[asfalt södertörn] snäckan lördag kl 9. inställt!

Körde med spårvägen idag, mycket trevligt. Ffa trevligt att slippa åka till Farsta först.

Var ju fullt med folk på vägarna, kände inte igen nån som liknade evo, men körde superfettot camelback kan jag ha spottat honom.

Dessutom såg jag nån som var väldigt lik damen som brukar vara på Cafe Grindsjön gå in på Rosenhill.
Kan det vara en konspiration?

bonbon skrev:
-------------------------------------------------------
> Var ju fullt med folk på vägarna, kände inte
> igen nån som liknade evo, men körde superfettot
> camelback kan jag ha spottat på honom.
>

Det hör till god ton att inte spotta på sina medcyklister, även om de för dagen valt en annan runda. Så är det bara.

Blev en kombinerad transport/träningsrunda på prick 4 mil för mig idag eftersom jag var tvungen att hämta bilen efter gårdagens svensexa... gick hyfsat trots att jag drack alkohol till och från mellan 9 och 24 i går.. snittade 31 och det är jag nöjd med i halvbakis tillstånd.

Blir det något på tisdag? 5 halvsnabba?

"Det hör till god ton att inte spotta på sina medcyklister"

Hahaha. Hohoho. Hehehe!
Har du suttit och nattsuddat med din nyblivna Götelabörjargranne i nya huset eller?

Även moody var ute och trampade en sväng. Avvek också vid Rosenhill. Muttrade ngt om att det var bättre i januari och styrde hemåt istället.
Fin dag på cykeln. Måste dock fixa ny sadelstolpe. Hade glömt att Flanderns pavé gjort kaos med den befintliga.

/E

Jo även jag gjorde en liten minirunda på Farstanäset, denna gång med junior.
Han kämpade på, vi tog Ågestavägen fr Huddinge, före Farsta tog vi upp vänster och tänkte köra stig upp mot bron över till simhallen men vid det där stora röret man måste jumpa över var det så jämrans sankt så vi fick vända och irrade in oss i bushen (Orlången/Myrängen?).
Snurrade runt på vägar jag aldrig sett, vi var lite skraja ett tag om vi nånsin skulle hitta hem och det blev nog baske mig 2 mil totalt innan vi var hemma.
Dajmstrut på det och sen var alla glada!

SuperApe skrev:
> Jag cyklade med Hovet som sagt. Och dudes! Jag har
> kommit på värsta grejen! Om man cyklar i ett
> jämt tempo. Utan tokryck, machoförningar,
> mobbingkörningar i backar och kränkande
> skyltspurtar så får man högre snittfart! Och
> man blir inte lika kokt!! Det är sant!!! Jag
> lovar!!!!

Hahaha.

staine skrev:
>
> Dajmstrut på det och sen var alla glada!

Jo, när det vankas dajmen brukar ju du vara på :-D

Senast redigerad av en moderator:
Var förresten med om en ytterst märklig grej idag. Som jag och andra nämnt var det tjyvtjock med folk på Rosenhill varför många av oss helt sonika struntade i fikat. I den grupp av cyklister jag körde med idag var det flera ansikten som för mig var helt nya, däribland en snubbe iklädd svarta kläder, svart cykel och med en ipod på armen, i ett sånt däringa fodral. Bruse sa vid något tillfälle att han aldrig kört igrupp förr, att han var nybörjare....
Han var med till Rosenhill och var kvar där när jag stack. Jag slog så småningom följe med en tjej som heter Majken och vi körde upp mot pålamalm men sen rakt mot Tungelsta, ut till 73:an och sen parallellt med den upp till V-haninge. Därifrån slog vi följe med en cyklist från sub-9 gänget som stack från Farsta samtidigt som oss, han körde mountainbike med slicks. För den som till äventyrs vet vem det är....

Vid Vega så skiljs våra vägar, Majken och Moutainbike killen cyklar mot Farsta och jag mot Tyresö. Vi har efter Rosenhill hållt ungefär 30-35 knyck konstant hela vägen, inte stannat någonstans. När jag kommer till Norra Söderby så möter jag Ipodmannen, som cyklar själv åt andra hållet????
Hur går det till, hur kunde han sticka väl efter mig från Rosenhill och, via en annan väg, hinna runt Drevviken för att möta mig??

En gåta, han bör kört ganska fort dessutom, inte illa för en nybörjare.

AxelSthlm skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Dajmstrut på det och sen var alla glada!
>
> Jo, när det vankas dajmen brukar ju du vara på
> :-D

Tycker du inte också själv att du börjar bli lite tjatig nu?

thomalin skrev:
> Blir det något på tisdag? 5 halvsnabba?

Någon borde göra något!
Menar du typ, 5 snabba med lite belgiskt rullande 18.30 från Snäckan?

Jo, det skulle va kul.

Upp med tråden dådå. Jag kanske kommer också så.

Trampedalen skrev:
> thomalin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blir det något på tisdag? 5 halvsnabba?
>
> Någon borde göra något!
> Menar du typ, 5 snabba med lite belgiskt rullande
> 18.30 från Snäckan?
>
> Jo, det skulle va kul.

Tillbaka
Topp