Arvika singletrax festival

Tiki

Aktiv medlem
Jagge mig mina vänner! Genom idogt sökande efter lustfyllda sträckningar börjar det nu sakteliga ta form. Lördagen den 22 augusti skulle det värma mitt värmländska hjärta om det dök upp ett gäng Happyiter för att cykla i riktigt rolig terräng.

Inget utmärkande stökig terräng (kräver ej FS) men i huvudsak smala skogsspår kommer erbjudas. Turen kommer vara ca 3-4 mil lång i slingrande skogskörning + transport emellan på "någon" kilometer. Se till att förbereda och tillgodose energibehovet för det lutar i Arvikas terräng!

Tidpunkt:kl 10.30 lördagen den 22 augusti.
Samlingsplats: På toppen av "branta gatan" utanför Arvikas sjukhus (kallad sjukhusbacken!) finns ett dagis på vänster sida. På baksidan dagiset finns en parkering.

Länk till mötesplats: http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&m...rajd%2022%20aug%21%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Koordinat:
RT90:
X: 6621040, Y: 1320382
WGS84:
Lat N 59° 40′ 13″ Lon E 12° 37′ 1″
Decimal:
59.6704, 12.6170

Medverkande på riden:
Stigkungarna i Arvika, Bröderna Sagvik
Robert
Mia Maria
Jordan
Jansson99?
Bozz
Tiki
Kristoffer
Hanna K
Perra59
Brorsan (till Tiki)
Eva
?

Turen i grova drag. (Sagvikarna korrigerar sannolikt turen.) Sträckan kan också förlängas eller förkortas utifrån gruppens dagsform.

Bilagor

• Happyrajd-24-aug.jpg
    Happyrajd-24-aug.jpg
    95.1 KB · Besök: 68
Senast redigerad av en moderator:
Oj, här händer det saker på hemmaplan utan ens vetskap! Vadan detta smusslande Tiki? Vill Du inte släppa in en utvandrad Stockholmare på ditt gamla revir?

Är jag hemma och inte har någonting annat viktigre inplanerat så kommer jag, om jag får....

Oj klockan är cirkus halv nio och ändå flera anmälda! Hade varit roligt med Ludvika besök också men Åre är en rätt bra ursäkt.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj klockan är cirkus halv nio och ändå flera
> anmälda! Hade varit roligt med Ludvika besök
> också men Åre är en rätt bra ursäkt.

Hehe aldeles för mycket surfande på datorn på jobbet... :P
Hoppas att de inte kollar hur mycket man surfar på arbetstid. :/

Självklart är du också arrangör Jansson99. Dina sluga kartkunskaper kan säkert komma till pass. Om inte annat kanske du kan rekommendera något belgiskt att avrunda dagen med?

Ohps Jomensåatt, nu blev jag tagen med fingrarna i kakburken. :-)

Tiki: Hehe jag syftade mest på mig själv, men jag antar att jag inte är den enda som surfar för mycket på jobbets bekostnad. ;)

Oj! Det här låter ju görsköjj...Det var ju såå trevligt på SSSM så det här skulle man ju försöka åka till.Är jag inte tvungen att göra nå´t viktigare så ska jag vara med.(Kan finnas risk att det ska arrangeras en 4x tävling...)
Har du flyttat till Arvika nu Tiki?
Btw Tack för sovplatsen under SSSM helgen:o)

Tack själv för senast Onegear! I Karlstad finns det givetvis bäddplats och det är 7-8 mil mellan Arvika-K-d. Har inte slagit upp bopålarna än men du kan få tälta på vår tomt i Arvika. *he he

Jag har ju en liiiten husvagn också(Adria330)...Ska kolla om jag får med mej nå´n mer så jag får sällskap när man måsta puttra fram med holken...Men det är snack om 4x SM nå´n helg i augusti...

onegear skrev:
> Jag har ju en liiiten husvagn
> också(Adria330)...Ska kolla om jag får med mej
> nå´n mer så jag får sällskap när man måsta
> puttra fram med holken...Men det är snack om 4x
> SM nå´n helg i augusti...

Du bor hos mig, i hus eller husvagn, där med basta!

Gissa vad... Frugan bytt till sig den lördagen istället för den 8:e då vi ska på Madonna så hon jobbar allså den 22:a aug =( Nåja, det blir nog regn ändå..

"Men ja ä int bitter."

JLarsson skrev:
> Jansson, jag tar Hilleberget och kommer.

Kul!

"He vill never know what hit him...."

Hade varit kul att åka "hem" och köra lite, men Kungsbacka GrandFondo går ju då och redan lovat bort mig dit... Går det att få guidning nån annan helg om jag frågar jättesnällt? :)

/Utfyttad

Ikaros skrev:
> Hade varit kul att åka "hem" och köra lite, men
> Kungsbacka GrandFondo går ju då och redan lovat
> bort mig dit... Går det att få guidning nån
> annan helg om jag frågar jättesnällt? :)
>
> /Utfyttad

Jag hittar lite, Jonas hittar mer tillsammans med sin bror, jag har GPS och bröderna Fairytalebay hittar ännu mer även utan GPS så det borde inte vara något problem.

Kristoffer: Kul att du är med, hoppas bara att du är långsammare i skogen än på vägen. ;-)

Mia Maria: Det blir Happytempo - no worries!

Göksbolingen: Första 1,5 milen kan jag lägga ut i dagsläget. Resten är inte spikat men vi har mycket loggat och jag kan lägga ut en övergripande bild på totalutbudet av stigar om du vill? Har du gps får du höra av dig!

Fan, skulle gärna komma men förmodligen är jag inte hemma på lördag. Eller snarare, om vi kommit hem natt till lördag är frågan om man ens orkar iväg.

Bump utifall nytillkomna missat möjligheten. Vill här locka med några extremt flowiga avsnitt om det kan tilltala ytterligare fler unga som gamla att komma...

Sträckningen kommer att vara noggrant framtagen i samarbete med traktens främsta stiggourmander som vet hur man uppskattar en fin, smal och balanserad årgångsstig.

Ps. Informationen i första inlägget har uppdaterats.

MiaMaria skrev:
> Jag tar med mig Robert, han behöver träna!
Det behöver vi alla, kul med ännu fler i spåren!

Tiki finns det någonstans i Arvika som man se på Premier league. Mitt och MM:s lags matcher sänds på canal+ kl 16.00, Troligen också Bozzs lag om det är Man U!!!!

Jordan: Kvällsaktivitet kan vi absolut resonera om. Det går exempelvis att hyra badtunna vid badplatsen Ingestrand. Passande i anslutning till vår sista sträckning. Jomensåatts:s Ida jobbar där så hon får väldigt gärna fixa special price for us. :-) Det finns säkert storbilds tv och möjligheter att skölja strupen med något gott om så önskas. Ska undersöka frågan.

Perra59: Skoj om du hänger på - klart du ska! Kör inte slut på mig i backarna som du gjorde senast bara!

Vell bare infoge att dâ hetter Tasere å Gônnerske som jâmt dân fôrste dryge mila går mâlla........

Hâr skuule dâ jâmt ha klestrets inn en lurete smiley mân jâ hette jâmt itte nôen sôm passe.

Tiki du lust att hänga på och köra Cykel-vasan den 16e min kompis har hoppat av finns plats i bilen har chaufför va säger du lite sugen är du väl?

slaktarn skrev:
> Vell bare infoge att dâ hetter Tasere å
> Gônnerske som jâmt dân fôrste dryge mila går
> mâlla........
>
---------------------------------
:-) Ocka gôôrfine stier disse ä!!

Tiki skrev:
> :-) Ocka gôôrfine stier disse ä!!

Uh hô gôtt dâ â mâ nôen sôm jâmt vet hôss schlipstena ska draas! :-)

Dâssvârre bor jâ i en a-aen sta jâmt nu så jâ kan itte nârvare, mân di får ha en fin tur og jâ hôppes di får fintt vâr! Sâgg te ôm du kômmer te Linköping nôen gång så ska jâ se te så att dâ blir en tur i skogera dâr.

Fintt ineteativ anners - reeespekt! :-)

Tâck!! Dé vá jâmt gôtt â hôre! Jej sâ lâgge dätta på minnê om kosa styr tê Linköping nôen gång. Ha det dretbra och cykla som ê präktig pôjk i gôran! (*Hua* jej måste träne på tôcke Värmlänska!)

:-)

Lektion 1 i uschlene Vârmlânske:

Om dâ â dret-gôrete ute så kann en få bôsete hôser

Jâmt åkken fôrstår hô jâ mener? Pris te den som svarer rektet fôrst â e klengås hemme hos mâg.

*Ett redigt bônnagarv* :-) Jâ trur icke Happyfôlke fôrstâr harta ho do sier. Dä ble icke nôe klengås för mâ i hort fall.

Käre jösses - jag får nog ta och öva rejält innan flyttlasset går till Arvika. Språkkurs efterlyses. Får anlita en tolk annars. Klengås är ju väldans gott, men min gissning är inte nåt mer kreativt än samma som jansson99.

Janson99 - Du har jâmt harta râtt i dâ du skrev (fôrste del â rekte), men hôss lyr hele meninga?

HannaK - Jâ trur jâmt att jâ kan gi dâg e bra Schpråkkurs (har fått fiiiine råd frå Kurt, dvs han sôm hade tv-programme på kurs mâ kurt) sôm jâ gir svaart te 1000 kroner ti-imen âller nôen fin côkeldel som en bra gaffel mân dâ får itte vâre nôen suntour!

Så... dâ â bare å sâtte in pengera.

Tillbaka
Topp