Ah, det här kan vara en grej även för mig. Jag får se efter om eventuell däckskevhet kan bero på detta!
tack för iakttagen fin detalj!
Jag skar ut en bit på insidan vid ventilen men det gjorde ingen skillnad. Nu har jag monterat CC även bak och har EXAKT samma problem där! Skevt åt samma håll, lika mycket, på samma ställe. Precis vid ventilen, så det måste vara på grund av den. Fattar inte hur bara. Den kanske är så bred att den trycker direkt på kanttråden inifrån på nåt sätt? Vore märkligt om detta inte var ett känt problem i så fall.
Är det så, så borde det gå att lösa genom att använda en vanlig tubeless-ventil. Men då får man se till att skära bort lite som sagt, så den inte täpps till av CC:n. Jag skar ut en liten rundel, typ 4 mm djup, precis där en av skårorna går till "ovansidan" så att det ska kunna flöda luft och gucka. Borde funka även utan specialventil då gissar jag. Men nu tänker jag fan inte riva skiten en gång till.
Edit: Såhär...
Till höger ser ni var ventilen satt förut och det är rätt uppenbart att den tryckt en del på inlägget. Om man ska skära så måste man sen såklart placera inlägget mitt för ventilen när man monterar, vilket är rätt bökigt, men det går.
Konan på ventilröret är väldigt flack och jag märkte att om man drar åt muttern för hårt så "flyter den ut" så att säga. Alldeles för mjukt gummi. Så det får man passa sig lite med också.
Tidigare körde jag Anaconda-inlägg och de ventilerna är ungefär lika stora. Inga problem med nån skevhet då, så om den här trycker på däcket så borde den förra också gjort det. Mycket egendomligt och jävligt störande.