[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
Jag måste sätta upp regler för mig själv. Nu har jag tex regeln att jag inte får äta nånting melllan huvudmålen om jag inte gör det i sällskap med andra. "Myskväll" med familjen = OK. Trycka i mig sex limpmackor och tre stora glas mjölk och kanske lite godis om det finns nått hemma innan läggdags = inte OK.

[Bantning] Visa din vikt
Supertramp sa:
Raggamuffin sa:
Min kyl består av två burkar kvarg, smör som gått ut, en rutten paprika, två dosor snus och en flaska mörk rom :P
Eventuellt några gamla ägg.

Om du nån gång skulle få ett krog-ragg så rekommenderar jag bortamatch! ;-)

Haha, lyckas sällan med det på onsdagar. Nå, när vi var två så funkade det, men ställa sig och fixa när man är själv är rätt segt.

Tack för tipset Bengt, inte för det lockar smaklökarna så värst kanske men jag är inte så kinkig. Vad menar du med skinksås?
Frys fungerar dåligt för mig med. Mycket för man behöver framförhållning och jag allt för ofta inte styr mina dagar.

[Bantning] Visa din vikt
Supertramp sa:
Raggamuffin sa:
Min kyl består av två burkar kvarg, smör som gått ut, en rutten paprika, två dosor snus och en flaska mörk rom :P
Eventuellt några gamla ägg.

Om du nån gång skulle få ett krog-ragg så rekommenderar jag bortamatch! ;-)

Jag vet inte va du gör med dina krog-ragg men mina hamnar i sängen(+ANNAT) utan att passera kylen :)

[Bantning] Visa din vikt
Bengt-re sa:
Raggamuffin sa:
+1

Hungrig hela tiden, träningen ger ett stort hål.

103 till 83, sen sjuk och sen skadad och examen på det så står jag nu på 95 :(
Vill ner till 80 men vet inte riktigt hur. Ovanpå det så bytte jag från att gå på bygge till kontorstjänst i måndags så nu får man se upp...

Störst problem för mig är att all mat ska vara snabb och enkel. Stå och göra en sallad som matlåda eller matlåda över huvudtaget är helt orimligt. Sällan jag är hemma innan 20-21 heller.

Koka rotfrukter, blomkål, rödbetor, purjo - går bra att göra mycket och frysa. Lägg till skinksås. Micra. Mättar bra, går bra att frysa, rätt gott och skapligt nyttigt.

Inger illa mot din matlagning bengt men kokta grönsaker är verkligen tortyr!

Jag gillar att ta bort kolhydraterna ibland, byta ut pastan mot en sallad på gurka och rödlök.

[Bantning] Visa din vikt
Konkret sa:
Konkret sa:
Ligger på 97. Borde ligga på 80-85. Det skall försökas att komma ner dit med hjälp av alla lampor, trainer och att jag måste slå 3st kompisar på billingeracet nästa år.
Vann på billingen men låg på 95. Bröt handleden och hamnade på 105. Hade velat köpa komma ner till 85 men det känns jävligt avlägset.

Vägde mig imorse 98.5!
Det går åt rätt håll!

[Bantning] Visa din vikt
Senaste dryga året i siffror.

viktnov.png

[Bantning] Visa din vikt
Uppdatering från senaste mätningen för några minuter sen. Vikten fortsätter att gå åt rätt håll. Det blir nog tufft att klara 5-6 kg till fram till början av maj, men vi får se...

viktdec.png

[Bantning] Visa din vikt
2016 så tappade jag från 89kg till några gram under 84 mellan Januari och Maj.
Därifrån gick det rakt upp till strax under 88kg. Sen har det pendlat mellan där och 85kg.
Nu är det dags att släpa tjockkroppen ner under 80-sträcket och se till att hålla sig där. Jag har fram till Maj på mig har jag bestämt
Morgonens vikt, 85,4.
Jag använde mig av Lifesum-appen sist och det hjälpte mycket då jag måste ha koll på hur mycket jag stoppar i mig, annars blir det bara tok. Så det blir till att väga varenda matbit jag stoppar i mig och ge fan i allt godis och småätande.

[Bantning] Visa din vikt
Morgonvikt 71.5 kg. Är riktigt strikt nu, sen drygt två veckor. Och det känns bra. Siktar på att stabilt vara under 70 kg i början av mars, och nere på 67-68 i april.

[Bantning] Visa din vikt
Började på 84,8 i oktober, nere på 71,8 strax innan jul sen gick det uppåt och just nu ligger jag på 74kg.
Målet var att ligga på 70kg till mars och bör inte vara några problem, har märkt enorm skillnad på cyklingen snabbare uppför mer ork och motivationen är på topp. Beror nog både på viktnedgång mer träning och framförallt äter jag mycket bättre mat :)

[Bantning] Visa din vikt
Jag ligger på ca 500 kalorier underskott per dag. Har gått ner ca 3kg sen slutet av december. En del är nog vätska sen jul och nyår. Lite snabbare takt än planen som är 0,5kg per vecka. Väger 75kg och siktar på 70kg till april. Har inte vägt <70kg på väldigt många år så det vore svinkul att nå det målet. Är 179cm med lite småbiffig överkropp som jag hoppas tunnas ut under året :)

Har inte gått ner i vikt på detta sätt tidigare och märker att det krävs lite planering för att orka ha energi till mer intensiva pass som blivit lidande. Just nu labbar jag lite med att få större delen av energiintaget under frukost/lunch för att sedan träna och avsluta dagen med ett lättare proteinrikt mål.

[Bantning] Visa din vikt
Fortsätter med mina nya, striktare vanor, och det går riktigt bra. Här kan man se vikt och diverse kroppsmått från ett drygt år bakåt. Alla mätningar är gjorda under samma förhållanden. Morgon, varit på toa, inte ätit/druckit nåt innan på morgonen.

Man ser också rätt tydligt att mitt magmått (alltså mätt horisontellt runt kroppen precis under naveln) följer vikten väl, med i närheten av 1 cm/kg. Så har det varit under alla år jag mätt detta.

viktjan.png

Nu siktar jag på <67 kg i april.

[Bantning] Visa din vikt
Ja som vanligt går man ju upp en del under hösten/vintern, men för en månad sedan påbörjades årets avfettning. Planerar att gå ner till 71.

32576167735_6856fec52e.jpg

[Bantning] Visa din vikt
Började första januari på 86.6kg
Senaste vägningen den 24e hamnade på 82.3kg.
Tvärslutade med godis, läsk och pasta/mjöl. Har fan aldrig mått bättre. Satsar på att hamna under 80-strecket.

[Bantning] Visa din vikt
Jag nämnde detta tidigare i en tråd men drar historien igen. Stuvstaix köpte en ritigt avancerad våg som är uppkopplad till internet och mäter kroppsfett mm. En gång när jag var på besök (vi är grannar) testade jag vågen. Ett par minuter senare fick han ett meddelande på mobilen "Congratulations, you reached yor target weight!" :-)

[Bantning] Visa din vikt
Supertramp sa:
Jag nämnde detta tidigare i en tråd men drar historien igen. Stuvstaix köpte en ritigt avancerad våg som är uppkopplad till internet och mäter kroppsfett mm. En gång när jag var på besök (vi är grannar) testade jag vågen. Ett par minuter senare fick han ett meddelande på mobilen "Congratulations, you reached yor target weight!" :-)

Ha!?

[Bantning] Visa din vikt
Hans fru och barn hade också testat vågen men tydligen var deras vikt för avvikande för att vågen skulle tro att det var han som vägde sig.

Detta var dock när jag vägde under 75kg, numera väger jag över 85kg och är nog tyngre än Stuvstaix skulle jag tro.

[Bantning] Visa din vikt
Jag har varit hyfsat stabil på 77-78kg, men nu ligger jag på 80 av någon anledning. Får kämpa mig ner till under 75 som under sommaren 2015 igen. Det kändes som en "lagom" vikt för mig ur fler aspekter.

[Bantning] Visa din vikt
Lyssnade på senaste trainerroadpodcasten i dag. Deras metod var att ge fan i att äta middag och använda tiden du normalt äter på till extra träning i stället. Ska köra med det i fortsättningen.

[Bantning] Visa din vikt
Henrik_E sa:
Lyssnade på senaste trainerroadpodcasten i dag. Deras metod var att ge fan i att äta middag och använda tiden du normalt äter på till extra träning i stället. Ska köra med det i fortsättningen.

Visst är det en fiffig modell, men varför begränsa sig till bara middagen?

[Bantning] Visa din vikt
Många som minskar mycket i vikt i denna tråd. Grymma ni är. Jag klarar inte gå ner men klarar däremot hålla vikten.

Är det svårare att ta de sista 1-2 kg för målvikten än de i början??

Har sjuka problem att ta mig ner till målvikt 68 kg (180 lång). Blir trött, sliten och kan inte prestera.(Kanske är så enkelt att 70kg, min normalvikt, är den vikt jag presterar bäst på och borde ha som målvikt.)

[Bantning] Visa din vikt
Nej, det ska inte vara nån skillnad förutom att man slirar när man nästan är i mål.

Och varför blir du trött? Du går ju på samma underskott som de första kilona? Ta två hekto i veckan i tio veckor, märks ju knappt.

Din vikt borde inte har med saken att göra, utan hur långt från dagsbehovet av kalorier du är.

[Bantning] Visa din vikt
tobiascyklar sa:
Nej, det ska inte vara nån skillnad förutom att man slirar när man nästan är i mål.

Och varför blir du trött? Du går ju på samma underskott som de första kilona? Ta två hekto i veckan i tio veckor, märks ju knappt.

Din vikt borde inte har med saken att göra, utan hur långt från dagsbehovet av kalorier du är.

Dålig karaktär alltså. Hade hoppats få höra att det är slitsammare att minska muskler än fett. Och att det är därför jag inte lyckas.

[Bantning] Visa din vikt
Är det någon som kör med fuskdag? Alltså en dag i veckan då man får äta precis vad man vill och hur mycket man vill.
Hur mycket av övriga dagar i veckans kämpande tror ni det förstör?

[Bantning] Visa din vikt
Jag äter och dricker gott på fredagskvällen om jag tränat alla dagar fram tills dess.
På lördagen unnar jag mig en måltid där jag får äta vad jag vill.
Söndagen är beroende på. Kör jag långpass kan jag tänka mig en lunch på passet om det är över 3 timmar.

[Bantning] Visa din vikt
Lyssnade på en pod om mat och den dietisten som pratade hävdade att en fuskdag medför att kroppen behöver 48 h på sig för att återgå till nedgång. Så han rekommenderade max en dag i veckan, om man ska fuska mer så två på varandra efterföljande dagar. Inte onsdag och lördag exempelvis.

[Bantning] Visa din vikt
En fuskdag för mig är när jag inte väger portionerna, men fortfarande äter nyttigt.

Sen är kalorier som intas på fredagskväll alltid lika med 0 ;)

Tillbaka
Topp