Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör det på min hardtail och gillar dem.Ska jag köpa ASHIMA mf. Ultralight bromsskivor bra eller anus??
Hjälp
Om du tycker om att krascha i diket p.g.a. överhettade bromsar som plötsligt inte längre bromsar, gör det. Annars är det bättre att skippa den där smörgåsen på kvällen och därmed spara mer vikt.Ska jag köpa ASHIMA mf. Ultralight bromsskivor bra eller anus??
Är det skivorna eller är det brisok,bromshandtag som är under dimensionerade med dålig utväxling på bromshandtag under dimensionerade kolvar???.Jag har i egenskap av (numer tillfrisknande?) weight-weenie provat många olika lättviktsskivor. Ashima olika varianter, Alligator mfl. Jag har kört många mil och år.
De fungerar! Och de är oftast relativt billiga.
De fungerar dock sämre än skivor med mer material, imho. De låter ofta mer, de har en större tendens att slita belägg på konstiga vis, och även om jag inte ska generalisera för mycket och brett tycker jag att de bromsar något sämre. (Sen har vi ju någon slags övertro till att vi måste ha så j-la kralliga bromsar, vi måste kunna låsa hjulen (och glida uppepå) i alla lägen. Annars är det inte bra och tillräckliga bromsar? Jag menar att 140b/160f Ashimas med bra bromsar är fullt tillräckligt även för lite tuffare och snabbare XC.)
Själv har jag landat i att lite tyngre (men ändå lättare än de flesta) men rejälare finskivor från tex Magura, Trickstuff mfl är min sweetspot vad gäller vikt-prestanda. Sen är de ju ofta dyra, men dyker upp begagnade.
Är det skivorna eller är det brisok,bromshandtag som är under dimensionerade med dålig utväxling på bromshandtag under dimensionerade kolvar???.
Det har faktiskt väldigt lite med kontaktytan att göra, ointuitivt nog. Mindre yta -> mer kraft per yta -> samma friktion. Under ideala förhållanden då förstås.Några tiotal gram mot mindre yta för beläggen att jobba mot (=sämre bromskraft).
Your call.
Jag menar om du byter skivor men behåller det andra lika.Är det skivorna eller är det brisok,bromshandtag som är under dimensionerade med dålig utväxling på bromshandtag under dimensionerade kolvar???.
Ok säg att jag skiter I ultralight och istället köper en skiva som nyper som satan ... köpråd?
Som jag har skrivit här tidigare testade tidningen Tour skivbromsbelägg och bromsskivor (ffa för lvg och Ultegra) i nr 5-22Tyst före lätt och jag "känner" att mt800 är tystare än annat.
spartsti.com
spartsti.com
spartsti.com