Baklyse att fästa i cykeltröjan?!

Vad ska du med en sådan till? Lampan måste vara fäst på fordonet, dvs cykeln. Vad föraren har på kroppen saknar juridisk relevans.

JTF sa:
Kanske ska löpträna i mörker? :-)

Om så är fallet (eller det bara är för extra synlighet) så brukar det ligga högar med sådana här i kassan på Classe: http://m.clasohlson.com/se/Mini-LED-Asaklitt/31-5070

De i rött brukar jag plocka på mig å ha bak på pendlarryggan. De ger lite extra synlighet men bländar inte. De gröna å vita brukar jag sätta på ungarnas jackor.

Edit: stavning

Senast ändrad:
Kanske va lite otydlig när ja skrev innan då men de är ju för att SYNAS, ni som undrar varför ja ska ha lyse där...

På kvällarna blir de ju mörkare nu, iaf där jag bor så de gör ju inget att man syns lite extra bra då!

ceel sa:
JTF sa:
Kanske ska löpträna i mörker? :-)

Om så är fallet (eller det bara är för extra synlighet) så brukar det ligga högar med sådana här i kassan på Classe: http://m.clasohlson.com/se/Mini-LED-Asaklitt/31-5070

De i rött brukar jag plocka på mig å ha bak på pendlarryggan. De ger lite extra synlighet men bländar inte. De gröna å vita brukar jag sätta på ungarnas jackor.

Edit: stavning

Tack för seriöst svar, dom är ju billiga och ser ut att ge lite extra synlighet som jag vill åt!

Miffon som tror att belysning bara är av juridiska skäl kanske kan tänka sej att man är ute efter en funktion?

Efter tillräckligt många tillbud så har jag 1 - 2 "rödljus" bakåt när jag kör landsväg, även när det är ganska ljust ute.

Köpte några av en variant med klämma på netonnet lagershop för 9 kr st i somras som jag ibland hänger i någon av ryggfickorna.
netonnet.jpg

Annars kör jag med en Knog Frog som sitter i bak på hjälmen,
Knog_Frog_Strobe_R.jpg

och eller min nyinköpta från Fizik som passar i deras sadlar om man tar bort plastflärpen med deras logga.
fizikl2.jpg

Senast ändrad:
JPL sa:
Miffon som tror att belysning bara är av juridiska skäl kanske kan tänka sej att man är ute efter en funktion?

Efter tillräckligt många tillbud så har jag 1 - 2 "rödljus" bakåt när jag kör landsväg, även när det är ganska ljust ute.

Köpte några av en variant med klämma på netonnet lagershop för 9 kr st i somras som jag ibland hänger i någon av ryggfickorna. Annars kör jag med en Knog Frog som sitter i bak på hjälmen, och eller min nyinköpta från Fizik som passar i deras sadlar om man tar bort plastflärpen med deras logga.

Äntligen en som är på min sida nu då, tack :)
Håller med, tänkte ha de när ja cyklar på dagarna också! Tack för tipsen! :)

Möjlig inspiration kanske?

RGB-Ribbon-LED-Light.jpg

Det var i alla fall min första tanke, men tänkte ge andra en chans att vara seriösa först.
Om det var viktigt för mig att synas så skulle jag sy på sådana på båda sidorna.

Lite som en lastbil...
allowing-big-semi-truck-with-lots-of-led-lights-to-cut-over-infront-of-me_648561.jpg

alundgren91 sa:
Henrik_E sa:
Kommentarsfältherre första dagen. Kommer sluta bra.

Ja ställer en enkel fråga och undrar vad ja ska ha den till och att ja kommer vli bländmongo... Kommentera inte ens då om de inte är något vettigt! Hej!

Enklast är att bara strunta i alla konstiga kommentarer eller svar, ödsla inte tid med att besvara medlemmar med alltför mycket tid att slösa bort på infaliteter......99,9% av alla forum har detta tråkiga problem.
/C

cwh1973 sa:
alundgren91 sa:
Henrik_E sa:
Kommentarsfältherre första dagen. Kommer sluta bra.

Ja ställer en enkel fråga och undrar vad ja ska ha den till och att ja kommer vli bländmongo... Kommentera inte ens då om de inte är något vettigt! Hej!

Enklast är att bara strunta i alla konstiga kommentarer eller svar, ödsla inte tid med att besvara medlemmar med alltför mycket tid att slösa bort på infaliteter......99,9% av alla forum har detta tråkiga problem.
/C

Tänkte att de här happyride.se va för sånna som älskar cykling osv och vill hjälpas åt! Många sköter de helt underbart här och ger massa tips och svar på min fråga men vissa bara ifrågasätter varför osv, varför ens kommentera om mina val? "Jag sköter mitt, du sköter ditt" är de ju bara! :) Skrattretande bara!! Synd de ska vara så här...

Om du nu frestas av att ha blinkande bak, se till att ha ytterligare ett med fast bak isf. Irriterande svårt att avläsa hastighet/riktning om blink.

Tips till TS:
1. Undvik att känna dig kränkt
2. Om du inte kan undvika att undvika 1, undvik att visa det.
3. Om 2 uppnås så har du redan skippat det du anser vara tråkinlägg och börjat gilla happy.
Lycka till

En som också kollar baklampor just nu

Ha ha vilket sammanträffande jag fick två små kluttar till lampa vit och röd av frugan i dag och hon sa det är bra att ha lite extra köpta på Rusta för 39 kr synd att det är knapp-batterier,jag brukar ha reflexväst ibland också :)

alundgren91 sa:
bsandborgh sa:
Vad ska du med en sådan till? Lampan måste vara fäst på fordonet, dvs cykeln. Vad föraren har på kroppen saknar juridisk relevans.

Varför ska du ens kommentera om du inte har något vettigt att komma med? Ja ställde bara en enkel fråga...

Med tanke på att Bengt är den med mest mörkerrutin på hela forumet och du troligen den med minst, hade lite mer humble pie varit klädsamt.

jonja sa:
alundgren91 sa:
bsandborgh sa:

Varför ska du ens kommentera om du inte har något vettigt att komma med? Ja ställde bara en enkel fråga...

Med tanke på att Bengt är den med mest mörkerrutin på hela forumet och du troligen den med minst, hade lite mer humble pie varit klädsamt.

Bengt är alltså forumets mörkerman?

jonja sa:
alundgren91 sa:
bsandborgh sa:

Vem som säger något är alltså viktigare än vad som sägs?

jonja sa:
alundgren91 sa:
bsandborgh sa:

Undrar bara om någon har något tips om vart man kan hitta en bra lampa att fästa i cykeltröjan, verkade vara en för avancerad fråga tror ja! Ska bättra mig nästa gång.

(Många bra svar ang. min fråga också, tack till er)

alundgren91 sa:
jonja sa:
alundgren91 sa:
bsandborgh sa:

Undrar bara om någon har något tips om vart man kan hitta en bra lampa att fästa i cykeltröjan, verkade vara en för avancerad fråga tror ja! Ska bättra mig nästa gång.

bsandborgh är inte tankeläsare vad jag vet. Du skrev inget om det är som komplement eller som enda lyse bakåt. Om du cyklat en del i mörker borde du ha sett att det finns en hel del uppfattningar därute om vad för lyse man ska ha, och också dom som helt skiter i vad som gäller. Så en upplysning om vad som gäller var inte så konstigt, är ju bara att svara att det är som komplement isf.

me.I.am sa:
alundgren91 sa:
jonja sa:
alundgren91 sa:
bsandborgh sa:

bsandborgh är inte tankeläsare vad jag vet. Du skrev inget om det är som komplement eller som enda lyse bakåt. Om du cyklat en del i mörker borde du ha sett att det finns en hel del uppfattningar därute om vad för lyse man ska ha, och också dom som helt skiter i vad som gäller. Så en upplysning om vad som gäller var inte så konstigt, är ju bara att svara att det är som komplement isf.

Om jag frågar efter ett lyse att sätta i tröjan så är de väl bara att svara på de? Eller ska ja gå igenom allt ja gör och vad jag har på mig när ja cyklar?

Om jag frågar efter ett lyse att sätta i tröjan så är de väl bara att svara på de? Eller ska ja gå igenom allt ja gör och vad jag har på mig när ja cyklar? JA ;)

toysc sa:
Om jag frågar efter ett lyse att sätta i tröjan så är de väl bara att svara på de? Eller ska ja gå igenom allt ja gör och vad jag har på mig när ja cyklar? JA ;)

Hahahah lugnt om ja skriver allt de en annan dag när ja har ett par timmar att skriv ner de då? ;)

Tillbaka
Topp