[Artikel] Test av Bikeyoke Revive

hungrig

Aktiv medlem
Det är en del pengar jämfört med vad jag betalade för cykeln, men å andra sidan vill jag ju inte sätta på grejer som strular. Förr eller senare skall väl cykeln bytas, och då kan jag ta med stolpen om den är bra.

Verkar som att i alla fall en del har haft liknande problem med sina Brand X som jag haft med min stolpe, dvs glappig, trög, och långsam i kyla. Funkar den inte klockrent, så är ju ändå en rätt dyr lärpeng.

Ni som upplevt att de funkar bra, gäller det även när den blivit grisig?

Tänker att även med stänkskärms så är den ju knappast helt förskonad från lera, eller?

bjorkkis

Aktiv medlem
Inte haft min alls länge, kört ca: 25mil, men hittills är den sjukt trevlig. Åker ner smörigt mjukt, enkel att lufta och verkar inte speciellt jobbig att serva.
Är du beredd på att lägga pengarna den kostar, kör! :)

pbeijer

Aktiv medlem
Har haft min i 1,5 år och behövt reviva 3ggr. Har gjort den yttre servicen en gång då jag bytte diameter på ytterröret vilket var väldigt lätt att göra.

hungrig

Aktiv medlem
Nu, efter att ha levt med OEM-stolpen i ett halvår till, så fick det till slut bli en Revive. Jag hade egentligen bestämt mig för den något billigare från OneUp, men på grund av leveranstid och bra rabatt så fick det bli en Revive istället.

Kan tillägga att originalet funkar helt OK så länge den är ren, men verkar ha lite väl lätt att dra i sig smuts, och måste då plockas isär för rengöring. Det var ju en enklare variant med gasfjäder som på kontorsstolar, så inget luftryck som gick att pumpa upp, och inga servicekit att köpa heller.

Första intrycket av Revive är att den glider fantastiskt fint både upp och ner. Helt annan känsla än vad jag är van vid.

bikeyoke.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer