Bakhjulsproblem på min Inflite :)

Stuvarn

Aktiv medlem
Har problem med bakhjulet på min Inflite...har lämnat in det för 3:e ggr nu för riktning!
Hjulet var helt perfekt i ca 100mil sen märkte jag att det "kastade" ca 3-4mm i sidled å lämnade det för riktning på Sportec i Mölndal! Cyklade sen ca 20-30mil innan det var dax igen bakfälgen kastade typ 3-4mm igen :(
Kollar bakhjulet i början efter service å tycker det är helt perfekt men i fredags skulle jag smörja kedjan å märker då att det kastar rejält igen!
Märker att 2 ekrar är rejält lösa på vänstersidan å spänner upp dom å hjulet blir nästan helt bra..lämnar dock in det igen för finjustering!
Hoppas nu det ska funka men undrar om det kan va nått galet? Kan ekrarna lossna av sig själv? Framhjulet är helt perfekt!

Senast ändrad:
Norrbotten skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen bild? :)

Nope...behövs väl knappast? :)

Igino Cazzola skrev:
> Har du lämnat in det på samma ställe tre
> gånger?

Japp det är samma kille på Sportec som hjälpt mig å jag har faktiskt fullt förtroende för honom då han tidigare fixat i mina ögon helt omöjliga (vurpade) hjul!!

Senast ändrad:
Sen är det ju förresten ganska oväsentligt vilken cykel hjulet sitter på. Vilket hjul det är, något som är högst väsentligt, talar du inte om.

Stuvarn skrev:
> Norrbotten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen bild? :)
>
> Nope...behövs väl knappast? :)

Min första tanke när jag såg trådtiteln också..:) att det kanske inte behövs har ju aldrig hindrat TS tidigare... :)

Har du fått bromsskivan rak så den trycker fälgen sned istället? :) Har tyvärr inget bra tips...utom att du kanske borde kolla med (och upp) verkstaden om samma fel återkommer gång på gång...

h.g.j skrev:
> Stuvarn skrev:

> Har du fått bromsskivan rak så den trycker
> fälgen sned istället? :) Har tyvärr inget bra
> tips...utom att du kanske borde kolla med (och
> upp) verkstaden om samma fel återkommer gång på
> gång...

Japp tror bromsskivan är rak ser inte ut att kasta det minsta! Tog såklart oxå upp mitt problem med "verkstaden" som bara trodde jag fått nån rejält smäll nånstans i skogen!
Kör dock betydligt tuffare med min MTB (oxå Canyon) å dom hjulen är helt perfekta efter 1 år och 500mil!
Tack för svar å jag hoppas nu hjulen ska hålla sig efter sista finjusteringen :)

Rattnalle skrev:
> Sen är det ju förresten ganska oväsentligt
> vilken cykel hjulet sitter på. Vilket hjul det
> är, något som är högst väsentligt, talar du
> inte om.

Infliten har DT Swiss R23 Spline hjulset

Frod skrev:
> Låter som ekernippeln/nipplarna gängar upp sig.
> En svag loctite efter riktning löser nog
> problemen.

Jag tror faktiskt du kan ha rätt där!

Tillbaka
Topp