[Artikel] Ny Spectral från Canyon

Redaktionen

Medlem
525695-roofowler_RZ81855-179f32-original-1707753011-2000x1333.jpg

Den ultimata stigcykeln! Det är så Canyon själva beskriver den nya Spectral CF som lanseras idag. Slaglängden bak har minskat till 140 mm igen och nu kan man använda 27.5 och 29 utan att byta baktriangel. Precis som den förra versionen av Spectral så

Läs hela artikeln:

Wasn't that possible to disconnect/remove and replace with some blank?
Is the headset still difficult to service and to remove fork?
it is (as far as I understand it)
I tried it but I have not dismantled or worked on a bike with one beyond setting up the suspension and cockpit to my preference.
But with the KIS in the frame, it would make tubing the cable toward the headset problematic. And therefore they do not.
It could also be that they realize that people are not as keen on them as they originally hoped people would but I don't think so looking at the rest of their lineup of the newer models.

At least one brand looks to avid it. From Bird bikes:
"No cables through the headset or bars, because we don’t hate you."
I hope some other brands go along...
Jag tror invärtes bromsdragning är maxdumhet jag kan klara av. Både kis och dragning genom headset är en no go.

Nåja, snart har väl så många konkat att man inte behöver välja cykel utan bara beställa den som finns.

Jag tror invärtes bromsdragning är maxdumhet jag kan klara av. Både kis och dragning genom headset är en no go.

Nåja, snart har väl så många konkat att man inte behöver välja cykel utan bara beställa den som finns.
Jag hade kanske/troligen haft en ny Neuron nu om dom inte hade den lilla dumma detaljen.

Mycket nytt och dumt finns det, men ja, det där är över gränsen.

Trots kis blir jag ändå lite sugen på en cf7 eller 9 till våren men har också cannondale habit lt1 i kikaren, vilken av dem skulle ni valt? Komponentmässigt är cf9 riktigt prisvärd och kis går ju att plocka bort.

Senast ändrad:
Har någon köpt den nya canyon spectral cf och som kan berätta hur det är att äga den? kvalité? bra? eller måndagsexemplar? Är ni nöjda? Fungerar den så bra som jag tror den gör?

Tillbaka
Topp