Athleteshop, seriös webshop?

Jag har nu sedan den 15:e mars bråkat med dem om en beställning jag gjorde då. Ett antal veckor efter beställningen fick jag beskedet att varan var slut. Sedan dess har jag fått diverse ursäkter blandat med löften om att få pentagar tillbaka men fortfarande inte sett röken av de ca 2500 kronor jag betalat. Jag kommer sannolikt inte handla av dem igen och skulle baserat på min upplevelse inte rekommendera dem till någon annan heller.

Beställde några saker därifrån i mitten av april. Leveransdatum flyttades fram två gånger, sen kom ett paket efter ca tre veckor. Som innehöll två av fem beställda varor. Frågade kundtjänst om när resten skulle komma, fick ett nytt datum som visade sig vara en bluff. Igår fick jag avi om nytt paket, som visade sig innehålla en av de återstående varorna. Det sista paketet ska vara på väg men har inte anlänt än. (En liten del av förseningarna beror på Postnords inkompetens.)

Kortfattat, rekommenderas ej och lita absolut inte på lagerstatus eller leveransdatum.

2 beställningar senaste året, funkat utan problem.
Det finns (minst?) en tråd till i samma ämne.
(Det är sen gammalt att man söker innan man gör en ny trådstart)

Stort utbud av grejer som kan vara svåra att få tag på annars. Riktigt bra priser. Men herregud så långa leveranstider (3v+) och inte mycket till kommunikation från butiken.

Beställt 3 ggr därifrån.
Valde att betala mot faktura med Klarna.
Leverans mellan 7-10 arbetsdagar ungefär.
Inga konstigheter för min del.

Upplever att ordrar som beställs med Klarna som betalsätt oftast prioriteras på vilken webshop jag än väljer.
Betalade med kortet vid en order till Cykelkraft. Tog 4 veckor att få varan som fanns på lager för omgående leverans.
Alla andra ordrar till cykelkraft, betalsätt med Klarna, tog max 1 vecka att få hem.

AddeKvark sa:
Jag har nu sedan den 15:e mars bråkat med dem om en beställning jag gjorde då. Ett antal veckor efter beställningen fick jag beskedet att varan var slut. Sedan dess har jag fått diverse ursäkter blandat med löften om att få pentagar tillbaka men fortfarande inte sett röken av de ca 2500 kronor jag betalat. Jag kommer sannolikt inte handla av dem igen och skulle baserat på min upplevelse inte rekommendera dem till någon annan heller.
Någon som har tips på hur man går tillväga när ett utländskt företag inte levererar betald vara och inte heller betalar tillbaka pengarna? Påtryckningsmedel?

Jag har beställt därifrån och inte fått i tid och var sedan bortrest, paketet gick åter till dom och jag fick alla pengar åter.
Har lagt en ny beställning på solglasögon som är på väg, tar lite tid men för den rabatten de ger väntar jag gärna.

Har en liten föraning kring att de inte har så stora lager på allt och pga det inte får så mkt restlager men bara en tes =)

AddeKvark sa:
AddeKvark sa:
Någon som har tips på hur man går tillväga när ett utländskt företag inte levererar betald vara och inte heller betalar tillbaka pengarna? Påtryckningsmedel?

Reklamera köpet till din kortutgivare, lite påtryckningar därifrån väger nog lite mer än från en privatperson...

AddeKvark sa:
AddeKvark sa:

För rättvisans skull vill jag meddela att problemet är löst och att de betalat tillbaka pengarna. Det gick inte smidigt men de gjorde rätt för sig till slut.

Då kan man kyssa de pengarna goodbye, när ett pris är för bra kan det vara för att butiken inte har varan men pengarna tog de glatt emot.
När jag inte fick min vara på några veckor så erbjöds jag att välja några andra skor och då blev jag varse om hur uselt sortimentet var, hittade inte en enda pryl jag ville ha, och nu är konkursen ett faktum.

Surt men en erfarenhet rikare

Tillbaka
Topp