Baktriangel Specialized

Baktriangel Specialized
Hej
Trampar idag runt på en Specialized Camber carbon expert evo 2013 så det är en äldre rackare och min första FS
som jag köpte begagnad för 2 år sen. Är helnöjd med cykeln och har gjort en del uppgraderingar plasthjul, XTR bromsar mm.
Nu undrar jag om jag kan byta ut baktriangeln mot en nyare i plast (carbon) eller om det inte passar med infästningarna.
Har kollat runt lite på nätet men jag hittar ingen info om det.

Baktriangel Specialized
Nyare? Tänker du mot nyare modell så e svaret nej. Tänker du nyare version av samma du har, fast i plast så är svaret ja. Fast rent ekonomiskt känns d lite som våldtäkt på din plånbok.

Baktriangel Specialized
Tjena!

Rätta mig om jag har fel men det var väl bara S-Works som hade baksving i kol på den tiden. Det innebär nästan garanterat att den är svinjävlasatans dyr och kommer absolut inte vara värd pengarna. Isåfall bättre att köpa en nyare beggad Camber-ram i helkolfiber.

Baktriangel Specialized
Makten sa:
Verkar helt vansinnigt. Vad skulle det ge? Köp en ny ram istället så får du vettigare geomtri också:-)

Agree. Är du nöjd med hojen och den är hel. Tuffa på, samtidigt som du börjar slösurfa på nya ramar/cyklar istället :D

Tillbaka
Topp