med mängder av cyklar (Trek, Commencal, GT, Mongoose, ...) som man fick låna och köra med hur mycket man ville, FOX var där och visade upp nya gafflar etc. Fick jag lust att köpa? Givetvis, höll på att torska rejält på en ny cykel som jag aldrig ens hade lagt en tanke på om jag inte fått provkört och klämt på.