Baggyshorts

Baggyshorts
Det är både en fråga om komfort och utseende. Det är väldigt bekvämt med baggy shorts och hade jag haft tights på mig hade jag inte fått vara ifred ;-)

Baggyshorts
För varmt med baggy på sommaren? Njä, inte vad jag har märkt. Svettig blir man ju förstås, men det beror nog mer på alla jäkla uppförsbackar.
Men självklart är det en stor del fåfänga bakom valet av shorts. Jag passar bättre i baggy helt enkelt...

Baggyshorts
Det är helt ok, vilket som. Har kört med både tighta shorts och baggy shorts. Visst kan det bli varmt, men det funkar ok så länge du inte har bomullskallingar under.

/Leo

Baggyshorts
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är helt ok, vilket som. Har kört med både
> tighta shorts och baggy shorts. Visst kan det bli
> varmt, men det funkar ok så länge du inte har
> bomullskallingar under.
>
> /Leo

Tjena!

Kallingar under är fegt, jag kör alltid commando.. Det kittlar så skönt när pungen fäller ner sig på däcket.. :S

Baggyshorts
Alla mina baggyshorts har inbyggd vanlig tight cykelbyxa. Så det är enbart en fråga om fåfänga. Det ser faktiskt ganska fånigt ut att ha tighta byxor och en massa skydd på sig som knäskydd och skyddsjacka.

Men jag cyklar så också, det är mer praktiskt med tighta brallor när man ska flytta sig över sadeln fram och tillbaka. Fast det är ganska opraktiskt när man springer in på ICA och köper en cola och butterkaka. Folk stirrar på riktigt, personligen tycker jag det dock mest är komiskt. :D

Baggyshorts
KC skrev:
> Kallingar under är fegt, jag kör alltid
> commando.. Det kittlar så skönt när pungen
> fäller ner sig på däcket.. :S

Det är då man INTE skall köra med v-broms...
*schlupp* - *broms* - YYYYL!

Baggyshorts
DH shorts brukar jag köra med typ Royal Racing eller azonic. De är väldigt tufft material och har inbyggt stretch paneler och är bra ventilerade. Köp cykelbyxa eller instoppade cykelkalsongerna för att har under.

Baggyshorts
andematt skrev:
> http://www.ullmax.se/products.asp?ProdGroup=3&Prod
> ID=204
>
> Yummie!! =)

Jag har 2 par sånna sen i onsdags, har bara testat ena paret.. men det känns grymt skönt! RIktigt muk och följsam, sitter där som ska också..

Har dock inte testat att svettas i dom en så kan inte riktigt säga hur bra det funkar då, men jag tvivlar inte :)

Baggyshorts
Svaret är enkelt.

Om du känner dig obekväm med att folk tittar på ditt skrev => baggies.

Om du uppskattar att folk tittar på ditt skrev => lycra.

Så är det.

Baggyshorts
Kör inte med annat än baggy shorts specefikt för cykling spräckte två par sjyssta shorts för wakebord/surfing i sommras då jag använde de för MTB, men då de saknar förstärkning i grenen går det mycket lätt sönder och man blir sur. Så köp shorts tillverkade för MTB

Ha det.

PMG

Baggyshorts
Baggyshortsen skyddar lycrabyxorna där under. Och döljer lycrabyxorna som blivit rätt dåliga rent utseendemässigt men som fortfarande funkar i funktion.

Baggyshorts
plumse skrev:
> Det är både en fråga om komfort och utseende.
> Det är väldigt bekvämt med baggy shorts och
> hade jag haft tights på mig hade jag inte fått
> vara ifred ;-)

hihihi

Baggyshorts
Obed skrev:
> Baggyshortsen skyddar lycrabyxorna där under. Och
> döljer lycrabyxorna som blivit rätt dåliga rent
> utseendemässigt men som fortfarande funkar i
> funktion.

Absolut. HM har bra shorts för att skydda folk mot mina lycra tights när jag pendlar :)

Baggyshorts
Baggy yo. Duger med vad fasen som helst.
Gärna något lätttorkande material så man bara kan springa och hoppa i sjön efter ett sånt här lerbad tillexempel. :)

lerturd0994ql.jpg ht=700

Baggyshorts
kör med 3/4 byxor mestadels. Är bra när man åker i skogen då man inte behöver riva upp hela benen på buskar mm (använder ej benskydd, det är fegt).

Även skönt när man glider omkring när det är svalt ute, slipper gummiband på långa byxor alt. ett byxben sönderslitet på dreven (kedjeskydd är definitift fegt... och löjligt).

Det är dock inga gjorda just för cykling men de har hållt en säsong, är luftiga och sköna och ser helt ok ut (inga skrevblickar). Tror jag köpte dem på en marknad för dryga 100 spänn så det var nästan gratis :)

Är inte lika vida som baggy så man slipper massa vindmotstånd om man är ute och söndagskör och inte vill/har tights

Tillbaka
Topp