Avalanche Åre 2009

Avalanche Åre 2009
troligtvs ska jag veva mig nerför skutan, i år med lättare cükel
Kul tävling förra ggn iaf dessutom helt gratis, blir det samma väder i år kanske det blir över 100startande

Avalanche Åre 2009
westman: 29-30 augusti. Maxi avalanche i åre. Finns på avalanchetrophy.com i alla fall! :)

Föressten. Skillnad mellan maxi/mega avalanche någon?

Biljetterna släpps imorgon. Hur kör man upplägget? Boka imorgon direkt, eller vänta tills man får gratis? : >

Avalanche Åre 2009
OM-Racing kommer att åka upp och köra järnet på DH-hojar.

Hoppas på fristarter i år igen. Jag missade nämligen förra året pga. sjukdom.

Avalanche Åre 2009
Kan rekomendera ALLA att testa på det. Riktigt jäkla kul och en väldigt speciell upplevelse. Att man sedan klarar sig på i princip alla typer av hojar gör ju inte saken sämre. Skulle dock rekomendera något med lite mindre dämpning. Men det går att köra med 9" dämpning också som sagt!

// Fischer

Avalanche Åre 2009
Vad tror vi. Ska man köra gaffeln i 115-160 mm slaglängd (troligtvis 160 mm eller strax under), eller kötta upp den med andra fjädern till 180 mm för rejset?
160 mm funkade som i åre förut, hm hm..

Avalanche Åre 2009
Äh jag kör 200mm och ingen propedal hehe.
Vore kul och prova oavsett vad man har för fjädring, har ju ganska mkt vana med masstarter från MX åkningen så det kan ju vara en fördel ;)
Hur lång var uppförstrampningen i minuter ca, nån som har känn på det?

Avalanche Åre 2009
Man kan väl sammanfatta det som på tok för lång. Men så va det väl inte riktigt klart när det kördes förra året utan just den delen skulle väl förbättras så den blir lite bättre. De va i alla fall den bilden jag fick av det hela.

// Fischer

Avalanche Åre 2009
Torque:l skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som har karta över
> bansträckningen från 2008?

Bumpetibump.... kom igen nu. Jag vet att jag har sett den här på happy, men jag lyckas inte söka rätt på den.

Avalanche Åre 2009
the_TnT skrev:
> MikeMike skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > bättre att köra på en ren DH cykel!
>
> Hoppas det inte blir lerigt då. ;)

Du vet att jag alltid kör cleant!

Avalanche Åre 2009
Jag har letat runt lite på tävlingens hemsida och på SCF´s hemsida efter info om hur man anmäler sig. På Avalanchehemsidan står det att man skall ha licens från nationella cykelförbundet för att kunna anmäla sig, eller nått läkarintyg(?!?!). Kollade lite på scf´s hemsida, men hittar inte hur man blir medlem.

Hjälp mig, hur gör jag för att kunna delta?

Avalanche Åre 2009
Skulle tro att du går med i en förening/klubb inte förbundet. ;)
Nu var det ett par dagar sedan jag läste, men jag har för mig att det stod något om att det dög med en anslutning till ett annat sportförbund? Jag är ju fett insyltad i sportskytteförbundet, kan detta duga tro?

Avalanche Åre 2009
greblleM skrev:
> Jag är ju fett insyltad i sportskytteförbundet, kan detta duga tro?

DH-skytte! Vilken höjdargren! :D

Tillbaka
Topp