Bakdämparhjälp

Bakdämparhjälp
Har köpt mig en gammal giant reign x1 6.7 som det sitter en fox dhx 3.0 bakdämpare.
Men behöver en hårdare fjäder till den.
Just nu sitter det en manitou 450x2.0

Men vart får man tag på en fjäder till dessa?
Eller om jag vill ge mig i jakt på en luftdämpare, vad passar?

Bakdämparhjälp
Ska du byta till luftdämpare så är måtten 200x51mm

Annars så är det väl bara att kolla på crc, bike24 eller dom andra tysksidorna efter en hårdare fjäder.

Hur mycket väger du?

Bakdämparhjälp
Paco sa:

Annars så är det väl bara att kolla på crc, bike24 eller dom andra tysksidorna efter en hårdare fjäder.

Hur mycket väger du?

Har letat men finner inget. Väger 80ca men det är orelevant i frågan då jag gillar min cykel hård, så ska inte gå viktmässigt

Bakdämparhjälp
Tomabrahamsson sa:
Paco sa:

Hur mycket väger du?

Har letat men finner inget. Väger 80ca men det är orelevant i frågan då jag gillar min cykel hård, så ska inte gå viktmässigt
Du bör nog lära dig hur en fjädring fungera och vad dom olika funktionerna har för uppgift.

Bakdämparhjälp
sdx sa:
Tomabrahamsson sa:
Paco sa:

Hur mycket väger du?

Du bör nog lära dig hur en fjädring fungera och vad dom olika funktionerna har för uppgift.

Vet hur en fjädring fungerar, men för det jag ska ha cykeln till så vill jag ha den hårdare.. vad har det med kunskapen om fjädring och göra, det är min egen känsla om hur jag vill ha cykeln till det jag ska ha den till ...

Bakdämparhjälp
Så länge fjädern ryms på dämparen kan du välja en fjäder avsedd för längre slag. Sen får du kanske justera returen.
Omshimsning är totaloverkill om man bara monterar en ett steg hårdare fjäder .

Tillbaka
Topp