[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
Daniel_E skrev:
-------------------------------------------------------
> Bäver skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Måste gå upp till 80, totalt jävla
> omöjligt.
> > Trots kreatin, protein och allt möjligt skit.
> > Gymmar 3-4 ggr i veckan och äter som fan, men
> det
> > vill sig helt enkelt bara inte...
>
> Du äter helt enkelt för lite och/eller för
> energifattig mat.
>
> Lösningen är enkel:
>
> För lite = Ät mer!
> För energifattig = Byt till mer energität mat.
> Ät mer nötter. Ha på (mer) olivolja på maten.
>
> Byt ditt proteinpulver mot gainer-pulver. Då får
> du både protein och extra energi i form av
> kolhydrater.

Har samma "problem" som Bäver. Din lösning må låta enkel men jag kan lova att det är lika svårt för mig att gå upp i vikt som den mest inbitne jojobantare har att tappa i vikt. Själv köper jag, utom när sambon är med i butiken och lägger in veto, aldrg några lightprodukter - lättmjölk undantaget - utan bara riktig grädde, smör och bregott; jag äter mängder med smörgåsar med leverpastej och ost; klämmer både en och två öl om dagen; äter sent om kvällarna (har just klämt en dubbel calzone och två stora stark) och älskar choklad och jordnötter. Trots det snittar jag (påklädd, obajsad och med plånbok, nycklar och mobil i fickorna) 61, kanske 62 kg till mina 174 cm - oftare något kilo mindre än något kilo till.

[Bantning] Visa din vikt
Hm, vägde 95kg för några veckor sedan men har gått upp till 97kg. Målvikt 100kg är 186cm lång, trycker i mig både snabb och slö protein efter varje träningspass :-)

[Bantning] Visa din vikt
Caligula skrev:
> Daniel_E skrev:
> -----
> > Bäver skrev:
> >
>
> > -----
> > > Måste gå upp till 80, totalt jävla
> > omöjligt.
> > > Trots kreatin, protein och allt möjligt
> skit.
> > > Gymmar 3-4 ggr i veckan och äter som fan,
> men
> > det
> > > vill sig helt enkelt bara inte...
> >
> > Du äter helt enkelt för lite och/eller för
> > energifattig mat.
> >
> > Lösningen är enkel:
> >
> > För lite = Ät mer!
> > För energifattig = Byt till mer energität
> mat.
> > Ät mer nötter. Ha på (mer) olivolja på
> maten.
> >
> > Byt ditt proteinpulver mot gainer-pulver. Då
> får
> > du både protein och extra energi i form av
> > kolhydrater.
>
> Har samma "problem" som Bäver. Din lösning må
> låta enkel men jag kan lova att det är lika
> svårt för mig att gå upp i vikt som den mest
> inbitne jojobantare har att tappa i vikt. Själv
> köper jag, utom när sambon är med i butiken och
> lägger in veto, aldrg några lightprodukter -
> lättmjölk undantaget - utan bara riktig grädde,
> smör och bregott; jag äter mängder med
> smörgåsar med leverpastej och ost; klämmer
> både en och två öl om dagen; äter sent om
> kvällarna (har just klämt en dubbel calzone och
> två stora stark) och älskar choklad och
> jordnötter. Trots det snittar jag (påklädd,
> obajsad och med plånbok, nycklar och mobil i
> fickorna) 61, kanske 62 kg till mina 174 cm -
> oftare något kilo mindre än något kilo till.

Har ni provat denna:
aaaaaaaaaaaaddd.jpg ht=300

1250!!!kcal per servering

[Bantning] Visa din vikt
Jag hade som mål att gå upp till 80 kg för drygt 5 år sedan.
Tränade totalt 6 ggr i veckan. Ägnade 2- 2.5 timmar per dag åt träning. (3-4 Bodypump pass dubblerat med spinning och/eller mage/rygg träning. De övriga dagarna körde jag ca 1 timme styrketräning i gymmet. En vilodag i veckan) Åt för det mesta vanlig mat men testade med lite kreatin och gainer ett tag. Gick upp från 76 kg till 81kg. Därefter började jag cykla mtb med happy och ligger stabilt på 79-80 kg.
/Peter

[Bantning] Visa din vikt
Har man problem att gå upp i vikt och en tunn plånbok så kan man köpa en säck med 25 kg maltodextrin för 495 krGymvaruhuset (finns på flera andra ställen också till liknande pris).

Att dricka rent malto är lite tråkigt, men blandar man 100 g malto med en portion av något billigt smaksatt vassleprotein (t.ex. detta) och en halvliter mjölk så slinker det ner lätt. Två sådana drinkar per dag borde inte ge speciellt mycket mättnad, men gott om protein och energi (samt vitaminer och andra näringsämnen från mjölken).

Ett julklappstips från en som har motsatt problem (svårt att gå ner).

[Bantning] Visa din vikt
En annan är 190cm och väger 81-82 kilo, kanske mer nu efter idag dock :D

vill säga att eftersom jag tränar en del och cyklar mycket så är jag jävligt nöjd med min kropp.

Slutade för ett tag sedan att käka godis helt och hållet och det är ett skitbra drag. Man mår bättre av att käka riktig mat och man får en massa pengar över.

så Go Jul!, lycka till med era egna julmagar :P

[Bantning] Visa din vikt
Jul- och nyårsfirandet är nu ett minne blott, så jag tänkte passa på att "skryta" lite med min viktutveckling den senaste tiden.

Målet på 84 kilo innan Lida Loop borde inte vara några problem att nå. Med nuvarande takt är jag där till i mitten på februari. Jag har dock just bestämt mig för att öka på energiintaget något (det har nästan gått väl fort nedåt senaste tiden), så kurvan borde plana ut lite framöver.

viktkurva.jpg ht=555

(Det svarta strecket är ett 7-dagars medelvärde.)

[Bantning] Visa din vikt
Bra kämpat daniel nu när du snart inte kan lätta dig själv något mera kanske det är läge för en lättare hoj.
Jag själv har gått den andra vägen dvs köpte en något lättare cykel och gick upp 4kg i vikt.
Skall snart börja med GI diet... kanske ;)

[Bantning] Visa din vikt
Daniel_E skrev:
> Jodå, en lättare hoj blir det till sommaren
> också. Om det blir en ny eller om jag lättar den
> befintliga vet jag inte än.
>
> En Grand Canyon CF 9.0 SL lockar, men 40000 kr är
> en jävla massa pengar. En Grand Canyon CF 8.0 är
> ju inte fy skam heller, och 29000 låter mer
> rimligt att lägga på en cykel.

Efter en sådan prestation är du helt klart värde en ny cykel Daniel ;-)
Själv har jag lyckats kapa ca. 5kg på 5 månader. Endast genom att röra mig mer.

Under 2009 skall jag bli mer målmedveten just kring kost & motion.

[Bantning] Visa din vikt
Om man har så svåra problem att gå upp i vikt som en del beskriver, så kanske man ska gå och få sin tarmfunktion utredd av en läkare. Det kan vara så att man har en tarmstörning som gör att näringen inte tas upp ordentligt. Bantningsmedlet Xenical bygger på den principen - att mycket av fettet i kosten inte tas upp av tarmen, så det bara passerar ut direkt.

Alternativt att under ett par veckor väga och skriva upp allt man äter och dricker, och sen räkna ut det exakta energiintaget. Under samma period antecknar man all fysisk aktivitet, och uppskattar ungefärlig energiförbrukning. Om man då upptäcker att man faktiskt gör av med så mycket energi genom fysisk aktivitet att det "äter upp" energiintaget, så är lösningen att äta ännu mer. Om det är ett stort glapp, dvs att energiintaget vida överstiger energiförbrukningen, så kan man misstänka tarmproblem.

[Bantning] Visa din vikt
Geologen, vilken bra reflektion. Det är nog inte det första folk tänker på när de har svårt att gå upp i vikt trots vulgärt stora portioner.

[Bantning] Visa din vikt
Det fattas fortfarande 8 kg till den optimala cykelkroppen, Längd[cm]-120= Vikt[kg], blir nog ett omöjligt projekt innan första långloppet.

[Bantning] Visa din vikt
smiley skrev:
> Geologen, vilken bra reflektion. Det är nog inte
> det första folk tänker på när de har svårt
> att gå upp i vikt trots vulgärt stora portioner.

Suck...

Men det som man kanske själv upplever som vulgärt stor portion behöver inte vara det. Därför är det nyttigt att skriva upp vad man äter och hur man rör på sig under en period, för att få svart på vitt hur situationen verkligen ser ut.

[Bantning] Visa din vikt
geologen skrev:
> smiley skrev:
> -----
> > Geologen, vilken bra reflektion. Det är nog
> inte
> > det första folk tänker på när de har svårt
> > att gå upp i vikt trots vulgärt stora
> portioner.
>
> Suck...
>
> Men det som man kanske själv upplever som
> vulgärt stor portion behöver inte vara det.
> Därför är det nyttigt att skriva upp vad man
> äter och hur man rör på sig under en period,
> för att få svart på vitt hur situationen
> verkligen ser ut.

Du missförstår mig. De flesta människor vet nog hur stor en normalportion är, däremot är det nog få som misstänker tarmarna som en orsak till misslyckad viktuppgång trots ett enormt matintag.

[Bantning] Visa din vikt
94/180 på väg åt rätt håll igen. Fan vilken sug-kondis man får at att va deppig ett par månader. Jävla solsnåla sverige, att man tar den här skiten utan att flytta är ju helt oförklarligt.

[Bantning] Visa din vikt
Har börjat bokföra vad jag äter och räkna kalorier - funkar bra. Har gått ned ett par kilo sen jul, nu på 92.3 and falling (189 cm).

[Bantning] Visa din vikt
Atlas skrev:
> 94/180 på väg åt rätt håll igen. Fan vilken
> sug-kondis man får at att va deppig ett par
> månader. Jävla solsnåla sverige, att man tar
> den här skiten utan att flytta är ju helt
> oförklarligt.

Haha... Lika många gånger som jag tänkt samma sak, lika många gånger har jag också känt mig som en fegis som inte gör slag i saken.

[Bantning] Visa din vikt
smiley skrev:
> De flesta människor vet nog hur stor en normalportion är

De flesta ja, men på samma sätt som det finns folk som tycker sig vara tjocka när de egentligen är sjukligt underviktiga så finns det folk som inte vet hur stor en normalportion är.

Inte helt relevant, men intressant:
Så sent som igår såg jag ett inlägg på ett annat forum där någon hade uppskattat energiintaget från en portion husmanskost till 400 kcal och undrade varför hans pappa (som åt två måltider husmanskost per dag) inte gick ner i vikt trots att han tränade.

[Bantning] Visa din vikt
Står fortfarande och stampar på 95-97kg trotts att jag tränar som ett svin, så gott som varje dag :-( Vill gå upp till 100-105kg/186cm.

[Bantning] Visa din vikt
Miche skrev:
> Står fortfarande och stampar på 95-97kg trotts
> att jag tränar som ett svin, så gott som varje
> dag :-( Vill gå upp till 100-105kg/186cm.

Varför vill du väga så mycket i förhållande till din längd? Makes no sense.

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
Atlas skrev:
> 94/180 på väg åt rätt håll igen.

Grymt Pär, inte alla som har gått ner till 94kg från 180. Nu e du fasiken på g.
;o)

Själv äger jag ingen våg, spegeln avslöjar allt fläsk på magen i mitt fall.

[Bantning] Visa din vikt
smiley: Vikten är igentligen ovesäntligt men är som en konsekvens. Det är att ha stor styrka i t ex. groundfigth (mitt andra intresse utöver cykling) mm. Sen bränner ju mycket musklar massa fett och då kan man fortsätta att äta och dricka massa gott ;-)

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
den söta boyband-smala-looken e borta och jag är uppe nu i 88 kg fördelat på 189 cm. Hyffsat bra, har styrketränat i 5 år men tränar idag bara för att behålla/få mera styrka.

Mtb e roligare=)

[Bantning] Visa din vikt
från 91.8 till 86.2 på 45 dagar, har satt som mål att väga 85 före siste februari. Verkar inte bli några större problem :D Nästa mål blir 80kg före sista maj.

[Bantning] Visa din vikt
Pga hälsoproblem under ett drygt halvår har jag inte kunnat träna särskilt mycket, och också behövt äta mer än normalt. Därför har jag nu tangerat 70 kg, jämfört med 64-65 kg i slutet av våren. Detta ska bort lagom till påsk, ungefär, har jag tänkt. Får se hur det går.

[Bantning] Visa din vikt
Frolicc skrev:
> ... den optimala
> cykelkroppen, Längd-120= Vikt,

Stämmer detta? Då måste jag bli över två meter lång, +20 cm, tips hur man gör detta?

[Bantning] Visa din vikt
Johan A skrev:
> Själv äger jag ingen våg, spegeln avslöjar
> allt fläsk på magen i mitt fall.

Arnold-metoden funkar alltid: "if it jiggles, it is fat".

[Bantning] Visa din vikt
Jag vägde 68 kg för åtta år sedan och har lyckats gå till 72 kg och minskat omfånget kring magen med två hål i bältet.
Under hösten har jag tyvärr köpt två nya cyklar och inte gått på min Bodypump och gått ner till 70 kg.
Jag får nog cykla lite mindre.

[Bantning] Visa din vikt
vikt090118.GIF ht=308

Sådär, nu går det åt rätt håll igen.
Målet 75kg i vår känns fotfarande realistiskt!

Är nu ca 5kg lättare än vid förra årets VR sammtidigt som jag är starkare på trainern än någonsin. Det lovar gott inför Team8-satsningen! :-)

[Bantning] Visa din vikt
Det går riktigt bra för mig med. Målet på 84 kg ligger bara några veckor bort med nuvarande takt. För en dryg vecka sen ökade jag på dagsintaget med några hundra kcal för att få kurvan att plana ut lite, men resultatet tycks vara att jag orkar träna hårdare så jag bränner mer energi (=ingen förändring). I alla fall ser det ut så på kurvan för den har inte planat ut nåt. Men en vecka är en väldigt kort mätperiod när det gäller vikt, så vi får väl se om det håller i sig. Annars får jag väl käka lite mer helt enkelt. :-)

viktkurva.jpg ht=601

Cykelmålet för säsongen kvarstår: top-25 i H30 i de långlopp jag kör (LL, MSJ, FMT, kanske nåt till)

[Bantning] Visa din vikt
Joakim Quensel skrev:
> 77,0 kg i morse.
> Sist jag vägde så lite var nog 1985 skulle jag
> tro!
> (och därimellan har jag varit uppe i som mest
> 105kg!)

Härligt jobbat!!!

[Bantning] Visa din vikt
Nu är det dax att ta tag i saker och ting, måste börja gå ner i vikt.
178 cm lång och väger 96 kilo nyklippt och spritt språngande ger ett BMI på 30.3, borde lägga mig på runt 70 kilo för att nå idealvikt, men då muskler väger lite mer så tror jag att 75-80 är lite mer realistiskt.

[Bantning] Visa din vikt
Daniel_E skrev:
> Härligt jobbat!!!

Tack!
Inte så illa kämpat själv! :-)

Så värst många semlor blir det nog inte i år!
(minns min tid då jag vägde +100kg, kunde köpa 2 stycken 2-pack på Konsum och trycka i mig 4 semlor efter middagen...)

[Bantning] Visa din vikt
Daniel_E skrev:
> Ett paket mazariner plus en 100 g chokladkaka plus
> ett paket glass: fullgod middagsersättare när
> jag var smällfet.

Middagsersättare?
Jag körde både och!
Först en rejäl middag, sen går man lös i skafferiet!

[Bantning] Visa din vikt
Tjoho:) då visar vågen för första gången på 9 månader under 90 pannor. Tio kilo till så börjar det likna något... Noterade av självbevarelsedrift aldrig en toppvikt men när jag hade ryckt upp mig stenhårt i några veckor och första gången ställde mig på vågen vägde jag 98.8

Dessutom är det grymt kul att träna nu, en njutning att späka sig helt klart ;)
-Viktigast och värst har varit att i princip bli vit, jävlar vilken torka.

[Bantning] Visa din vikt
69 kg i morse. Ska ner under 64 i början av sommaren. Dvs, ca 5-6 kg på tre månader. Vill ner till 61 eller så på längre sikt. Kanske mot slutet av sommaren.

Tillbaka
Topp