[Bagaboo] Ungersk sömkonst, äntligen här!

Är det "Bud-standard" diagonal rem på fronten oxå för att hålla bärremmen i shack i sidled när man cyklar?

Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det "Bud-standard" diagonal rem på fronten
> oxå för att hålla bärremmen i shack i sidled
> när man cyklar?

Om jag förstår frågan rätt så, ja! (bifogar bild för säkerhets skull, fr. hemsidan) =)

vallpant1th.jpg

/julia

lundatok skrev:
> Nån som vet hur lång tid det tar från man
> skickat sitt förblånade mail tills man får
> svar?

Allt från en dag till en vecka. Karln har sjukt mycket att göra och då brukar det tyvärr ta sin lilla tid. Men han brukar alltid svara till slut.

Beställde en i våras, han svarar väl på mailen efter nån dag eller två vad jag har erfarenheter av, och han har alltid varit trevlig. Dock verkar han ha haft en del att göra i sommar då han skickade den förra torsdagen och snart får jag väl paket :) ett par månader mer än vad jag hade tänkt mig iofs, går nog fortare om man inte har personlig design kan jag tänka mig. En annan sak man bör räkna med (iaf jag fick göra det) var att man fick betala överföringskostnaden på ~10 dollar från ditt konto till hans konto.

Såhär i efterhand vet jag inte om jag hade beställt den om jag visste att det skulle ta hela sommaren att få den, fast för många andra verkar det ju ha tagit betydligt kortare tid. Hur som helst, får se om den dyker upp på postkontoret snart :P.

Beställde en Hip Pouch för ett par veckor sedan och enligt Tamas ska den vara klar inom två veckor (dom kollar att pengarna finns på kontot först). Min väska tog nog någon månad tror jag, ganska snabbt ändå tyckte jag. Använder den varje dag och den funkar super...

Med moms och tull så kostar ju en väska utan specialtryck och med några tillbehör i runda slängar 2000:-, eller räknar jag fel någonstans? Inte att de inte är snygga, men jag måste nog vänta till nästa lön innan jag har råd med något sådant.

Fick svar dagen efter (skickade i lördagskväll) på förfrågan och samma dag när jag svarade med en liten ändring på designen.
Ca tre veckors leveranstid skulle det vara på en workhorse.
Med designkostnad på 32€, några tillval, frakt och moms så blev det 210€.
Visst är det en slant men jag räknar med att den kommer att hålla för evigt:)

Har för mig att min väska i strl L gick på runt 1200:- fast då var det en hyfsat enkel design. Skandiabanken tog som jomper påpekade inte en krona för överföringen. Min Hip Pouch kommer väl att landa på ca 350:- inkl frakt. Ungefär samma peng som en trist haglöfs eller dyl här hemma

Fast Timbuken är ju inte custombeställd och är säkert sydd av en barnarbetare :-)

Nä, men ärligt talat så brukar inte Bagaboo-väskorna gå på 2000kr. 1200-1300kr på sin höjd trots lite egna önskemål.

Jag köpte en tysk Bag-jack i vintras (stor nog för att stoppa ner en fullastad Tibuk + Bagaboo inuti ), det var riktigt grym kvalitet på dom också.
Jag gillar Bagaboo väskorna, men när jag skulle byta väska fick jag uppfattningen av tråden att det kunde ta skitlång tid att få väskorna levererade -nu verkar dom ha ökat produktionen rejält med väntetid runt 3 veckor vilket låter bra för custom :-)

Ja, mitt påstående om att man fick betala 10 dollars för överföringen gäller nog inte alla verkar det som, betalade själv genom swedbank, kanske inte aktuellt längre då detta var innan sommaren.

, Min väska är för den delen i tyskland för tillfället på väg hit :)

Senast redigerad av en moderator:
jomper skrev:
> Fast Timbuken är ju inte custombeställd och är
> säkert sydd av en barnarbetare :-)

Jag tycker du dissar Timbuk2 lite väl mycket, dom gör en del för sina arbetare.

"Sharing the Wealth: Bonuses for Low-Income Workers

Day to Day, January 12, 2006 · A California company is taking the unusual step of giving its low-income workers a share in its annual profits. This year, each non-management worker at Timbuk2, a firm backed by Pacific Community Ventures, received bonuses averaging $25,000."

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=5151443
http://www.outdoorindustry.com/media.outdoor.php?news_id=1432&sort_year=2003

Så kom höftpungen då till slut. En grön till mig och en till Bruse.. Den som kan gissa färgen på Bruses vinner en campaklinga, om man hittar den i hans lägenhet.

DSC_1559.JPG ht=426

"Hip Pouch"? När man inte vill kalla det för magväska?

Snygg. Som en "mini-messenger". Skulle passa bra för batteripacken.

Finns den i latte-brunt?

Är det bara jag som tycker att det borde heta LFCK, Lattefarsornascykelklubb eller ett F på slutet då om det nu måste vara förening?
LCF får jag till latte-coffee-farsa men det kanske bara är jag det.

Sen måste jag faktiskt säga att du skulle ha köpt en Fabrichorse istället. De är coolare, nästan så man kommer undan med det. Hade lätt köpt en sån om jag hade haft ett Mini U-lock. Känns inte jättesmidigt att ha ett full size hängande över röven. Midjeväska är fan svårsmält fortfarande =)

173work_SH_blackampgrayB.jpg ht=240

175work_SH_orangegrayF.jpg ht=240

Senast redigerad av en moderator:
Stampe skrev:
> Glitch, se oss som FOA. Ingen kan få ihop
> förkortningen, men LCF är vad som gäller.
>
> ; )

Word! =)

Skrivet av mzi idag 11:12
Det måste vara ungesk engelska. På fixie-nev-jorkska trodde jag det hette "fanny pack".

Fanny är väl anglosaxisk slang för det kvinnliga könsorganet, kul men nyttopryl med det lätt obskyra namnet "fittväska" ?! ;-)

Någon som har en M och kan säga på ett ungefär hur stor den är? Funderar på om jag ska ha en sån eller en L.

glitch skrev:
> ...Midjeväska är fan svårsmält fortfarande =)
>

Om du tycker den är svår smält så tycker jag du ska försöka hacka i dig en sån här:
clutch.jpg ht=154

Ett vanligt namn på denna väska är ett sammansatt ord på nio bokstäver
och skall in på vågrätt 8.

Häng den på styret... :)

Inspirerad av den här tråden fick jag för ett par veckor sedan för mig att tillverka mig en egen liten magvä***, ursäkta mig, Hip Pouch. Blev själv rätt nöjd med slutprodukten även om jag ännu inte behövt använda den en enda gång (använder inte ens u-lås till mina cyklar). Här kommer några bilder då jag tänkte att det säkert är någon av er som får lite kul över min "stollighet":

minipac.jpg ht=600

minipac_close.jpg ht=400

Orginalet:

originalpac.jpg ht=400

Pontus

Jag har gått och grunnat över det där med budväska rätt länge, men kunde inte komma till skott. Min sambo gav mig dock en från bagaboo i födelsedagspresent förutsatt att jag kom på en design som jag ville ha. Så sagt och gjort. Efter en del huvudbry så skickade jag in en beställning och nu har den levererats.

Slutresultat:
PC050031.JPG ht=544

Kanske man kan använda den till dagis?
PC050033.JPG ht=544

Det som oroade mig var om texten skulle bli bra. Det blev den.
PC050038.JPG ht=544

/magnus

Tillbaka
Topp