[Bantning] Visa din vikt
Daniel_E skrev:
-------------------------------------------------------
> Bäver skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Måste gå upp till 80, totalt jävla
> omöjligt.
> > Trots kreatin, protein och allt möjligt skit.
> > Gymmar 3-4 ggr i veckan och äter som fan, men
> det
> > vill sig helt enkelt bara inte...
>
> Du äter helt enkelt för lite och/eller för
> energifattig mat.
>
> Lösningen är enkel:
>
> För lite = Ät mer!
> För energifattig = Byt till mer energität mat.
> Ät mer nötter. Ha på (mer) olivolja på maten.
>
> Byt ditt proteinpulver mot gainer-pulver. Då får
> du både protein och extra energi i form av
> kolhydrater.
Har samma "problem" som Bäver. Din lösning må låta enkel men jag kan lova att det är lika svårt för mig att gå upp i vikt som den mest inbitne jojobantare har att tappa i vikt. Själv köper jag, utom när sambon är med i butiken och lägger in veto, aldrg några lightprodukter - lättmjölk undantaget - utan bara riktig grädde, smör och bregott; jag äter mängder med smörgåsar med leverpastej och ost; klämmer både en och två öl om dagen; äter sent om kvällarna (har just klämt en dubbel calzone och två stora stark) och älskar choklad och jordnötter. Trots det snittar jag (påklädd, obajsad och med plånbok, nycklar och mobil i fickorna) 61, kanske 62 kg till mina 174 cm - oftare något kilo mindre än något kilo till.
-------------------------------------------------------
> Bäver skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Måste gå upp till 80, totalt jävla
> omöjligt.
> > Trots kreatin, protein och allt möjligt skit.
> > Gymmar 3-4 ggr i veckan och äter som fan, men
> det
> > vill sig helt enkelt bara inte...
>
> Du äter helt enkelt för lite och/eller för
> energifattig mat.
>
> Lösningen är enkel:
>
> För lite = Ät mer!
> För energifattig = Byt till mer energität mat.
> Ät mer nötter. Ha på (mer) olivolja på maten.
>
> Byt ditt proteinpulver mot gainer-pulver. Då får
> du både protein och extra energi i form av
> kolhydrater.
Har samma "problem" som Bäver. Din lösning må låta enkel men jag kan lova att det är lika svårt för mig att gå upp i vikt som den mest inbitne jojobantare har att tappa i vikt. Själv köper jag, utom när sambon är med i butiken och lägger in veto, aldrg några lightprodukter - lättmjölk undantaget - utan bara riktig grädde, smör och bregott; jag äter mängder med smörgåsar med leverpastej och ost; klämmer både en och två öl om dagen; äter sent om kvällarna (har just klämt en dubbel calzone och två stora stark) och älskar choklad och jordnötter. Trots det snittar jag (påklädd, obajsad och med plånbok, nycklar och mobil i fickorna) 61, kanske 62 kg till mina 174 cm - oftare något kilo mindre än något kilo till.