Zwinto10mm
Aktiv medlem
Bakdäck-tråden Scott spark
Så är det nån som satt i nått som är fläskigare med god framgång? :) Ardent 2.4? Conti Trailking 2.4? :) Eller nå annat gött?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Zwinto10mm sa:Hur stora däck har du lyckats klämma i ramen utan problem? Mitt bakhjul är väldigt snett i ramen (garantiärende snett, inte vint) men det tar inte i ändå, så jag antar att det finns lite utrymme för fetare däck än vad Scott har som max, 2.35.
Så är det nån som satt i nått som är fläskigare med god framgång? :) Ardent 2.4? Conti Trailking 2.4? :) Eller nå annat gött?
Octagon sa:Vad är det för 2.35 du stoppat in då? Schwalbe är bredare än Maxxis. Kolla här så får du lite ledning: http://www.reifenbreiten-datenbank.de/
aha där ser man, mitt är väldigt nära sadelsstaget på broms sidan med original hjulen.Per73 sa:Zwinto10mm sa:Hur stora däck har du lyckats klämma i ramen utan problem? Mitt bakhjul är väldigt snett i ramen (garantiärende snett, inte vint) men det tar inte i ändå, så jag antar att det finns lite utrymme för fetare däck än vad Scott har som max, 2.35.
Har ej provat bredare än 2.35 tyvärr. Hjulet är närmare kedjestaget på drivsidan. Cykeln är konstruerad så dvs lite assymetrisk.
Haha oj, ja undrar hur jag fick in ett extra c i titeln. :)Raggamuffin sa:
wiknil sa:Kör nobby nic 2.35 med gott om plats över.