Autoimport till Strava från GarminConnect

RazDuv

Medlem
Jag har en Garmin 810 och njuter av funktionen att slippa ansluta apparaten till datorn efter varje träningspass för att överföra aktiviteten Garmin Connect. Detta funkar ju dock inte till Strava varpå jag ändå måste ansluta apparaten.
Jag har därför testat Garmin Sync (https://garminconnectsync-vermaas.rhcloud.com/) men det kräver att jag gör att alla aktiviteter på Garmin Connect publika.

Finns det någon mer integrerad tjänst där jag slipper göra allt publikt på Garmin Connect?

Najs, kul att de gör så.
Att överföringen går snabbt uppskattas nog av många med, jag har kört med tapiriik ett tag och tycker det allt om oftast tar längre tid än den timme de säger.
Ingen fara egentligen då jag laddar upp till gc med bt och duschar och ev äter något innan jag tittar på passet.
Men att namnet från gc inte följer med skulle jag nog störa mig lite på

NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> Sedan igår: Autoimport från Garmin till Strava
> stöds officiellt av Garmin.

Och nu får man även välja om den automagiskt överförda rundan ska bli privat eller publik :-)

Kan du förklara var man gör uppladdningarna på Strava från Garmin Connect privata per default? Lyckas verkligen inte hitta det någonstans, varken under "My Account" eller under "Upload" knappen.

Vet inte riktigt. Laddade upp rundan från 810:an via mobilen till Garmin Connect och någon minut senare fick jag en notifiering av Strava-appen att det fanns en ny aktivitet upplagd och då kunde jag sätta den privat om jag ville. Men det kan ju vara så att den var synlig redan innan... Får prova igen i morgon.

NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> Och nu får man även välja om den automagiskt
> överförda rundan ska bli privat eller publik :-)

Var ställer jag in detta, att jag vill ha nya rundor privata?

Äsch, det verkar som jag drog lite förhastade slutsatser och det funkar lika dåligt som innan med sekretess för importerade rundor från GC. Skillnaden var bara att man nu via Strava-appen får en liten notifiering om att det överförts så att fönstret som rundan är publik kan bli kortare...

Jag trodde meningen med autoimporten var att man, när man varit ute och tränat tillsammans med andra, först skulle få sina runda publicerad på strava och därmed ta KOM på relevanta segment?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp